Režie:
Roger KumbleScénář:
Roger KumbleKamera:
Theo van de SandeHudba:
Edward ShearmurHrají:
Ryan Phillippe, Sarah Michelle Gellar, Reese Witherspoon, Selma Blair, Louise Fletcher, Joshua Jackson, Eric Mabius, Sean Patrick Thomas, Swoosie Kurtz (více)Obsahy(1)
Kathryn (Sarah Michelle Gellar) a Sebastian (Ryan Phillippe) jsou dva bohatí zhýčkaní teenageři z té nejluxusnější části Manhattanu. A také papíroví sourozenci, protože jejich nechutně bohatí rodiče spolu uzavřeli manželství. Výraz zlatá mládež se ani zdaleka nepřibližuje jejich dekadentnímu životnímu stylu. Sebastian poznal všechny krásné dívky z Manhattanu a také Kathryn je na svůj věk neskutečně zhýralá. O to víc ji rozzuří, když dostane kopačky od svého přítele, který vyměnil její rafinovaný půvab za panenskou nevinnost naivní Cecile (Selma Blair). Kathryn proto s bratříčkem uzavře ďábelskou a náležitě pomstychtivou sázku. Pokud playboy Sebastian, kterému ještě nedokázala odolat žádná dívka, připraví Cecile o panenství a navíc dokáže svést další květ andělské nevinnosti Annette (Reese Witherspoon), připraví mu nevlastní sestřička noc plnou nadpozemské rozkoše. Pokud Sebastian prohraje, přijde o svého milovaného Jaguara, ročník 56... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (711)
I am colorblind..Propojení současných teenagerů a adaptace klasiky bývá jedna velká tragédie- s čestnou výjimkou Clueless a Ten Things I hate about you. Cruel Intentions jsou zrádnější- na rubu civilní, na líci teatrální, ale onu prázdnotu duše a rozervaný hédonismus jako východisko z patologické situace naznačuje, že ti manhattanští rozmazlenci jsou stejní jako jejich předchůdci v románovědopisové předloze De Laclose. Zkažení. Zoufalí. Nebo, jak říkal jeden můj kamarád "jejich hlavní problém je, že se berou tak šíleně vážně. " Kumble vyhrál castingovou sportku, herci bez přehrávání do každého gesta dávají tolik emocí a napětí, že kdo se ubrání jim, sejme ho alespoň jeden z nejintenzivnějších písničkových soundtracků. Anebo alespoň labutí píseň Bittersweet Symphony. Hodnoceno očima patnáctileté naivky:) ()
Člověk si nesmí říkat, že se jedná o moderní předělávku klasiky z roku 1988, pak si teprve bude moct film užít. Já se u tohoto filmu vždycky hrozně bavím, mám ho ráda a viděla jsem ho už tolikrát, ale vůbec mi to nevadí, klidně se podívám znovu. Je jasné, že film si své publikum najde především u teenagerů, protože o nich také film je. Skvělý výběr herců, Ryan Phillippe a Reese Witherspoon a se k sobě náramně hodí a Sarah je ta správná mrcha. Musím ještě pochválit soundtrack, který upřímně miluju, už úvodní skladba od Placebo Vás musí vtáhnout a konec? To už je jen třešnička na dortu. ()
Soundtrack Ed Shearmur: 1. Every You Every Me - Placebo [3:35] ,2. Praise You - Fatboy Slim [3:24] ,3. Coffee & TV - Blur [5:19] ,4. Bedroom Dancing - Day One [3:50] ,5. Colorblind - Counting Crows [3:25] ,6. Ordinary Life - Kristen Barry [4:57] ,7. Comin' Up From Behind - Marcy Playground [3:41] ,8. Secretly - Skunk Anansie [4:46] ,9. This Love - Craig Armstrong [6:27] ,10. You Could Make a Killing - Aimee Mann [3:35] ,11. Addictive - Faithless [4:18] ,12. Trip On Love - Abra Moore [4:16] ,13. You Blew Me Off - Bare Jr. [2:39] ,14. Bitter Sweet Symphony - The Verve [5:58], ()
Romantika, která i přes svou obrovskou jednoduchost ve mě stále dokáže vyvolat ty správné emoce. I slabší režisér má někdy v životě štěstí na projekt, který jej přetrvá. Z tohoto remaku se sice kdysi stál poměrně hodně silný kult, ale chytlavost mu upřít nelze. Přestože ta je hodně zapříčiněna skvělým soundtrackem. 70% ()
Zhlédnuto bezprostředně po dočtení Laclosova románu "Nebezpečné známosti", který byl tímto filmem zcela zrůdně adaptován. Samotná myšlenka přenosu původního libertinského námětu z Francie 18. století do současného New Yorku na partičku teenegarů je obludně nestoudná a měla by spolehlivě odsoudit tento film k zapomnění coby nicotný počin, který si nezaslouží pozornost. Skutečnost, že si tento film naopak - navzdory ubohosti scénáře i hereckých výkonů - vydobyl nejen mezi celou řadou mých vrstevníků jistou nemalou popularitu, svědčí podle mého v první řadě o době, v níž tento film přišel do kin. Všem nám bylo o 14 let méně, internet znalo jen pár vyvolených, mobil skoro nikdo neměl, všichni měli doma televizi, naše divácké zážitky byly formovány v drtivě většině případů hollywoodskou popkulturou a 11. září bylo teprve před námi. Jak moc se svět od té doby změnil! Osobně bych byl shovívavý k těm, kdo tento filmový paskvil měli v oblibě tehdy, neb je omlouvá mladická nezkušenost a fakt, že nic lepšího neznali, ale pokud někdo tuhle sračku oblibuje dodnes, pak mu podle mě není pomoci. Chudák Choderlos de Laclos se musí v hrobě vážně otáčet jak divej. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (32)
- Film byl natočen za pouhých šest týdnů. (hellstruck)
- V čase 53:01 je v odrazu čelního skla Jaguáru možné vidět rameno držící kameru. (imagoo)
- Christine Baranski souhlasila s rolí matky také proto, že její dcera patřila mezi fanynky seriálu Buffy, přemožitelka upírů (od r. 1997) a ze spolupráce se Sarah Michelle Gellar (Kathryn Merteuil) pak byla nadšená. (hellstruck)
Reklama