Reklama

Reklama

Paříž, Texas

  • Francie Paris, Texas (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Paříž, Texas je nejspíš nejznámějším, nejvíce kritikou oceňovaným a nejúspěšnějším filmem Wima Wenderse, který za něj získal řadu mezinárodních ocenění, včetně Zlaté palmy v Cannes za nejlepší film v roce 1984. Tato neobvyklá road movie, k němuž napsal scénář slavný dramatik Sam Shepard, vypráví příběh Travise, muže ztraceného ve svém soukromém pekle. Několik let byl považován za mrtvého, když tu se náhle objevuje v poušti na hranici s Mexikem, omrzelý životem a trpící ztrátou paměti. Jeho bratr Walt ho vypátrá a přiváží do Los Angeles, kde vychovává Huntera, Travisova sedmiletého syna. Travisova bývalá manželka Jane před několika lety zanechala Huntera u Waltových dveří. Jako naprostí cizinci si Hunter a Travis začínají vytvářet křehké přátelství a smluví se, že najdou Jane a přivedou ji zpět, aby byli zase opravdovou rodinou. (Levné knihy)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (225)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Příjemný film s výjimečnou hudbou, která dělá hodně. Jeden z mála snímků, kde mi nevadil dětský herec a byl mi dokonce fakt sympatický. I přes dlouhou stopáž to fakt nenudí, akorát mi bylo docela líto postav bratra Harryho Deana Stantona a jeho ženy. Jelikož to byli moc hodní lidé a na můj vkus se jim nedostalo moc vděku. Tímhle si u mě Wenders udělal mnohem větší zářez, než andělama běhajícíma po Berlíně. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Snímek Wima Wenderse Paříž-Texas jak už napsal Ekvizitor byl natočen výhradně jen v USA. Také v sobě spojuje rysy žánrově pevNě daných amerických filmů s vypravěčským uměním autorských filmů evropských. Travis (Harry Dean Stanton) se po asi pěti letech znovu setká se svým synem Hunterem, který žije u jeho bratra Walta (Dean Stockwell). Následné sbližování otce se synem je obtížné, ale nakonec se přeci jenom oba společně vydávají hledat chlapcovu biologickou matku. Objeví ji až v jedné peep.show v Houstonu. Tam si Travis a Jane (půvabná Nastassja Kinská), odděleni jen nějakou průhlednou stěnou, vyprávějí své životní příběhy. Později se spolu domluví na schůzce v jistém hotelu, ale když pak Jane na setkání přijde, čeká tam?...Dokončení ve filmu. Opravdu půvabné road movie s takovým milostným příběhem, záběry okolní přírody smyslově souzní s citovými stavy hlavních hrdinů, které byli pak pro mě jako pro diváka daleko pochopitelnější. Pro mě zcela určitě to nejlepší ještě společně s Buenou Vistou, co se mi zatím od tohoto tŕežiséra podařilo shlédnout. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Silný príbeh o žiarlivosti, vine, odpustení, opustenosti a hľadaní samého seba. Zo snímku sála veľmi podivná aura, ktorá aj napriek pomerne dlhej stopáži a miestami až slimačieho tempa nedovoľuje odtrhnúť oči od obrazovky. Určite má v tom prsty aj úžasná kamera, ale je tu ešte niečo, niečo čo sa len ťažko definuje a to niečo dokáže vypáliť nezmazateľnú značku do takmer každého diváka. Koniec bol nádherný, emotívny a ako vystrihnutý zo života. Tak nejako som si predstavoval, že by to malo skončiť. Môžem len odporučiť. 85/100 ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Paříž, Texas (jíž jsem trucovitě odkládal spoustu let) je dalším ze zlatých důkazů toho, že nejpronikavější pohled na americkou společnost přinášejí zejména neameričtí režiséři (Stroszek, American Beauty, Ice Storm). Wim Wenders je král! Naprosto přesný scénář Sama Sheparda (Nebeské dny) ožívá ve Wendersově pojetí v organickou road movie a boří tradiční narativní schémata, pro americký film tak typická, stejně jako mylnou představu amerického snu.+ osobní poznámka: Nastassja Kinski je zde ještě více okouzlující než ve filmech TESS a AMORE PER AMORE, a to už je fakt co říct! ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Nechci být nespravedlivá - formálně a pocitově by to bylo za pět hvězd, tu bluesovou kytaru bych vydržela poslouchat celé dny a už dlouho jsem neviděla tak nádherně intimní scénu, jako Travisovo a Janeino setkání za zrcadlem. Jenže mě prostě velká, osudová melodramata příliš neoslovují, třebaže jsou spíše artově utlumeného rázu. Promiň emm. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Počas scény na texaskom letisku postava Deana Stockwella telefonuje so svojou manželkou. V pozadí je možné počuť, ako hlásateľ oznamuje: "Správa pre Joy Stockwell, Joy Stockwell. Austin dorazí každú chvíľu." Joy bola Deanova manželka a Austin je jeho syn, ktorý sa narodil počas výroby tohto filmu. (Bilkiz)

Související novinky

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

07.07.2024

V sobotu 6. července skončil 58. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. V rámci slavnostního zakončení byly samozřejmě rozdány festivalové ceny, a jak jsme zde psali, hlavní ocenění… (více)

Zemřel herec Dean Stockwell

Zemřel herec Dean Stockwell

09.11.2021

Ve věku 85 zemřel americký herec a držitel dvou Zlatých glóbů, Dean Stockwell. Jeho kariéra k dnešnímu dni čítá přes dvě sta filmových a televizních rolí. Tvůrce nominovaný na Oscara svou hvězdnou… (více)

Reklama

Reklama