Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (279)

kajas 

všechny recenze uživatele

Hudba, kamera, skvělí Bartoška se Stropnickým (ten se už trénoval na "Kriminálku Anděl"), úlisní záporáci a jejich čin, ze kterého mě mrazí ještě týden po zhlédnutí televizní reprízy. Druhá polovina nemusela být tak rozvláčná, přesto "Bolero" považuji za jeden z nejlepších porevolučních kriminálních filmů. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Očekával jsem opravodýv 'průser', ale jsem celkem překvapen jak mě tohle chytlo. F. A. Brabec se snaží bořit zažitá schémata české kinematografie, pohrává si se střihem, kamerou a smyslem vyprávění, ale to není to jediné co se mi tolik líbilo. Zajímavý je i scénář, který sice občas upadne pořádně pod průměr a chyb je v něm habaděj, ale jeho snaha přiblížit se realitě - něco podobného jsme mohli pozorovat i u otřesného snímku Panic je nanic - tu opravdu nevychází v niveč. Hodně se tu opíráte do herců, ale jejich proměnlivé výkony (zejména Bartoška) - ač z počátku děsivé - se mi nakonec také zalíbily, skvěle totiž doplňovaly celkovou atmosféru. Trochu horší je to už se samotným příběhem, jak už jsem se zmínil, scénář křípe a nepřehlédnutelně, občasné sklouznutí do klasického kriminálního příběhu nebudu zmiňovat jako problém, horší je to už se samotným rozřešením záhady. Téměř 3/4 snímku policisté tápají a nemají se vůbec čeho chytnou, chybí jim prostě jakýkoli styčný bod a pak si najednou jeden z nich všimne dívky, která lhala, že na místě, kde se udál začátek trestného čiu, vůbec nebyla. Vystavení tématu jako rodinného dramatu je zajímavé a vcelku slušně podkresluje zdejší poměry, hold kdo na to má, může si dělat téměř vše. Brabcova režie mi prostě sedí a jeho spojení s Jiráskem vnímám veskrze pozitivně. Bolero se mi líbilo hodně, ale těch chyb je opravdu škoda. [TOP 19/5 32%] ()

Reklama

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Pominu-li Obecnou školu, tak jsou Brabcovy filmy prostě protáhlý povídky se zajímavým obsahem podaný naprosto nezajímavým způsobem. Hrozně se to vleče, do toho jsou tam poměrně nesympatický herci (ačkoliv Polívková - nymfomanka tu ještě nebylo), a záběrů na sbor tančící Bolero je málo. Nicméně kromě Brabce to asi bavilo ještě Stropnickýho, kterej si bídu zopakoval o pár let později v nějaký kriminálce Krušný hory, Anděl, Smíchov a tak podobně.. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nevyrovnané! Hercům jako je Bartoška, Kačer či Vančurová, sekundují štěkaři na kterých je moc vidět, že ani těch pár vět nemůžou být nikdy přesvědčiví (sekretářka v prodejně Hyundai, stylizované výpovědi svědkyň). Povedla se ale část obsazení = Kraus jako ultrahajzl, Bartoška kmotrem, Švehlík coby nejmenovaný umělecký fotograf). F. A. Brabec je nejlepší český kameraman a v Boleru je to vidět, ale není dobrý režisér, a i to je tu hodně vidět. Nebojí se erotiky - tak schválně, kdy jste viděli v jednom filmu nahou Polívkovou, Seidlovou či Štefánkovou? Nejhezčí ženou filmu však zůstává poručík Lipčíková (Kristina Filipová, když odloží brýle), kterou se F. A. bohužel svléknout nepovedlo :-) ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hodně pomalý snímek s pár lepšími herci ve vedlejších rolích a hodně slabšími herci v hlavních rolích. To je pro mě trochu u českých filmů nečekaný posun, ale budiž. F. A. Brabec je na filmu dost cítit hlavně v kameře, která je nečekaně působivá a jen v pár okamžicích chaotická. Obraz je velmi čistý a nelze mu nic vytknout, ale trochu se divák může ztrácet v ději, který v jednu chvíli lehce poskočí a vše se začne vyšetřovat s odstupem. Jako rekonstrukce je to zajímavé, ale jako snímek to nemá potřebné kvality. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • V Praze se mj. natáčelo v areálu Výzkumného ústavu vodohospodářského na Císařském ostrově, v Průmyslovém paláci, v Nuslích, ve Vršovicích, na Břevnově, Novém městě a Vinohradech. Chatu Aksmana hledejte západně od nádrže Orlík (Bohostice, č. 82) a jeho rezidenci ve Vonoklasech u Prahy. (hippyman)
  • Skutočná obeť sa volala Ľudmila Cervanová. (Amityville)

Reklama

Reklama