Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V období prohibice kvete v USA organizovaný zločin, který prorůstá do politiky. Stranický boss Lionel Leo opřený o podsvětí prakticky ovládá americké velkoměsto, ale vyrostla mu konkurence v klasickém mafiánovi italského původu Johnym Casparovi, který mu dosud za "ochranu" platil tučné výpalné. Leo odmítne Casparův požadavek na zavraždění Bernieho Bernbauma, který vychytrale těží z Casparových sázkových podvodů. Pomáhá mu v tom jeho sestra Verna, která má s Casparem poměr právě proto, aby bratra ochránila. Tom Reagan, Leova pravá ruka, zadlužený kvůli své sázkařské vášni, vidí v obětování Bernieho cestu k uchování Leovy moci, avšak váže ho utajované citové pouto k Verně. Casparovo komando se neúspěšně pokusí Lea zlikvidovat a Tom pochopí, že válka podsvětí by mohla pohltit jeho i Vernu. Přiznáním vztahu s Vernou Leovi, který se s ní chce oženit, začíná Tomova rafinovaná hra o vlastní život... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (338)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

První hodinu jsem jen nevěřícně kroutila hlavou. Toto, že má být retro? Ten civilní a ryze současný Gabriel Byrne? Ty dívčiny se špatnou trvalou? Ne, rozhodně nelze ignorovat fakt, že meziválečná doba je tu dělaná za pomoci šlí, zmačkaných buřinek a rádoby gangsterské zápletky prošpikované intrikami. A přitom stačilo tak málo... ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že bratři Coenovi se rádi drží v minulosti. Retro "Millerova křižovatka" odehrávající se v období prohibice je další z jejich opravdu povedených filmů, který "obývají" výborní herci a kde je skvěle vystižena dobová atmosféra. Škoda přílišné "ukecanosti" a zbytečné vlečnosti snímku. Ale akční scéna ve které Albert Finney zmasakruje partu gangsterů nemá chybu. ()

Reklama

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Osamělost půlnočního střelce aneb Gabriel Byrne s grácií proplouvající galimatyášem intrikujících mafiánů. Více konverzační a herecká než střelecká mafiánka je postavena především na Byrneově hereckém výkonu, dobrých vedlejších postavách (excelující John Turturro v roli židovského lišáka Bernieho Bernbauma), důsledné retro-výpravě a hudbě s jedním výrazným podkožním motivem. Millerova křižovatka mi pouze potvrdila, že z filmografie bří Coenů jsou pro mě skousnutelné pouze retro-výlety do dob dávno minulých (Záskok; Muž, který nebyl). ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Kdyby se Coenovi víc soustředili na kvalitu a míň na styl a prezentaci svých trade mark, bylo by to skvělé dílo. Ďábelské charisma Gabriela Byrnea se nedalo přehlédnout, jeho klobouk a přesně padnoucí jméno (Tom). Je fakt, že Kmotr je jen jeden, který nemá konkurenci, a těžko se mu cokoliv přiblíží. Stejně šlo o velice zdařilou podívanou s několika scénami, které proběhly podle mého gusta i očekávání. Včetně té v lese (1.poprava), na schodišti (2.poprava) a pak samozřejmě závěr. Snad rodilým mafiánem je Jon Polito a Albert Finney taky párkrát zaválel. A hlavní hrdina? Ten kromě okouzlující aury zaujal výjimečným charakterem. Jako by si zahrával s lidmi i se sebou, s životem a smrtí; bylo v něm víc tajemna a odvahy než křiváctví a zrady. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Naprosto nečekaně jedni z nejlepších Coenů a snad i možná nejlepší gangsterka, kterou jsem viděl. Hlavní síla Millerovy křižovatky je nejen v klasické coenovské atmosféře, ale i v minimalistické výpravě, která díky perfektním detailům vlastně několikanásobně předčí jakoukoliv rozmáchlou megavýpravu a způsobí divákovi mnohem autentičtější prožitek. A v neposlední řadě skvělá postava hlavního hrdiny, který zdánlivě nezúčastněným chováním proplouvá celým filmem a podporuje tak celkové vyznění krásné coenovské atmosféry. 9/10 ()

Galerie (48)

Zajímavosti (18)

  • Mnoho filmových situací, postav a dialogů bylo převzato z románů "The Glass Key" z roku 1931 a "Red Harvest" z roku 1929 od Dashiella Hammetta. (Terva)
  • Film získal na mezinárodním filmovém festivalu Fantacstic v japonském Yubari v roce 1991 Cenu kritiků. (Terva)
  • Film sa pyšní scénou najdlhšej neprerušenej paľby zo samopalu Thompson (20 sekúnd) v dejinách kinematografie. Reálne to však nie je. Leo má v zbrani bubnový zásobník, ktorý sa pre Thompson vyrábal iba v dvoch verziách a to na 50 a 100 nábojov. Keby mal plný 100-nábojový zásobník, tak pri kadencii tejto zbrane, ktorá je 500 výstrelov za minútu, by scéna mohla trvať iba 12 sekúnd. Na 20 sekundovú paľbu by potreboval 166 nábojov, takže by musel zásobník vymeniť a tým paľbu prerušiť. (tiradentes)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Reklama

Reklama