Reklama

Reklama

Bohatý továrník Pavel Haken (H. Haas) je zapřisáhlým starým mládencem, který s pomocí věrného sluhy Václava (V. Trégl) úspěšně uniká nástrahám vdavekchtivých žen z lepší společnosti. Jediné chvíle klidu tráví Pavel ve víkendové vilce, kterou si nechal postavit daleko od lidí. Jenže právě tam, přímo na Pavlově pozemku, se pod stany utáboří celý houf jeho nápadnic, které k tomu dostaly svolení od továrníkovy matky. K jejich zděšení si Haken porozumí s prostořekou Andulou Mráčkovou (V. Ferbasová), která vypomáhá v táborové kuchyni. Uražené slečny se nakonec s Andulou vsadí, že ani ona Hakena nezíská… (Česká televize)

(více)

Recenze (89)

alimraj1 

všechny recenze uživatele

Kdo by neměl rád toho „diblíka“ Věru Ferbasovou. Nejen, že je tento film opravdovou KOMEDIÍ (nikoliv nějakou trapnou politickou fraškou, kterých v posledních letech přibývá), ale člověk se při jeho sledování odreaguje od povinností všedního dne a nenuceně se zasměje. Hlášek je zde taky spousta vtipných, ale za všechny jmenuji tu, že „knedlíky letěly tímto směrem...“. ()

Luxocculta 

všechny recenze uživatele

Nedoceněný film. Asi nejzábavnější a nejkvalitnější Haasův herecký výkon v jeho prvorepublikové filmové tvorbě. Haas je tady opravdovější, než v jakémkoli dřívějším filmu a jeho herectví tu na sebe strhává možná víc pozornosti, než vtipné hlášky a skvělé fóry, kterých je tu nepočítaně. Baví i tradičně zábavný Václav Trégl, který jde s Haasem vždy perfektně dohromady. Sestavu příjemně doplnili Saša Rašilov, Růžena Šlemrová a Stanislav Neumann. Diblíkovský typ Věry Ferbasové mi obecně není moc blízký, ale do tohoto příběhu se hodí a neumím si úplně představit herečku, která by tu k Haasovi sedla lépe. Bez Ferbasové by to byl hodně jiný film, který by dost možná tak dobře nefungoval. Pochopitelně bez Hugo Haase by ten film byl jen vzduch …strom …šiška. Co šiška… ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Podzim 1938. Houstnoucí atmosféra se dala krájet, tím spíš, že se pomalu schylovalo k tragédii jménem Mnichov. Strach a nejistota přepadaly také Hugo Haase, vystavovaného den co den sílícím vulgárním atakům budoucích kolaborantů z řad (nejen) pražských Němců. Pár měsíců předtím, během letních prázdnin, bylo ale ještě všechno jinak – režisér Cikán jej angažoval do jedné z hlavních rolí filmové komedie podle populárního bestselleru Olgy Scheinpflugové a zdálo se, že dny plné slunce, radosti a nakažlivého humoru nikdy neskončí. Haas, vyzbrojen pověstným sarkasmem, nemá čím zklamat ani tentokrát, snad také proto, že zdrojem jeho mimořádné tvůrčí geniality zůstával povznesený výraz nad sebou samým. Na stejné frekvenci jsou ostatně naladěni i všichni ostatní – sympatická Ferbasová, která mezitím dospěla v jednu z nejlepších komediálních hereček vůbec, nepostradatelný Trégl, Šlemrová, jejíž jiskřivá ironie báječně souzní s Haasovými postranními glosami, mladistvě vyhlížející Neumann i nenápadný Saša Rašilov. Tehdy asi ještě nikoho nenapadlo, že další film s populárním Židem Haasem už v Československu nikdy nevznikne. Doba se rychle měnila, v mnoha případech šlo o hodiny či minuty a na hrdinská gesta jaksi nezbyl čas. Haasova potupná a tichá emigrace v únoru následujícího roku byla zoufalým činem zoufalého člověka a pro český film znamenala jednu z nejbolestivějších ztrát. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Klasický starý film pro pamětníky, ve kterém bohatý starý mládenec Pavel Haken podlehne mladé (výjimečně drzé a prostořeké) dívence. S nadsázkou by se mohlo říct, že se jedná o českou předválečnou PRETTY WOMAN jen s tím rozdílem, že Andula (Věra Ferbasová) není společnice, ale pomocnou kuchařkou a Pavel Haken (Hugo Hass) má o nějaké to kilo víc než Richard Gere. Ve své době to musel být hodně dobrý film, dnes už jen tak nostalgická podívaná či experiment, jak lidé za první republiky žili. Tím myslím především trávení volného času na táboře a ty šílené plavky [1914. hodnocení, 68. komentář, 73%] ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Tematicky tuctová limonáda, kterou ale o několik levelů výš posouvá Haasovo ztvárnění hlavního hrdiny Pavla Hakena. Jeho ironizující a sebeshazující způsob podání prokládaný neustálými poznámkami nemá chybu. Ferbasová hraje celkem uměřeně a odpouští si většinu svého jinde obvyklého dibličení, takže je na ni celkem příjemný pohled. Osobně mne potěšila Šlemrová, která sice hraje stejnou paničku jako vždycky, ale tentokrát má trochu víc prostoru na to, aby jí přidala i lidštější rysy. Zaujme též podoba Parfumerie, pokud je jen trochu založena na tehdejší skutečnosti - z obchodu s tak dryáčnickou sebeprezentací, kde by mne obsluhovali s tak přehnanou a slizkou úslužností, bych utekla po pěti vteřinách. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (3)

  • Jeden z prvních filmů, ve kterém se nějaká herečka objevila nahá. Zde se Věra Ferbasová (Andula) při koupání vyskytla úplně nahá. V té době to byl velmi odvážný počin, neboť společnost byla velmi konzervatiní... (Redyx1)
  • Film bol natáčaný v Kamenici na Sázave. (dyfur)

Reklama

Reklama