Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Jan MalířHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Petr Forman, Emília Vášáryová, Jan Tříska, Ingrid Timková, Kristýna Boková, Jiří Macháček, Nataša Burger, Jan Budař, Zdeněk Suchý, Pavel Liška, Marek Daniel (více)Obsahy(1)
Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua Hřebejk – Jarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (517)
S dobrym umyslem natoceny, avsak od rezisera nedotazeny pokus o jakousi spolecenskou kritiku, ktera v konci vyzniva az snad trapne. Pateticnost konce je opravdu prehnana, pan reziser si ten prvoplanovity kontrast v zaveru filmu, ktery byl zrejme urcen jedincum s tezkou oligofrenii, mohl odpustit. Ci alespon vedle idylickych vyjevu z Australie mohl ukazat i jeji problemy, i jeji antisemitismus atd. Ono je to vzdy lehke odsoudit cely narod, jeho spolecnost (i kdyz spravedlive, coz Hrebejk v tomto filmu cini, aby nedoslo k spatnemu pochopeni meho komentare!) a byt jejim samozvanym "procitnuvsim" kritikem, vsak cinit tak s gracii a predevsim verohodnymi obrazy na platne, je uz tezsi... Jedno pozitivum tu je ale prece: ze Machacek je opravdu herec, ktery umi zahrat ruzne role a ne jako pan Liska, ktery hraje vsechny sve postavy stylem "dalsi navrat idiota". ()
Na snahu svého neoblíbeného Hřebejka přidat do své filmotéky něco současného jsem byl hodně zvědav, zvláště když jsem se dozvěděl, že tenhle 'nadějný' filmař používá prostředky, jimiž chce navodit atmosféru absolutně nečeského filmu (to se mi líbilo). Horem Pádem je rozhodně lepší než jeho předchozí snímky, zejména pan Pavel Liška hodně překvapil svým dobrým hereckým výkonem, v tomto filmu jsou vůbec herecké výkony na velmi vysoké úrovni (i když se dočkáme i laciného přehrávání v podání skušených herců - zejména Macháček je otřesný), což by ovšem mělo být samozřejmostí. Hřebejkova filtrace obrazu se mi velmi líbila, ale to se dá omluvit tím, že na podobné věci mám v poslední době úchylku... Horší je to však se scénářem, který je absolutně nepravdivý. Pokus o sondu, jakýsi sociologický výzkum, do duší několika lidí působí neuvěřitelně vykonstruovaně. Pokud chce někdy Hřebejk opravdu natočit dobrý film, měl by si najít jiného scénáristu (podle ohlasů Šabach naprosto zabil i jeho poslední film). [TOP 19/11 56%] ()
Rozhodně jeden z těch mimořádně kvalitních Hřebejkových filmů,který bezpochyby zaujme svým nahlédnutím do dnešní společnosti. Zvláště vyjímečné výkony Jirky Macháčka,Petra Formana,Pavla Lišky a Jana Třísky k tomu nemálo přispěli,ale jistě nejvíc zde zazářila Emília Vašáryová,která svým úžasným herectvím,vždy dokáže rozeznít mou skrytou citlivější strunu. ()
17% - Absence dobrého scénáře, inteligentního humoru a herecké přesvědčivosti dělají z Horem pádem další průměrný oddechový film pro diváky milující "hlášky". Na mnoha místech je ale film zbytečně vulgární, a ačkoli se tváří jako že "ze života", vidím za tímto projektem pouze lacinou a zoufalou snahu šokovat, a nastavovat zrcadlo. Za to strhávám další hvězdičku. * ()
Celé je to s tím Jarchovským a Hřebejkem o tom, že oni bohužel netočí filmy o lidech, ale o tezích. Postavy v jejich filmech pak slouží jen jako věšáky na ony teze. Byl-li v Musíme si pomáhat někdo Němec nebo Žid, byla to vlastně celá jeho charakteristika. Dále pak jako ono ztělesnění Němce, Čecha či Žida poukazoval na nějaký morální problém. Zrovna tak v Horem pádem v podstatě všechny postavy slouží jako zobrazení nějakého životního postoje vyplívajícího ze soužití vícero ras. Tyto teze jsou režisérovi a scénaristovi bohužel cenější než příběh a ten tím samozřejmě trpí. Takový film je spíš plakátem než osobní výpovědí. S Hřebojovými názory se v zásadě ztotožňuji, ale pokud jde o mě, film by měl být (i) něčím jiným než deklarací správných postojů ke světu. (No a teď trochu hra, kdo je kdo? František je skinhaed, ale Milušku a dítě chce víc než svou ideologii. Milušce na rase nezáleží, ale je přesvědčená, že dítěti by dokázala dát rozhodně víc než jeho ubohá uprchlická maminka. Věra je ztělesněním ideje nemám rád rasisty a Cikány a ve skutečnosti trpí svým smutným životem o samotě na společenské periferii města. Hana pomáhá uprchlíkům, ale v krizové chvíli se také projeví jako rasistka. Martin si vzal černošku a nepěstuje si dnes už žádnou konkrétní identitu. Lenka je dosud všemi předsudky nezatížená dívka a ve volném čase tančí španělské tance. O tom ten film je, ale vlastně o ničem jiném. Další už je jen záminka k představení všech postav.) ()
Galerie (24)
Zajímavosti (17)
- Film navštívilo v kinech 607 489 diváků a vydělal 57 507 065 Kč. (Pumiiix)
- Horem pádem je prvým českým filmom vôbec, ktorý vyšiel vo vysokom rozlíšení a zároveň jediným českým filmom, ktorý vyšiel vo formáte HD DVD. (Mire)
- Režisér Jan Hřebejk rok po premiéře filmu reflektoval jeho úspěchy i neúspěchy: "V září jsme byli velmi rozechvělí, jestli změnu našeho kurzu přijmou diváci a přijdou do kin. V tomhle směru nás výsledek víc než uspokojil, necelých šest set tisíc diváků je na tento druh filmu podle mě velmi solidní výsledek. Druhou velkou radost jsme prožili ještě před českou premiérou, když se nám film podařilo prodat Sony Pictures Classics s tím, že americkou premiéru filmu stanovili velmi sebevědomě týden před udělováním Oscarů. Potom už to ale bylo horší. Za celý podzim se nám film nepodařilo prodat do žádné jiné distribuce a nepovedla se ani oscarová nominace. Každopádně nám ale Horem Pádem nevzalo chuť do dalších filmů ze současnosti. Nevzbudilo v nás pochybnosti v tom smyslu, že jsme se měli radši držet šabachovských nostalgických komedií." (NIRO)
Reklama