Obsahy(1)
31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)
(více)Diskuze
Hlavně je to strašně nudný a o ničem, co měly znamenat ty zpěvy na parkovišti a pak ten jakejsi koncert? Jsem to vypnul, to nemá hlavu ani patu.
Sakra, už je to dlouho, co jsem ten dokument viděl a teď si marně snažím vzpomenout, o čem ono že to vlastně bylo, co že nám to mělo ukázat a jakou že to mělo pointu? V té době jsem to považoval za něco perfektního a teď? Že prej se otvírá nový supermarket > že tam je levno > lidi kupují jídlo > peněz není neomezené množství > takže lidi přijeli pro levné jídlo > ?????? Tak co má být na posledním místě hergot? Já už to zapomněl a začínám si snad myslet, že jsem to v té době bral jako úplně normální pozér, co slintal nad ukázáním přelomového faktu, že lidi jedí a rádi šetří.
Tohle je naprosto genialni, ukazuje to do nebe volajici debilitu a naivnost tohoto hloupeho naroda. Moc se mi libilo jak tupe ovce bezi za svym imaginarnim marketem. Skoda, mohli se tam jeste uslapat alespon by bylo o blbce min...
Na oplátku by mě velice zajímalo, proč je verze vysílaná v ČT o půl hodiny kratší?!?
"Klamavá reklama" doprovázela i kampaň k filmu samotnému v době jeho kinopremiéry. Trailer uváděný v kinech lákal diváky pouze na patřičně komentované záběry, ve kterých rozzuřený dav lynčuje Klusáka s Remundou. Tyto záběry se objevily i na tuším 3 z 8 druhů fotosek pro kina. Takže dalšími "podvedenými" byli po roce i mnozí návštěvníci kin :-)
Tento dokument byl výborný nápad. Více takových mapujících českou povahu. Ale příště takovýto dokument jen do televize na oba programy ČT. Komerční televize by takovýto protikomerční dokument asi těžko odvysílaly.
Nejlepší část filmu je samozřejmě na konci. Bezprotstřední reakce návštěvníků mluví a vlastně doplňují smysl a cíl celého projektu. Sami si odpovídají na to, jaký byl cíl filmu. Věty typu "Nakonec je sluníčko a alespoň nás vytáhli ven", nebo "Příště už vám na to nikdo nenaletí, jelikož lidi nebudou reklamě věřit", vypovídají o tom, že to pro ně mohlo být minimálně příjemně strávené dopoledne a mluvit o podvodu, kterého vidíme dnes v politice a kterého se politici dopouštějí, je nesmysl.
Skvelý nápad, slabé dokumentárne spracovanie, v ktorom som sa často strácal. Napriek tomu u mňa vyhráva nápad, ktorý skvele poukázal na realitu našej mentality. Škoda spracovania...
Oni je ti lidi fakt zmlátili?
super filmek ,jak ukázat českou povahu od A do Z ..uvítal bych takových projektů více ..
Film skvěle ukazuje náturu českého národa i ovlivnitelnost reklamou. Výborný nápad!
Shokar: Já zas neberu tvůj postoj. Protože například já jsem se o filmu dozvěděla až poměrně pozdě, od lidí, kteří mi to prezentovali jako "na to si zajdi, to je první český dokument, který uvidíš v kině a stojí za to". Celá kampaň mě minula, maximálně jsem zahlídla plakát na tramvaji, ale netuše o co jde, takže cílené kouzlo se prostě nedostavilo. Do kina jsem nakonec nešla a nelituju toho.
Skvelý, jedinečný a úžasný nápad no čo dodať. Chválim autorov a škoda že nie je viac takýchto nápaditých ľudí.
control the media, control the mind
Neymslím, že tenhle film je sonda o chamtivosti a hlouposti českého národa a vůbec nevím proč někteří takhle uvažují. Je to spise dokument, který poodhaluje fungování reklamního průmyslu, všech těch agentur, reklamnch studíí a kdo ví čeho ještě. Odkrývá roušku tajeství nad těmi, jejichž práce nám deně ovlivňuje život, ať už více či méně.
ti co dali míň než 3/5 asi tenkrát byli mezi těmi co čekali na otevření novehého, skvělého, levného supermarketu co? :-)
Především hodnotím originální nápad. Nemyslím si, že by šlo jen o kritiku českého lidu, neboť by se obdobně chovali jistě i obyvatelé jiných států. Film ukazuje pachuť konzumní společnosti jako takové. Závislost na novém, levném zboží. Svět marketingových společností je zajímavý a poučný. Film by neměl nikomu uniknout a stojí za to se nad ní zamyslet.
Jen ukázka toho,jak umí být lidi chamtiví - hnali se tam všichni jen aby pobrali co nejvíc a nikomu nic nezůstalo... Hrůza! Geniální dokument! Fakt jsem se pobavila!
Skvela ukazka typickeho ceskeho cloveka. Pote co byl "podveden" kope na vsechny strany, neuvedomuje si vsak, ze to same slysi denne na kazde ceske televizni stanici, akorat mu to nedojde. Nejlepsi byla ale stejne ta reportaz Novy.
Jako film, či "reality show" je to vynikající. Ale s dokumentem to má společného snad jen to, že se točilo obyčejnou digitální kamerou. Dobře se na to dívá, hudba je skvělá, ale jaký to má smysl? Žádný. Vyhozené prachy Státního fondu. Kdekoliv jinde na světě by to dopadlo stejně. Na dokonalou reklamu za 15 milionů se nachytá každý druhý. A vzpomeňte, když jste dostali letáky do schránek. Nikdo neřekl: "To je blbost, bude to podfuk, žádný hypermaket Český sen neexistuje". Kdybych nebyl z Č.B., ale bydlel bych v Praze někde poblíž, tak se tam jedu taky podívat. A nestydim se za to, že sem "naletěl". V tomhle filmu nejde vůbec o to, že trávíme víkendy v hypermarketu. V tomhle snímku bylo ukázáno, jak reklama funguje - že je to mašinerie na oblbování lidí. Ale jakkoliv je reklama dokonalá, to rozhodnutí, zda-li půjdu do přírody nebo nakupovat je jenom na nás. Zatím.
Glutexo: doufám že si nemyslíš, že útok byl skutečný ?? podívej se na ten konec ještě jednou ..... :)
No parádní ukázka jak funguje reklama ať už s velkými řetězci prodejcu, tak i politika .... do politicke kampane na evropskou unii bylo vlozeno 200 milionu a vse obsahovalo jen pojdte do unie bude vvam lepe , bude to lepsi . misto aby vynalozili 200 mil. aby opravdu vysvetlili co nas ceka co bude lepsi a co horsi ...
Opravdu sqely napad, jak vystihnout ceskou náturu ! Snad jenom ,ta grafická a střihová stránka mi přišla na úrovni rumunského průměrného filmu :(
Tento film mě skutečně nadchl... viděl jsem ho včera a závěrečná scéna, kde pánům tvůrcům rozmlátí auto, surově je zbijí a nakonec zaútočí i na kameramana, mi stále visí před očima. Jsme snad ve středověku, abychom zbili do krve každého, kdo dostane geniální nápad?
Zajímavý pokus o dukemnt. Minimálně podívaná. Ale sdělení jaksi odpluje do prázdna.
Film, na ktory som sa nedostal do kina, ale dostal som sa k necenzurovanej verzii, tak sa oplatilo:) Urobit z ludi blaznov moze byt zabavne:) Ale ako povedali niektori z filmu - aspon sa dostali cez vikend von, namiesto premarnenia slnecneho dna v nejakom skutocnom hypermarkete.