Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (377)

castor 

všechny recenze uživatele

Už úvodní titulky ukázaly, o jak moc horší film Klein natočil. V retrospektivách nám připomenul, jak se Štěpán Šafránek pokoušel o romantické básničky v předešlých dílech (krom čtvrtého) pentalogie. A hnedle po nich se dozvídáme o smrti dobrosrdečné maminky a už jen kondolence směřované k hlavnímu představiteli jsou hloupé a nikterak vtipné. V prvních třech dílech jsme byli atakováni chytrým humorem, nadsázkou, nástrahami prvních, druhých.. lásek, vysokoškolských studií, života.. Ale pak roku devadesátého třetího laťka podstatně klesla a nyní chybí silný příběh, dialogy jsou nucené, neuhlazené, všechno jsme už jednou někde viděli a slyšeli. Jen poetické namlouvání má svoje kouzlo. Matásek a věčný poeta Kříž jsou příjemní, ale už to není přece jen ono, Brodská odvádí standard, Hrubešová je úžasná, Vaculík předvádí dokola stále stejně hloupou variaci, Badinková svůj překrásný úsměv, Kocurová prsa, Sklenaříková nic.. A další postavy jsou jen trapnými figurkami a ději příliš neprospívají. Právě děj je utahaný, nemá rytmus. Jediné, co zajisté potěší je hudba PANA Jaroslava Uhlíře. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak konec básníků v Čechách měl být asi opravdu konec. Je pravda, že tenhle film působí už jaksi násilně naroubovaný k předešlé sérii, ale zase se tu najde pár opravdu vtipných scének. Hlavně výběrový řízení na ředitele nemocnice a taky ťamanská kondolence místo upřímnou soustrast, upřímně blahopřeji!!! 50% ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Páté pokračování básníků je určitě kvalitnější než čtvrtý díl, určitě však nedosahuje kvalit svých předešlých tří dílů. Setkáme se s hromadou známých, hlavní hrdina si opět najde novou přítelkyni a tentokrát s ní snad už zůstane. Skomírající série sice byla znovuzrozena především díky šarmu Michaely Badinkové, ale přeci jen stárnoucí Pavel Kříž už je na role vyrostlých študáků hodně starý. Humor zde funguje, dobré jsou i narážky na politickou situaci a myšlení dnešních lidí. Filmařsky je film také na dobré úrovni a patří určitě k tomu lepšímu, co se v posledních letech natočilo. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Lehce nahořklé, jen místy úsměvné a doufejme, že poslední, pokračování „básníků“ trpí řídkým obsahem, který je zejména v první půli téměř k nepřežití, hustým zalidněním spoustou zcela zbytečných postav, odbytým scénářem a přemírou prázdných scén a odboček, které jsou pro příběh zcela postradatelné a soudný filmař by je ve střižně okamžitě vyházel. Sem tam se objeví vtípek, který pobaví ("Normální taxa, otec u porodu“), ale jinak působí poslední „básníci“ stejně unaveně a prázdně jako hlavní postava. A Mareš jako mladý arogantní blbec (což zřejmě ani nemusel moc hrát) vyhrožující stávkou, působil jako zajímavá paralela k aktuální „odchodové“ revoltě doktorů. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Jsem znechucen. I oproti průměrnému čtvrtému díl je toto nesmírný úpadek. Jakoby Klein zapomněl režírovat. Jinde dobří herci, zde obyčejně odříkávají nevtipný text. Věrohodnosti nepomáhá ani nasazení neherců jako Mareše, nebo toho číňana, kteří svoje party odříkávají, jako děti, když ve škole špatně recitují básničky. Ani nechápu, že mohl klein přistoupit na zfilmování tak fádního scénáře. Scénky jsou na sebe tak nějak nalepené a moc spolu nedrží. A ona skrytá reklama je vrchol nevkusu. Fuj. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (19)

  • Michaela Badinková (Veverka) bola do filmu vybratá v konkurze len týždeň pred natáčaním, na ktorý ešte prišla o hodinu neskôr, nakoľko sa zúčastnila aj iného konkurzu. A mohla vďačiť iba svojmu učiteľovi Borisovi Rössnerovi, ktorý ju režisérovi odporučil, že jej to komisia tolerovala. (Raccoon.city)
  • Michaela Badinková (Veverka) musela vo filme jazdiť na kolieskových korčuliach, na ktorých v živote nestála, a preto trénovala doma na balkóne od steny k stene. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama