Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Adam Sandler, Ben Stiller, Emma Thompson, Dustin Hoffman, Elizabeth Marvel, Candice Bergen, Rebecca Miller, Grace Van Patten, Sakina Jaffrey, Judd Hirsch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři dospělí sourozenci se scházejí na akci věnované oslavě umělecké práce jejich otce. Řeší zde své problematické vztahy s ním i mezi sebou navzájem. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (68)
Určitě konečná pro Hoffmana kvůli obvinění ze sexuálního obtěžování a možná také pro Stillera a Sandlera, protože už nikoho moc nezajímají. Ten také tímhle dokončil svoje kvarteto pro Netflix a zajímá mě, jestli mu ještě něco nabídnou. Nicméně byla krása tuhle trojici vidět pospolu, ačkoliv tedy v mém neoblíbeném Woody-Allenovském provedení, přičemž jsem do konce filmu nepochopil, jestli jde jen o hledání všehomíra nebo i o něco víc. Ale občas jsem se i zasmál, což ale možná zamýšleno nebylo. ()
Na plnou palbu to na můj vkus začalo být hlavně ke konci až moc chtěné. Jinak jsem si ale chrochtal blahem, ať už šlo o neustálé vrstvení dialogů, kdy spolu postavy sice mluví, ale každá o něčem jiném, případně u emocionálních výbuchů (Stillerův záchvat vzteku ve chvíli, kdy se otec snaží odjet autem, zlatý!). Noah Baumbach mi do téhle chvíle unikat, což je chyba, kterou hodlám v nejbližší době napravit. Už dlouho jsem neviděl tak dobrou "allenovku" (což platí i na Allena). ()
Pokud chcete vidět herce, které máte zažité a zaryté jen jako komiky ve zcela vážných rolích - The Meyerowitz Storie. Pokud naopak chcete lidi, které vnímáte převážně jako herce vážných rolích v rolích veskrze komických - The Meyerowitz Stories. Pokud truchlíte nad zkázou a rozpadem tradiční rodiny a chcete vidět, že i tohle má své klady (třeba v širším okruhu toho, co se nazývá rodina) - The Meyerowitz Stories. Hoffman hrál roli, která je neuvěřitelně nasírací, nepříjemná a na přes držku. S takovým chlápkem byste prostě nechtěli trávit čas a být s ním v kontaktu (já osobně bych ho do deseti minut umlátil jeho nejškaredějším uměleckým dílem - tedy prvním, co bych měl po ruce). Krásné na ní však je to, že když ji sledujete zprostředkovaně a netýká se přímo vás, užíváte si ji a baví vás. Čtyřnásobný herecký koncert - Sandler se Stillerem ve vážných rolích, Hoffman s Thompson v zábavných a komických. Přesto to na dokonalý zážitek nestačí. Ale pobaví to a místy až dojme. Jestli jsem si ohledně filmu někdy něco fakt přál, tak to je crossover (ani by to nemusel být versus) Zoolandera a Zohana. Jsem smířen s tím, že se ho nikdy nedočkám, holt mi Sandler se Stillerem budou muset společně v jednom filmu stačit alespoň tahle. ()
Baumbacha cením hlavne za jeho scenáre. Perfektne napísaná konverzačka, kde vzťahy medzi postavami vytvára najmä diskontinuita dialógov ktoré s takmer ležérnou presnosťou herci sypú. Divák môže priam hmatať odpútanosť jednotlivých charakterov od seba a zároveň snahu riešiť tieto problémy najmä slovami, až potom fackami a stareckou palicou. Hoffman zahral krásne a je osviežujúce vidieť Sandlera a Stillera opäť využívať herectvo inak ako len pre lacnú zábavu. ()
Sorry jako, ale tohle mi nebaví ani tehdy, když vypustím do vedení svou genetickou osminku a totálně zežidovatím. Plácání se v utrpení netrpících a pseudokřivdách z dob jen těsně postnatálních, díky, ale ne-e. Ku žánrům komedie a drama bych doporučil přihodit ještě psychologický. Býti tomu tak, tak jsem to neviděl. A rozhodně by se mi nic nestalo, že. Trošku chápu, jak se cítil verbitch, když dosísal na bérdmena. Blbě a nasraně. ()
Reklama