Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

May 

všechny recenze uživatele

Nejsem schopná objektivně zhodnotit tenhle film. Osobně obdivuju jejich odvahu a ten nápad postavit neexistující hypermarket. Sama si vzpomínám na megakampaň, která před více jak rokem pohltila celou Prahu. Film samotný je skutečně o ničem, nedozvěděla jsem se nic, co bych si nezvládla domyslet sama, a už vůbec neodpovídá na otázku "PROČ", ale zároveň jsem se moc dobře bavila a klidně bych se na celý tenhle nesmysl podívala znovu. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Být přítomna větší konzistence vyprávění, tak šlo o dokonalou záležitost. Takto jde pouze o zajímavý a místy opravdu vtipný pohled na dnešní svět reklamy. Překvapivě nejslabší částí je ta závěrečná se samotným otevřením Českého snu. Naopak ty předcházející části kdy se díváme pod pokličku toho jak se dělá a připravuje reklamní kampaň jsou skvostné. Rozhodně zajímavý počin na našem dokumentárním poli, který vzbuzuje značnou kontroverzi ač překvapivě vůbec kontroverzní není. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Tak som si tuto "praveku Kazmovinu" konecne po rokoch kukol a dobre to je. Aj ked nie uzasne. Najviac to funguje ako cool pohlad do sveta reklamiek a sily markentingu. V tom je to stale nadcasove. Staci sa pozriet na manipulativne politicke kampane. Filmarsky je to este trochu neohrabane, to vsak nevadi. 7/10 ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

S tímto projektem je často připomínána jedna jediná otázka. Proč to celé vůbec autoři natočili?! Vypovídá Český sen objektivně a celoplošně o české mentalitě? No tak na půl. Celá kampaň kolem Českého snu byla jednoznačně směřována na lidi s nižší kupní sílou - tzv. "lovce slev". Určitě tento film nevypovídá správně o češích jako národu , ale o určité sortě lidí. O lidech, kteří se chovají naprosto stejně ať jsou to Češi nebo třeba Španělé, či kdokoliv jiný. Já osobně se celkem dost pohybuji v prostředí marketingu i umělecké svéře. A můžu odpřisáhnout že +/- ti stejní lidé co přišli na Český sen by přišli kamkoliv jen aby dostali zdarma bonbonieru, několik jogurtů nebo 200Kč. Dokonce jsem poznal i několik notorických flákačů a lovců slev, se kterýmí se díky své profesy často setkávám. Z tohoto hlediska se mi Český sen jeví jako takové humorné zdokumentování chování právě této vrstvy lidí. A podle reakcí autorů projektu Remundy s Klusákem bych si tipnul že oni sami netušili jak to může dopadnout a nebyli si úplně jistí jak přesně vypadá ta jejich cílová skupina obětí. Co tedy zbývá, když tento film není nijak komplexní výpovědí o nás Češích? Zůstává tu zajímavý a svižně natočený pohled do zákulisí tvorby marketingu. Hezkých 70%. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jestli mám pánům Klusákovi a Remundovi za zlé, že ´podvedli´ tisícovky lidí a hnali je na louku za Prahu? Třikrát ne! Za zlé mám režisérům jen to, když mě nalákají na nový film, kterýžto následně stojí za starou belu. Což nebyl tento případ. Co předvedli v té době studenti Vít Klusák a Filip Remunda, je otázkou názoru a vkusu. Dostali grant na svou závěrečnou práci, kterou úspěšně uskutečnili; díky lidské naivitě, hlouposti a chamtivosti. Ukázali nám, jak to chodí v reklamní branži (zásadně se v ní nelže, je to tak?), jak žijí někteří naši spoluobčané ("výlet do obchoďáku začíná vlastně už večer před ním"), a přiblížili nám mentalitu českého národa. Nejezdi = a zrovinka přijedu! Neutrácej = a zrovna si něco koupím! Z Českého snu vyplývá jedno velké poučení. A sice, že reklamním iluzionistům opravdu, ale opravdu nezáleží na lidech, které oslovují a kteří je defacto živí. Kdepak! Proto nechoďme jen a pouze po vyznačených šipkách a používejme vlastní rozum. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Projekt ovlivnil i velké firmy, které chtěli do této nové "sítě" obchodů distribuovat své zboží. Za režiséry s takovou nabídkou přišly mimo jiné i firmy Coca-Cola nebo Danone. (Rekpet)
  • Rozpočet na film činil 19 milionů korun a byl hrazen z grantu Ministerstva kultury České republiky. (Duoscop)
  • Projekt Českého snu vzbudil v zahraničí značný zájem. O fiktivním českém hypermarketu informovaly přední světové deníky a filmové časopisy: The Times, The Guardian, Financial Times, Economist, Screen International, nebo Variety, několik rozhlasových stanic včetně BBC a bezpočet internetových serverů. (ČSFD)

Reklama

Reklama