Režie:
Charles ShyerKamera:
William A. FrakerHudba:
Bill ContiHrají:
Diane Keaton, Sam Shepard, Harold Ramis, Sam Wanamaker, James Spader, Pat Hingle, Mary Gross, Britt Leach, Shera Danese, George Petrie, Katherine Borowitz (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Špičková newyorská manažerka Jessie je vzdělaná, krásná, úspěšná a - provdaná za svou práci. Zpráva o dědictví po vzdáleném bratranci v Evropě ji poněkud zaskočí, to však ještě netuší, že si jede vyzvednout - malou holčičku. Jessiin rozplánovaný život se rázem sesype, ale mladá žena je odhodlaná dostát závazku a stěhuje se s děvčátkem na venkov. Zoufale se tu nudí a navíc jí začínají docházet úspory. A tak začne vyrábět jablečnou výživu a po počátečních potížích se dočká úspěchu svého výrobku na všech trzích. Teď se může konečně znovu vrátit do velkoměsta ke svému původnímu způsobu života. Nebude jí ale něco chybět? (TV Prima)
(více)Recenze (81)
Těžce feministická rádoby komedie popisující život workoholičky se zděděným děckem. Dítě má sílu jako Herkules (když vyloženě mrskne špagety silou dospělého člověka po mrs. Wiattové, nebo když zkroutí brýle pouhým letmým dotekem), Američané jsou ještě blbější, než se do té doby myslelo (dnes už víme, že je to s nimi ještě daleko horší, ale v roce 1987 to musel být šok - viz některé scény na venkově, měšťané na venkově - kupující dětskou stravu, kolektiv ve firmě, legendární scéna na pískovišti a pozdější kurzy pro malé děti a podobně)... Komického mi zde nepřišlo skoro nic, trapného skoro všechno. Ne, odpad to rozhodně není. Jsou tu i horší díla. 15%. ()
Vůči komediantství Diane Keaton já nedovedu být imunní a vůči její "chladné workoholičce", která zdědí dítě, koupí barabiznu na spadnutí, kde chce odpočívat, přestože to neumí, a tak udělá milionosm dětských výživ, přitom řeší instalatéra, pokrývače, malíře a muzikanta v jedné osobě, aby nakonec skončila ve veterinární ordinaci, kde si vylévá sexuální frustrace na vyšetřovacím stole vedle koně, ani být nechci. ()
Protivná komedie, s chutí lepící všechna dostupná klišé okolo žen workoholiček, svobodných matek, rozhodnutí rodina vs kariéra, co se škádlívá... Protivná, a fungující. Alespoň pro něžnější část lidstva. Dabing z Barrandova z doby, kdy režisérům začali chybět herci a tři lidi namluvili každý asi osmdesát postav (Bartáková, Obermaierová, Sejk). ()
Zdědit děťátko je komplikací pro sterilně kariéristicky smýšlející ženu. Kvůli dítěti se tedy rozhodla změnit veškerý svůj život, musí. V práci s ní už nejsou spokojeni, tak co se nepřestěhovat do zapadákova a koupit tam ruinu? Kde tam bude pracovat? Ne, to není nutné řešit předem. Úspory jsou v tahu a tak si madam vymyslí, že bude vytvářet dětské příkrmy. Kdo by to tušil? Vychází to. No velmi předvídatelný film. Plný nepromyšlených situací. Kolikrát ve filmu bylo batole samo doma jsem ani nepočítala. Nebo to bylo v osmdesátkách běžné? No, za pár úsměvných scén dvě hvězdy. ()
Tak tu přidávám plakáty a všimnu si, že tenhle film jsem vlastně kdysi viděla. Nevynechala jsem jej, protože v něm hraje Diane Keaton, jedna z mých oblíbených hereček. Je to pohodový film na nezávazné koukání. Ne, ale opravdu si odpočinete, pobavíte se, trochu se i dojmete. Takže pokud člověk hledá něco nenáročného a nechce zrovna vidět nějaké pořádné drama, film ho rozhodně neurazí... ()
Galerie (50)
Photo © United Artists
Zajímavosti (11)
- V čase 11:37 je na letišti za paní Atwoodovou vidět velké okno a fíkus. V čase 12:26, po střihu, okno i fíkus zmizeli a za ženou je vidět jenom holá stěna (Proste..Jana)
- Ve filmu nikdy nezjistíme, jak zní celé jméno hlavní hrdinky J.C. Wiatt (Diane Keaton). (jezurka42)
- V čase 22:20, kdy leží Elizabeth na posteli, tak přepíná programy dálkovým ovladačem a na jednom záběru v TV se objeví epizoda Job Switching (1952) seriálu I love Lucy (od r. 1951) (HonzaR.)
Reklama