Režie:
Tom HanksScénář:
Tom HanksKamera:
Tak FujimotoHudba:
Howard ShoreHrají:
Tom Everett Scott, Liv Tyler, Johnathon Schaech, Steve Zahn, Ethan Embry, Tom Hanks, Charlize Theron, Obba Babatundé, Giovanni Ribisi, Chris Ellis, Alex Rocco (více)Obsahy(1)
Je léto 1964, kluby jsou plné a do Pensylvánie právě dorazil rokenrol. Dokonce i automobily se na nerovné dlažbě kodrcají v jeho rytmu. Každý se chce přidat, každý chce být jako Beatles. Ani Guy není vyjímkou, Odjakživa si přál stát se hudebníkem a teď má šanci. V místní kapele se uvolnilo místo bubeníka, které Guy díky svým schopnostem získá. Kapela odstartuje se skvělou písničkou, ze které se přes noc stane hit. Celá kapela je jako v sedmém nebi turné, fanoušci, filmové nabídky a vše ostatní, co ke slávě patří. Všichni si mysleli, že jim to vydrží navždy. Ale tak rychle jak jejich hvězda vylétla vzhůru, tak rychle i dopadla k zemi. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (57)
Dobrý soundtrack. Toť asi všetko. Kde je kurník vyvrcholenie? Všetci prišli do jednej miestnosti, povedali si aký sú všetci ostatní úbožiaci a šli domov. Hlavný hrdina bez škvrnky. žiaden milostný trojuholník, nič. Čmuchám, čmuchám obrovský potenciál, žiaľ zrejme ho zabili a zakopali niekde veľmi hlboko. Jediné čo celý čas ťahá film je prekvapivé odhalenie, že Liv Tyler sa nenarodila ako elfka (23) a v časoch dávno minulých bola tínedžerka. Táto informácia ma úplne odzbrojila a dokázal som ju spracovať až so záverečnými titulkami. Celý herecký ansámbel sa celkom snažil, boli charizmatický a hralo im to dobre. Škoda réžie (tudy cesta nevede Tome) a prosťučkého deja. Jednohubka, nič viac, nič menej, ()
Prvý (skutočný) debut T. Hanksa ako režiséra. A je to mierne lepší priemer. Klasický film o klasickej „jednohitovej“ kapele. Škoda, pretože tí chlapi v sebe mali viac. T. Hanks trošku v nezvyčajnej úlohe, ktorý však „nejako“ zvládol. Prekrásna L. Tyler a taktiež krásna a veľmi mladá Ch. Theron s malou a nevýraznou rolou (ale na to stačilo, aby si ju všimli). Asi toľko. Osobné hodnotenie: 74% (***) ()
Šedesátá léta mám rád, takže pozvánka od Toma Hankse, navíc do tak atraktivního prostředí jakým je zákulisí hudebního průmyslu, se prostě odmítnout nedá. Film je natočen s příjemným nadhledem, tak typickým pro dobu ve které se odehrává. Tom Hanks je bezkonkurenční. Liv Tyler je překrásná. Charlize Theron neodolatelně tupá. Giovanni Ribisi bohužel ve filmu jen statuje. A čtveřice herců, kteří představují členy skupiny si může do filmografie zapsat svůj jediný velký film. Nebo hit? ()
Byl jsem moc zvědavý na to, jak si s filmem Tom poradí, a musím říct že to není tak špatné. Mimo sebe a celé své rodiny (přirozeně) obsadil také spoustu mladých talentů a hvězd. Do první poloviny film utíká velmi svižně (stejně jako jejich hit), ale v druhé polovině se to začne pomalu zadrhávat, film ztrácí tempo, neví čeho se chytit a začne to být zmatené a závěr je velké klišé. ()
Komediálně laděný příběh jedné "one hit wonder" kapely, jejíž hit vám bude na konci lézt krkem tak, že si ho budete zpívat ještě týden. Jinak docela příjemná hudební oddechovka s několika zbytečnými zápletkami/postavami/klišé, ale i několika zajímavými postavami, bubeník Guy Paterson je naprosto parádní. ()
Galerie (55)
Photo © 1996 20th Century Fox
Zajímavosti (11)
- K dobovému zasazení příběhu režisér Tom Hanks řekl: "Rok 1964 pro mě měl zvláštní význam. Nechtěl jsem provádět rozbory společnosti, měl to být příběh těch kluků v kapele. Příběh, který se odehrává před Vietnamem. Předtím, než šlo všechno k čertu. To léto mezi vraždou Kennedyho a zvolením Lyndona Johnsona bylo čímsi zvlášní. Bylo to naposledy, kdy jsme zažili více naděje než cynismu. Kdy jsme mysleli, že se o nás společnost postará, a že věda vylepší životy nás i našich dětí. Ta doba už dávno skončila." (NIRO)
- Tom Hanks (Mr. White) mal pôvodne výhrady proti angažovaniu Toma Everett Scotta (Guy Patterson). Nakoniec sa nechal presvedčiť jeho manželkou Ritou Wilson, ktorá Scotta považovala za roztomilého. (misterz)
- Na okolnosti vzniku příběhu, který Tom Hanks nejen režíroval, ale i napsal, sám vzpomínal: "Právě jsem dokončil Apollo 13 a jel jsem do Japonska kvůli oscarové kampani Forresta Gumpa a připadalo mi, jako bych 82 měsíců mluvil jen o sobě. Musel jsem pořád odpovídat na nesmyslné otázky. (...) Nebyla to zdravá atmosféra. Nešlo o odpovídání na otázky, ale o únavu z té neustálé pozornosti. (...) Scénář byl tvůrčí dílo, které nemělo vůbec nic společného s ničím, co jsem dělal předtím. Byla to velká zkouška. I když jsem pár scénářů přečetl, neznamenalo to, že budu schopen nějaký napsat. Nejtěžší pro mě bylo naučit se ekonomičnosti. Napíšete deset stránek a pak zjistíte, že se totéž dá říct stránkou a půl. Nejtěžší bylo přestat plácat a jíž k věci. Ale rád jsem si k tomu psaní sedl. Líbila se mi osamělost. Projednou jsem nemusel s nikým mluvit." (NIRO)
Reklama