Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (377)

sharky 

všechny recenze uživatele

70% je mi jasný, že ženám se tenhle film asi moc líbit nebude, ale i když já mám do středního věku ještě hodně daleko, přesto poznávám, že tenhle film je až zoufale pravdivý. Obzvlášť scénky spojené s ředitelováním nemocnice jsou jako vystřižiné z české politické reality: "levně nakoupit, draze prodat a otálet s placením." ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

"Mobil je horší než diktatura proletariátu". Co novým dílům autoři přidali na délce, to ubrali z bohatství scénáře. Zbývá recyklace motivů ze starých dílů a trocha manažerského trapna. Herecky nejhorší Štěpánkova partnerka, Matáskova bílá prací síla, těstoviny s rozvařeným Šafránkem na Kovandu. Série, jejíž novější díly stárnou rychleji, než senilní její skuteční vrstevníci. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Sérii o Básnících mám rád. Byl jsem proto hodně zvědav, jak hrdinové zvládli přechod z reálného socialismu na kapitalismus. Zvládli a zvládl to i pan režisér. Dokonce krapet v předstihu než se divák u českých filmů naučil slova jako product placement... Když jsem je viděl poprvé, nějak mi to nepřišlo. Dnes vychován filmy typu veni Vidi Vici, kde reklama je všude, na všem a na všech jsem nějaký citlivější a tak mi tam ty Mazdy, Tety, Monimy atd.. celkem prudily. Ale odprostím-li se od toho tak si Kendy se Šafránkem skvěle sekundovali a řada dialogů byla velmi vtipná. Jako v každém díle tu máme i novou kočičku a já musím uznat, že Michaela Badinková v zrzavém outfitu byla k nakousnutí (i když nám mohla ukázat víc :-). U mne to je solidní průměr. * * * ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Cudzím nedávajú informácie.“ – „Ale ja nie som cudzí.“ Mám rád štvordielnu „básnickú“ sériu (1982 - 1993). Niektoré časti sa nevydarili tak, ako ďalšie, ale spoločnými silami to niekedy viac a niekedy menej dokopali do príjemnej, poetickej a hravej atmosféry, ktorá akoby mimochodom hovorila o dosť dôležitejších veciach. Najmä o dospievaní, medziľudských vzťahoch a o tom, ako starnúci človek vníma svet okolo seba. V roku 2004 sa básnici Štěpán (Pavel Kríž) a Kendy (David Matásek) vrátili. Zasa starší a ešte o čosi viac ubitejší životom a žitím. Ale stále nachádzajúci poéziu v každodennom priemernom živote. Zas a znova sa to okolo nich len tak hemží ženami všetkých vekových a farebných kategórií, nechýba ľahká erotika. Bohužiaľ, AKO BÁSNICI NESTRÁCAJÚ NÁDEJ sa nesie v pochybnom duchu fádneho scenára, slabších dialógov, trápne zbytočných figúrok (Mareš, Sklenaříková) a hercov, ktorí nemajú čo hrať (Zedníček, Somr). V takejto konkurencii sa ustavičná prítomnosť reklamy (pivovarnícky priemysel, farmaceutika) zrazu javí byť ešte tým najmenším problémom. Napriek tomu pokladám za dôležitejšie, že tvorcovia vôbec do päťky išli a že neskackajú na mieste: hrdinovia, ktorých dôverne poznáme a máme radi, zostarli a my s nimi, zmenili sa nielen ich názory a pohľady na svet, ale aj tie naše – v takejto spoločnosti sa vždy cítim dobre (viď. o tri roky mladší ROCKY BALBOA). Naprieč snímkou sa napriek množstvu záporov nesie akási „smutná dospelosť“ – a ja ju pod 60% spadnúť nenechám s tým, že dovidenia (dúfajme) o ďalších dvadsať rokov. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tohle je celé špatně. Postavy už jsou protivné, nereálné, není to vtipné jen směšné, nikoli vtipy, ale film jako celek. Pavla Kříže mám rád, ale z jeho postavy se stal prostě jen životní lempl a alibista. Na tohle se nedá koukat. Když si člověk vzpomene na první film, už jsme naprosto někdy jinde. Klein se snaží zdůrazňovat nějaké morální hodnoty, ale činí tak podivně nesmyslně a naivně. Směšné, to je asi pravdu to, co filmu sedí nejlépe. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (19)

  • Ondřej Vetchý se již nechtěl zúčastnit pátého pokračování a režiséru Dušanu Kleinovi odmítl. Podle režiséra jeho negativní rozhodnutí přišlo až těsně před začátkem natáčení, což vedlo k dočasné rozepři mezi oběma. Nakonec byl do role Karase obsazen Lukáš Vaculík. (ForGump)
  • Michaela Badinková (Veverka) musela vo filme jazdiť na kolieskových korčuliach, na ktorých v živote nestála, a preto trénovala doma na balkóne od steny k stene. (Raccoon.city)
  • Štěpán Šafránek (Pavel Kříž) jezdí v autě Mazda 323. (fifox)

Reklama

Reklama