Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

Jordan 

všechny recenze uživatele

s prižmúreným okom dávam 4* - pretože chlapci mali neuveriteľne dobrý nápad, riadnu guráž a "gule" ho zrealizovať, a ja som za každý vtip a recesiu, záver však trochu celkovo dobrý nápad zrazil mierne k zemi sekvenciou s novinovými titulkami a televíznymi novinami, kde podľa mňa nešlo o hlbšie zamýšľanie sa nad primárnou témou filmu ale o mierne pozérske konštatovanie a vyťahovanie sa, poukazovanie na to "aha, čo sme dokázali, zblbi sme čechov a sme celosvetovo známi". Plus, akokoľvek skvelo to mali vymyslené a chceli ľuďom otvoriť oči, pri záverečnej konfrontácii s nachytanými ľuďmi to nevedeli argumentačne dostatočne zdôvodniť a aj keď boli na krôčik od veľkolepého obrodenia národa, možno tréma, možno strach a možno nepripravenosť spôsobila, že viac ako ostro vysvetliť všetkým tým ľuďom sa zmohli len na akési obhajovanie, ktoré nemalo s ich inak geniálnym cieľom touto mystifikácou ľudí prinútiť k zamysleniu sa nad svojím stavom skoro nič spoločného. Inak, nebrať ten záver, film bol naozaj majstrovsky a občas prehnane ironicky vykreslená štúdia dnešného konzumného sveta, toho, čo všetko dokáže reklama a ako dokáže manipulovať človekom, ktorý je chudák v záplave marketov a obchodných stredísk úplne zmagorený, ale zároveň aj pekné pozorovanie totálne degenerovaných a začarovaných marketingových štruktúr, v ktorých si hocikto môže vymyslieť hocičo a rôzne firmy, agentúry a spoločnosti, aj keď vedia, o čo sa jedná, a že ide možno aj o podvod, vám to dokážu spropagovať a urobiť na to kampaň. Skrátka, žijeme vo svete takých zauzlených vzťahov a zaužívaných vratných procesov, že si dvaja recesisti môžu vymseliť obrovský hypermarket a či už je to etické, neetické, dokážu zohnať peniaze a ľudí, ktorí im to urobia, bez ohľadu na to, aký bude výsledný efekt. Alibizmus, povrchný prístup k veciam, totálna degenerácia a rezignácia. Scéna, kde rodinka na parkovisku pri západe slnka spieva "Haj, hou" je až hororová. A pri viacerých scénach mi behali zimomriavky po chrbte. Veru, v akom bezútešnom svete to žijeme. Tá finta so zatmením slnka bola tiež dobrá. No a úplný záver, to po tej spornej pasáži s novinovými titulkami, ako lepič plagátov vymieňa billboardi "Český sen" za iné, "normálne" a existujúce výrobky na cigarety a MAster Card, tak tento záver je pre ľudí, ktorí posolstvo, aké chceli tvorcovia "Českého sna" ľuďom predať, pochopili, úplne "dechberoucí". ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní mystifikace, to co se povedlo Klusákovi s Remundou se hned jen tak nevidí. Když jsem viděl ten běžící lid tou nepokosenou loukou s vozíky vlajícími za jejich sprintujícími těly... Důchodce s berlemi razící si cestu loukou ke konstrukci potažené plachtou... musel jsem pánům vyseknout poklonu. Někteří z těch tehdejších ,,podvedených¨¨ možná dodnes nepochopili jak moc a jak těžce chytře jsou ovlivňováni všudypřítomnou reklamou. Ti, kteří sem v tom letním dni akci nejen zasmáli, ale uznali i to, že jim ten den něco přinesl a že s prázdnou neodcházejí, ti mají ode mne palec nahoru. Nejlepší byli ti, kteří při rozplynutí Českého snu hrozili, že budou proti vstupu do EU ! :-). Můžeme se smát, můžeme si říkat, že to bylo tenkrát v čase krátce polistopadovém. Ale vzpomeňte si na to až bude pročítat aktuální letáky hypermarketů co vám je pošťačka nahází do schránky... Reklama tu byla, je a bude s námi pořád do skonání věků. My bychom se jí však neměli nechat tolik ovlivňovat. Ta souvislost mezi reklamou a politikou tu totiž opravdu je. Každý politik také nabízí svůj produkt. Před volbami navíc v akci a v nádherně zabaleném obalu... Dávám 4 kachny á 25 Kč :-) ! Jo a ta písnička se mi fakt líbila... Takže - ,,chce to jen nelenošit a vzít si košík '' !!! * * * * * ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Vynikající dokument, který sbírá všechna možná celosvětová ocenění a kdybych i já nějakou mohl dát, hnedka by ji Klusák s Remundou dostali. Např. ČESKÝ SEN získal na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty s odůvodněním „za originální, vtipný filmový protest proti síle komerčního úsilí manipulace veřejného mínění“. Soutěže se zúčastnilo 29 filmů a v porotě zasedl mj. i Victor Kosakovsky, jeden z nejvýraznějších dokumentaristů současnosti nebo ČESKÝ SEN získal na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer – Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Organizátoři festivalu v tiskové zprávě o projekci filmu píší: „ČESKÝ SEN byl přerušován opakovanými výbuchy smíchu“.. Pánové doufám, že natočíte něco dalšího. Hodně štěstí, protože tenhle pohled na dnešní společnost a sílu reklamy nemá chybu. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Film se nám nepředvádí zrovna v jednoznačném světle. Zůstává někde na poli mezi moralizujícím dokumentem o jedné typicky východoevropské postkomunistické zemi, která přešla z éry hladu po konzumu do konzumního ráje a mezi reportáží o studentské recesi dvou mladíků, kteří dostali od státní organizace peníze na svou megalegraci. Je to ale asi dobře. Vyhnuli se tak tomu, aby se film stal v prvním případě pseudofilozofickou moralitou a v druhém případě nepřijatelně cynickým. Každopádně se Filip Remunda a Vít Klusák dokázali vedle třeba Věry Chytilové a Svěráka přiřadit k režisérům, kteří zazářili už svou závěrečnou školní prací. Už teď jsou to páni režiséři. A pokud je film trochu nedokonalým, pak je to snad z tohohle důvodu ještě stále omluvitelné. Rozhodně je to film, který stojí za vidění a to je myslím zvláště pro začínajícího režiséra to nejdůležitější. Je to mnohem lepší než jiné letošní filmy od mnohem zavedenějších režisérů. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Vít Klusák, Filip Remunda | Hudba: Varhan Orchestrovich Bauer | Produkcia: Vit Klusák, Filip Remunda | Distribúcia: Bonton Film, Taskovski Films, Centrum Českého Vieda | Štúdio: Česká televize, FAMU, Hypermarket Film, Studio Mirage, Barrandov Studio, CinemaSound, Brickbox Digital Media | Rozpočet: 19 miliónov CZK | Tržby: ? $ || Epos na odzrkadlene skutočnej sily medií a reklamy. A to českým autorským týmom. Otázkou zostáva, či to bolo etické... Ale kým nevyskúšaš, nevieš :D ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)
  • Projekt ovlivnil i velké firmy, které chtěli do této nové "sítě" obchodů distribuovat své zboží. Za režiséry s takovou nabídkou přišly mimo jiné i firmy Coca-Cola nebo Danone. (Rekpet)

Reklama

Reklama