Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Britská učitelka Philippa Paccardová (Cate Blanchettová) žijící v italském Turíně se marně dovolává spravednosti ve věci manželovy tragické smrti. Protože místní policie ignoruje její obvinění, rozhodne se vzít spravedlnost do vlastních rukou a prostřednictvím podomácku vyrobené bomby se odhodlá zlikvidovat drogového dealera Vendiceho. Pak se nechá zatknout. Teprve ve vyšetřovací vazbě se dozvídá, že místo muže zodpovědného za smrt jejího manžela zahynuli čtyři zcela nevinní lidé. Do zoufalé mladé ženy, jež má být souzena za teroristický útok, se však zamiluje mladý soudní tlumočník Filippo (Giovanni Ribisi) a pomůže jí uprchnout. Jak dlouho však dvojice spřízněná jmény a spjatá fatalistickým citovým poutem může unikat spravedlnosti?

Na MFF v Berlíně 2002 získal režisér Tom Tykwer nominaci na Zlatého medvěda. Film byl oceněn stříbrnou Německou filmovou cenou a Cate Blanchettová získala za svůj herecký výkon německou Zlatou kameru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (363)

3497299 

všechny recenze uživatele

Tykwerovy filmy na první pohled uchvacují svojí vizuální stránkou, ať už je to klipovitě techno-dynamická rusovlasá Lola běží o život nebo uchvacující somnambulní pohyb kamery v Princezně a bojovníkovi či právě minimalisticky vyprázdněné Nebe. Významný podíl na tom má bezesporu Tykwerův dvorní kameraman Frank Griebe. V rovině námětu mají výše jmenované filmy společné především určité zatížení motivem vlivu tajemné ruky osudu a skrytých metafyzických spojení. (více viz recenzi na indiefilm: http://www.indiefilm.cz/2011/03/05/dvd-nebe/ ) ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

3,5*/5...Niektoré zábery dokonalé, tak ako niektoré silné scény...Hoci je Tykwer nesporne zručný režisér so silným zmyslom pre estetické cítenie a filmovú senzitivitu, myslím, že keby to točil sám maestro filmovej psychológie Kieslowski, výsledok by bol kompaktnejší a dokonalejší...Takto vyhráva vizuál (Tykwerova parketa) nad bližším zžitím sa s postavami a silnejším citovým backroundom (Kieslowského parketa)...Každpádne som zvedavý na časti Peklo a aj Očistec (ak sa tá časť vôbec niekedy natočí:) ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Neveril som, že film charakterizovaný ako poetický thriller s romantickou zápletkou, ma tak strhne. Tykwer je jedným z najlepších súčasných európskych režisérov s veľmi citlivým výberom scenára. Jeho skromná a pritom tak úžasne nápaditá réžia robia z minimalistických zápletiek perfektne fungujúce príbehy. 'Heaven' je ukážkou režisérskej zručnosti a hereckého perfekcionizmu, pretože urobiť z tak banálnej zápletky tak fungujúci film, tomu sa povie umenie. 85%. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Za mojej niekoľko ročnej existencie na ČSFD, som narazil na mnoho filmov, nad ktorými mi zostal rozum stáť. No toto je doposiaľ najväčší extrém. Za ten absolútne prejebaný scenár mimo realitu mám chuť bez výčitiek šlahnúť "odpad". No nakoniec sa zľutujem, a udelím ranu z milosti v podobe jednej jedinej hviezdy, ktorá je v tomto prípade pre "Heaven" absolútnym víťazstvom. Tých 80% je pre mňa normálne šok. Toto triezva hlava skrátka nemôže prijať ... ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Málokedy pridávam ďalšiu hviezdičku s takou ľahkosťou, s akou som ju pridal Nebu po jeho opätovnom zhliadnutí. U zrodu tohto filmu asistovali veľmi kvalifikované sudičky (Tykwer, dvaja Krzystofovia a božská Cate) a keď im ešte do toho hrala krásna hudba, dielo sa nemohlo nepodariť. Popri všetkých svojich kvalitách je Nebo pomerne rozporuplným filmom a nejeden divák si kladie otázku, aký postoj má zaujať k sympatickej vražedkyni, ktorá nechcela zavraždiť tých, ktorých zavraždila. Zaujímavo vystavaný príbeh, úžasná atmosféra podporená skvelým hudobným motívom a bezchybný výkon Cate Blanchett poskytujú vhodné prostredie na hľadanie odpovedí na túto otázku. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • Cate Blanchett (Philippa) sa kvôli tejto roli v skutočnosti dala ostrihať do hola ako vo filme. (Ninfa)
  • Režisér Tom Tykwer komentoval scénu, v níž jsou herci stříháni dohola jako "skutečně neuvěřitelný stres. Točili jsme tu scénu sice dvěma kamerami, ale co by se stalo, kdyby jedna vypadla a exponovaný materiál z druhé kamery nám zničili v laboratoři? Druhou šanci jsme neměli. To člověk umírá tisícerou smrtí." (NIRO)

Reklama

Reklama