Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (279)

Dudek 

všechny recenze uživatele

Očekával jsem opravodýv 'průser', ale jsem celkem překvapen jak mě tohle chytlo. F. A. Brabec se snaží bořit zažitá schémata české kinematografie, pohrává si se střihem, kamerou a smyslem vyprávění, ale to není to jediné co se mi tolik líbilo. Zajímavý je i scénář, který sice občas upadne pořádně pod průměr a chyb je v něm habaděj, ale jeho snaha přiblížit se realitě - něco podobného jsme mohli pozorovat i u otřesného snímku Panic je nanic - tu opravdu nevychází v niveč. Hodně se tu opíráte do herců, ale jejich proměnlivé výkony (zejména Bartoška) - ač z počátku děsivé - se mi nakonec také zalíbily, skvěle totiž doplňovaly celkovou atmosféru. Trochu horší je to už se samotným příběhem, jak už jsem se zmínil, scénář křípe a nepřehlédnutelně, občasné sklouznutí do klasického kriminálního příběhu nebudu zmiňovat jako problém, horší je to už se samotným rozřešením záhady. Téměř 3/4 snímku policisté tápají a nemají se vůbec čeho chytnou, chybí jim prostě jakýkoli styčný bod a pak si najednou jeden z nich všimne dívky, která lhala, že na místě, kde se udál začátek trestného čiu, vůbec nebyla. Vystavení tématu jako rodinného dramatu je zajímavé a vcelku slušně podkresluje zdejší poměry, hold kdo na to má, může si dělat téměř vše. Brabcova režie mi prostě sedí a jeho spojení s Jiráskem vnímám veskrze pozitivně. Bolero se mi líbilo hodně, ale těch chyb je opravdu škoda. [TOP 19/5 32%] ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jak si tak pročítám zdejší komentáře, jejichž stáří je poměrně často kolem deseti let, tak mě to nutí zapřemýšlet nad tím, zdali tehdejší divák byl k českému filmu daleko shovívavější a nebo je český film dneska někde úplně jinde. Bolero je totiž absolutní sračka, kde hlavní herci melou kraviny, vedlejší sem tam něco hrajou a příběh je asi tak normální, jako když Zlín vyhraje ligu. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Když jsem se před pár lety poprvé dočetl, že F.A.Brabec bude točit Bolero, kladl jsem si otázku proč. Proč právě režisér, specializovaný na vizuálně stylizované a básnivé filmy (uvažovalo se mj. o natočení Karafiátových Broučků nebo Máchova Máje) by chtěl točit něco tak prozaického a vzhledem k námětu i reálného? Nevím to dodnes. Už scénář filmu je tak mizerný, že by od něj každý soudný režisér dal ruce pryč. Příběh je přelidněný postavami, z nichž nejméně třetina je mu platná jako schody ve výtahu. Brabec tuto chybu ještě zdůraznil hvězdným obsazením a tím se postaral o definitivní zmatek. Uznejte, že pokud ve filmu hrají herci typu Bolka Polívky, člověk čeká, že budou mít v příběhu nějakou zásadní důležitost, všímá si každého detailu, který může být v detektivce důležitý... A na konci zjistí, že ty zástupy známých tváří plnily jen funkci rodinného komparsu a jejich existence ve filmu je ryze dekorativní. Nebo další věc - na jednom místě příběh poskočí o několik let dopředu, což se ale dozvíme až mnohem později, víceméně náhodně to vyplyne z dialogu. Takové chyby jsou zatraceně podstatné a na mém hodnocení filmu se musejí odrazit daleko víc než to, že Brabec krásně nasnímal taneční intermezza. 30% ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Docela dobrá česká kriminálka, která má bohužel daleko k tomu, aby byla skutečně skvělá. Je to v tom, že mi přišlo podání policistů takové podivné, nahodilé. Brabec se více soustředil na atmosféru a jednotlivé záběry, což mu vyšlo. Případ je sám o sobě drsný, což mu hodně přidává a finální odhalení celé scény na diváka zapůsobí. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

F.A. Brabec se skutečně snaží, ale jeho detektivní mozaika stojí a padá s obsazením, které je značně nevyvážené. Na jedné straně lahůdkový Martin Stropnický a Jiří Bartoška, na té druhé naprosto ostřesné obsazení mladých detektivů. Jakoby věk herců odrážel jejich herecké schopnosti (David Kraus v roli slizkého synka je v omladině výjimkou). Snímek tak drží především Brabcova kamera a mnohdy neotřelá (na český styl) režie. Třeba otáčivá kamera okola hlavních aktérů během jejich rozhovoru je zajímavým doplňkem, ale spíše než účelnou vložkou je nepodstatnou, avšak vizuálně efektní záležitostí. Hudba je velmi pěkná, ale nikterak rozsáhlá (využívá se defakto jeden jediný motiv). Příjemným překvapením je velmi dobře rozpracovaná detektivní zápletka a její postupné rozplétání. Vyhýbá se zbytečných chyb a postupné kroky jdou ruku v ruce s logikou. Zajímavé jsou taneční výstupy, které sice podtrhují jistý umělecký nádech, ale vprostřed filmu působí v detektivní zápletce dost rušivě. Tím nejpodstatnějším záporem celého filmu tak zůstává opravdu nevydařený casting. Naštěstí nemají mladí zas tolik prostoru a výsledný dojem je i přes jistou roztříštěnost vesměs pozitivní. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)
  • Skutečným případem, kterým je Bolero inspirováno, se podrobněji zabývá slovensko-český celovečerní dokument Kauza Cervanová (2013). (charles3)

Reklama

Reklama