Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi, Harve Presnell, Peter Stormare, Kristin Rudrüd, Tony Denman, Gary Houston, Sally Wingert (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)
(více)Videa (2)
Recenze (1 070)
Hulvátsky patetickej, buranskej nátěr, a setsakramentsky účinnej. Selská logika, pokaždý pětkrát trpělivě zopakovaná, kdyby snad někdo neslyšel dobře napoprvý, ačkoli nic důležitýho se neříká. Všechno prostě jenom nad smaženými vajíčky, horkým kafem a mezi vaťáky a sněhulema spěje ke svýmu završení, stejně jako těhotenství, a stačí dělat si svý bez oslnivýho glamouru a na zbytek počkat, protože boží mlejny melou hlavně mezi prosťáčkama a nejnebezpečnější věty jsou ty bez plnovýznamových slov: ou jéah, aha-a! ***** Mimochodem, skvěle vybalancovaný výsměch i pocta vidláctví, obracející hroty vidlí i vůči všem sofistikovaným thrillerům, načančaným zápletkám a oslavám hrdinství, když se tu předvádí, že stejný mechanismus šlape prostě v každém prostředí, jen někde se s tím míň nadělá: těhulka milá ženuška a shodou okolností místní policistka jde bez cavyků sama s pistolí zatknout zabijáckého Frankensteina, kterýho bez cavyků vystopovala a kterej právě na samotě u lesa dělá ze svýho parťáka jelita, protože to holt k její práci patří, a čím dřív s tím pohne, tím dřív bude doma, aby se mohla stulit k paťatému mužíčkovi a sledovat na National Geographic příhody ze života hmyzu, protože mezi všema těma rekvizitama obalů od čipsů, vyšívaných deček a mastných pohlazení má pocit nefalšovaný jistoty domova a ví svý, aniž by o tom uměla rozvitýma větama vyprávět. ***** A hlavně: tohle je poprvé, co pamatuju, aby úvodní předznamenání, že nějaký film je natočený podle skutečné události, bylo organickou součástí jeho cynického humoru - bravurní je, jak to je hned na začátku jasné, ještě bez obrazu, jak to samotné prohlášení rozesmívá čistě tím, jak je formulováno, jakou patetickou melodií podkresleno a jak provokativně a sebejistě vyzařuje z plátna, na němž víme, že se bude odvíjet film bratrů Coenů, takže je rovnou jasné, že to je drsný vtip, který se celý filmem ponese, aby ho správně zabarvil: a taky že ano, s každým dalším záběrem rozměry toho cynického žertu úctyhodně nabývají a palčivě nabírají na síle, připomínáte-li si během sledování, že "na přání pozůstalých byla sice jména postav změněna, ale z úcty k obětem byly jinak události zachyceny přesně tak, jak se odehrály". Geniální tah, který měl konečně koule někdo využít, a další políček filmovému průmyslu, který z podobných triků tak rád těží u senzacechtivého publika. ()
Hmm, no neviem. Pre mňa len mierne nadpriemerný thriller s úplne iným pohľadom na tento žáner. Ušiel mi veľmi rýchlo hlavne kvoli stopáži, nápaditosti a dobrému scenáru. Suchý a chladný humor nemal medzí, no hodil sa mi sem ako tučniak na rovníku, čomu prispel hlavne Buscemi a Stormare. Výkon Frances 'YEAH' McDormand nemal s Oscarom podľa mňa nič spoločné. To 'yeah' bolo spočiatku zaujímavé, no neskôr mi začínalo liezť sakra na nervy. Druhá šanca však film neminie. 65%. ()
Přesně tak, zputniku: "Události nabírají směr, který si vlastně nikdo nepřeje.“ Právě proto mi to připomnělo Zbytečnou krutost. Čekal jsem něco v tom stylu, taky jsem se částečně dočkal, ale nebylo toho moc. Málo krvavé? Málo kruté? Ovšem smysl filmu vystupoval na povrch čím víc se blížil konec. Závěrečný monolog šerifky. Carter Burwell. Dva největší klady. ()
Dal jsem Fargu tři hvězdy. Ale poslední dva dny o něm přemýšlím, a tak soudím, že film, který ve mně zanechá takový dojem, si přece jen tu čtvrtou zaslouží. Skutečně nesouhlasím, že by byl film dokonalý, a docela mě překvapuje jeho vysoké hodnocení. I při kratičké stopáži je spousta scén skutečně nadbytečná a narušující jinak hutnou atmosféru. Buscemi a McDormand tedy hrají skutečně jako o život, ale taky nějak nechápu vychvalování Macyho, který dostal zřejmě nejzajímavější roli, a vyšlo z toho divné cosi (asi jako tenhle můj komentář...). Rozporuplné..... ()
Na tenhle film jsem vlastně přišel díky zmínce v jednom z dílů Simpsnů, když tam vystupoval Steve Buscemi a někdo tam zmínil právě Fargo. Nu podíval jsem se na CSFD, a jelikož byl film v top 200, tak jsem se ho pokusil ze zvědavosti sehnat. Podařilo se a rozhodně jsem nebyl zklamán. (další komentář s životním příběhem s absencí hodnocení filmu....už bych to měl začít pomalu promazávat) ()
Galerie (50)
Zajímavosti (64)
- K veľkej fanúšičke filmu patrí aj herečka Courteney Cox. (Msscastillo)
- Carter Burwell pro hlavní hudební téma filmu přepracoval melodii norské lidové písně "Den Bortkomne Sauen", v překladu "Ztracená ovce". (Coleator)
- Obrazy kachen, které jsou krátce vidět v domě Gundersonových, jsou malby bratrů Hautmannových, o kterých je ve filmu zmínka jako o konkurentech Norma (John Carroll Lynch) pro výběr motivu na poštovní známky. Jejich malby se skutečně často objevují na poštovních známkách v Americe. (Witta)
Reklama