Režie:
Boaz DavidsonKamera:
Adam GreenbergHrají:
Yftach Katzur, Anat Atzmon, Jonathan Sagall, Menashe Warshavsky, Zachi Noy, Ophelia Shtruhl, Avi Hadash, Ariella RabinovichObsahy(1)
Kam půjdeš, když skončí párty? Život v sedmnácti letech je sladký - alespoň pokud se člověku podaří zbavit se přísného rodičovského dohledu.
Kamarádi Benji a Bobbie se snaží urvat si, co se dá. Plachý a nesmělý Benji má ale problém v navazování vztahů, naproti tomu sebevědomý Bobbie si pro sebe získá krásnou Niki, o které tajně sní i Benji. Když potom Niki otěhotní, Bobbie ji opustí. Benji se snaží ze všech sil jí pomoci a doufá, že tím vzbudí její lásku. Osud ale nebývá spravedlivý. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (23)
Těžká nostalgie z doby, kterou mi vyprávěli rodiče. Nosily se roury, z kapsy trčel hřeben, aby vlna pořád pěkně držela a na chození ven na nohou Maďary. A k tomu se z rádia linuly všechny tyhle hudební úžasný pecky, pro který mám slabost a skoro žádná nebyla vynechaná. Všude na světě mají dospívající tohle trápení, ten hořkosladký čas prvních vážných lásek i zklamání. Je jedno jestli u nás, nebo zde v Izraeli, nepoznáte to, ani na tom nesejde. Parta tří nerozlučných kamarádů,trochu nesmělý Benji, kulička Huyi a v otázce dívek sebevědomý Bobbie. A pak se přistěhuje dlouhovlasá Niki... A kluci se zblázní. Jenže nejde jen o pobláznění, jde i o vážné věci a někdo je musí ustát. Jak říkám- cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Zasloužené čtyři hvězdy. ()
Videl som ešte vo vysielaní rakúskej ORF všetky diely tejto úspešnej série. Nestretol som sa v žiadnych ďalších filmoch s takým výborným a reprezentatívnym výberom populárnej hudby 50 - 60 rokov, ako tu. Dej je taký, aký zvyčajne býva v teenagerských komédiách. Prvé diely série sú vtipnejšie a súčasne aj menej vulgárne, ako zodpovedajúce časti prcičkovej série. Neskôr už tvorcom došiel dych a začali vykrádať sami seba. ()
Melancholická izraelská komedie, místy však poněkud hrubozrná, o problémech, které přináší dospívání a nešťastná láska s úžasným dobovým rock'n'rollovým soundtrackem a naprosto nečekaným, ale o to více působivým koncem takříkajíc "ze života". Jen mě mrzí, že jsem ji neviděl v hebrejském orginále, anglický dabing mi moc neseděl. Doporučuji porovnat s korejským Saekjuk shidong. ()
Problém s dospievaním u mladých. Filmov s týmto námetom je veľa a produkujú sa naprieč celým svetom. Tá téma je totiž veľká a preto prináša veľké možnosti, rovnako ako samotný problém dospievania a prvých sexuálnych pokusov a skúseností. Asi najznámejším takým dielom sú Prci, prci, prcičky. Samozrejme že s postupujúcim a čoraz liberálnejším pohľadom každej spoločnosti na sexualitu sa jednotlivé snímky líšia vo svojej odvážnosti podľa roku ich vzniku. Tento je, až na drobné epizódy, skôr o náznakoch a komunikácií na danú tému. Mám však veľmi vážny pocit, že film veľmi ovplyvnilo a veľmi mu ublížilo, že sa na jeho vzniku podieľala nemecká produkcia. Vzala mu punc originality prostredia a zkomercializovala ho. Mám svoj názor na nemeckú kinematografiu. Pár vtipných scén si tam každý divák určite nájde, ale ako celok to považujem skôr za priemer. ()
Hodně mi to připomínalo realistiky-hořko-úsměvné věci (nejvíce Básníky), které se ve stejné době a možná o dekádu později točily u nás (nebýt středomořského prostředí a hebrejských nápisů, člověk by si pomyslel, že jde o československý film). Mínus - DVD není v hebrejštině. Plus - výborně padnoucí písničky, jejichž texty často perfektně doplňují děj. ■ Zajímavost: Třetina rozpočtu filmu šla na úhradu autorských práv převážně amerických skupin, jejichž skladby byly ve filmu použity. Myslím, že to byla výborná ivestice, která Zmrzlině na klacku zapříčinila úspěch v zahraničí - kdyby sázeli na domácí songy, film by zdaleka tak srozumitelný nebyl. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (1)
- Třetina rozpočtu filmu šla na úhrady autorských práv převážně amerických skupin, jejichž skladby byly ve filmu použity. (Jirka_Šč)
Reklama