Režie:
Sidney HayersScénář:
David D. OsbornKamera:
Robert KraskerHudba:
Ron GoodwinObsahy(1)
Drsná příroda a ještě drsnější muž – tak si Eve svůj život skutečně nepředstavovala. Oliver Reed a Rita Tushinghamová v romanticko-dobrodružném příběhu, odehrávajícím se koncem minulého století v nádherné scenerii kanadské divočiny. (Letní filmová škola)
Recenze (83)
Ritu Tushingham som videl pred pár desaťročiami v Richardsonovej Kvapke medu. Zálesák je o päť rokov mladší, ale výraz herečky sa nezmenil a môže ho používať ako puncovú značku. Zálesák je dobre nakrútený film. Najmä preto, že sa na nič nehrá a v takom prípade je divák ochotný odpustiť aj niekoľko logických nedostatkov. Lebo podstatné nie je to, či sa to mohlo takto nejako stať, ale ako zaujímavo a konfliktne prebiehalo zbližovanie dvojice. Napriek celkovej spokojnosti som skúpy dať štyri hviezdičky. ()
Velice silný příběh z drsné divočiny, na který jsem si i 10 let po tom co jsem jej viděl dokázal vzpomenout a vybavit si jej. Určitě film, který nestačí vidět jednou a těším se, až si ho zase někdy pustím a vyzjistím tak změnu svého pohledu na něj po dlouhé době. Chtít po mladý holce aby uřízla nohu starýmu chlapovi asi není jen tak... ()
Do morku kostí drsný western, z jehož námětu by se dnešní feministky nejspíše zbláznili. Někde v osadě nemá obchodník dost peněz pro drsného trappera a tak mu prostě prodá svou křehkou a němou služku jako manželku/otrokyni. Ten si ji odveze doprostřed divočiny, odkud není jak ani kam utéct, zavalí ji prací, hrubostí a nemá pro ni slušné slovo. A ještě čeká, že s ním bude spát. Psychologicky je to samozřejmě kravina, ta ženská by mu buď utekla, nebo zabila sebe či jeho prakticky hned na začátku SPOILER a ne až na konci až se sblíží po sexu. A ještě se k němu vrátí. KONEC SPOILERu. Jinak ale bez výhtad. Oliver Reed jako neotesaný zálesák je fantastický, stejně jako křehká Rita Tushingham. Přenádherná divočina plná sněhu, lesů a řek, fantastická kamera, naprosto brutální lesní souboj s vlky. Žánrově spíše dobrodružný film, ale zároveň western v tom stylu jak divoký západ popisoval Karl May - divočina plná zvěře, volně žijících indiánů a divoce žijících zálesáků, kteří se živí lovem kožešin. I ta osada je v podstatě součást divočiny a ne civilizace. Parádní podívaná, kterou mám silný pocit, že jsem kdysi jako hodně mladý viděl. ()
Vůbec ne špatný drsný chlapík chce ženu a děti. Jo, a ještě taky lustr. Potíž je, že mu nikdy nikdo neřekl o lásce, nebo o tom, jak se chovat k ženě. Intuitivně k tomu ale přes několik tvrdých ran osudu dojde. Stejně jako křehká květinka, kterou si dovleče do srubu, pochopí, že to, co potřebuje je svoboda a tu jí právě může dát ten zprvu brutálně se jevící muž.___Ve zkratce řečeno: dobrá koupě za tisíc dolarů. /11. 9. 2010/ ()
Myslím si, že The Trap si plný počet bodů zaslouží. Produkce je sice příšerná (umělý sníh, animované kachny) a tedy přímo úměrná době vzniku, ale ani tohle všechno mě nedokázalo zkazit požitek, jaký tento film skýtá. Film totiž stojí hlavně na doslova zvířecím hereckém projevu Olivera Reeda. I kdyby už nikdy nehrál v nějakém významnějším počinu, tak už jen kvůli tomuhle filmu si nezaslouží být zapomenut. Jeho primitivní a divoký lovec Le Bete je nepřekonatelný. Styl chůze, spůsob jakým konzumuje jídlo (zde se opravdu nedá požít výraz jíst), či mluva, to vše jsou jen jedny z mnoha střípků, které dohromady vytvářejí plastickou a kupodivu sympatickou postavu. Tomuhle se říká životní role. ()
Galerie (5)
Photo © J. Arthur Rank Film Distributors
Zajímavosti (1)
- Eve (Rita Tushingham) neřekne za celý film ani jedno slovo. (CRYPT)
Reklama