Režie:
Satoši KonScénář:
Satoši KonHudba:
Keiiči SuzukiHrají:
Aja Okamoto, Kóiči Jamadera, Mamiko Noto, Akio Ócuka, Šózó Iizuka, Inuko Inujama, Satomi Kórogi, Čijako Šibahara, Júsaku Jara, Eriko Kawasaki, Hiroja Išimaru (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Život na ulici není ani v Tokiu jednoduchý. Pouliční bitky, strach a nejistota. Gin, Hana a Miyuko by o tom mohli vyprávět. Každý z nich má svůj nezáviděníhodný životní příběh. Avšak právě na Štědrý den tito tři lidé najdou na jednom smetišti malou holčičku a všechno se pro ně změní. Odhalí tajemství opuštěného dítěte a jeho rodičů? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (85)
Když nic jiného, tak japonská cover verze Ódy na radost :). ■ Seriózně. Výborný příběh. A dcera to považuje za (v rámci reality) nejuletěnější film vůbec :). Dítě nalezené na vánoce v odpadcích. Trojice bezdomovců/záchránců. Dostatek humoru, téměř černého - člověk by neřekl, co vše se dá sehnat například na hřbitově. ■ Z komentářů mě nejvíc pobavil pytlík.... On to sice chudák myslel smrtelně vážně, ale neva :). ()
Viděno v rámci Anime-Planet Secret Santa 2020. Naprostá trefa do černého. Bez diskuze se jedná o nejsrozumitelnějšího a díky tomu tak nejpřístupnějšího Satoshiho Kona, ale jeho rukopis, hravost a především úchvatná animace zůstávají. Celý film je výběrem tématu už z principu smutný, ale zároveň je i neskutečně optimistický a kouzelný a dokázal mě jak rozesmát, tak rozplakat a také překvapit všemi svými zvraty. To nejlepší na něm jsou ale prokreslené, velice lidské postavy. Krásný, opravdu moc krásný film. 9/10 ()
Nadaný režisér anime, Satoshi Kon, nám predstavuje príbeh o troch bezdomovcoch, ktorí nájdu počas vianočných sviatkov malé batoľa pohodené v odpadkoch. A keďže už sú tie Vianoce, tak sa rozhodnú milý uzlík vrátiť svojej matke. Celý príbeh sa nesie v sentimentálnom a príjemne vtipnom duchu. Veľmi tiež oceňujem, že tvorca urobil z prvku náhody takmer kľúčovú tému. Povinná jazda nielen pre fanúšikov anime. ()
Miloučký příběh. Tohle se parádně hodí k vánocům. Myšlenka není nikterak originalní a i toho sentimentu je tam dost a dost, ale zase se mi líbylo že hrdiny byly netypicky bezdomovci. Některé nápady byly zajímavé a bylo tam i několik sympatických vtípků. Nezapomenutelná je pro mě scéna kdy bezdomovci s dě'tátkem jedou přeplněnou městskou hromadnou dopravou a reakce na ně jsou podle očekávání. Samozřejmě mnohem důležitý se samotný hlavní motiv hledání lásky a odpuštění. No a tohle se povedlo podat zajímavou a nenudící formou. ()
Tokyo Godfathers je důkazem, že zázraky se dějí nejen o Vánocích.. K ději se již vyjádřili jiní, tak jen zmíním, jaké jsem z filmu měl pocity: Možná ne každému bude vyhovovat, ale je velmi hravý a pestrý, jako chameleón se mění, jednou je veselý, dojímavý a lidský, jindy krutý a bolestivý, jako život bezdomovců. Ovšem.... téměř neustále je nám drobnými narážkami připomínáno, že se převážně jedná o nadsázku a film máme brát s nadhledem a ne vždy vážně. To je správná cesta. jak si tento skvělý film opravdu užít a vychutnat___ I když se Tokyo Godfathers nejspíš nestane vánočním filmem v české televizi, určitě stojí za vidění. ()
Galerie (20)
Photo © Columbia TriStar
![Tokijští kmotři - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/130/160130411_d21e84.jpg)
Zajímavosti (6)
- Príbeh, ktorý Hana rozpráva Miyuki po odchode z nemocnice, je „Naita Akaoni“, v Japonsku známa detská kniha. (Bilkiz)
- Meno šéfa yakuzy, ktorého protagonisti zachránili, je „Ota“, rovnaké meno bolo napísané na hrobe, kde Gin získal saké v predchádzajúcej scéne, a keďže Ota neskôr v rozhovore v aute uvádza, že išiel navštíviť hrob jeho otca. To znamená, že saké, ktoré Gin ukradol a vypil, bola v skutočnosti Otavov dar jeho zosnulému otcovi. (Bilkiz)
- Na začiatku filmu, keď ústredné trio prechádza okolo samoobsluhy, v pozadí môžete vidieť plagáty pre filmy Perfect Blue (1997), Herečka tisíciletí (2001) a aj tohto filmu. Všetky tri režíroval Satoshi Kon. (Bilkiz)
Reklama