Kamera:
Stephen CarpenterHudba:
David NewmanHrají:
David Allen Brooks, Rod Steiger, Amanda Pays, Talia Balsam, Kim Hunter, Charles Grueber, Timothy Gibbs, Peter Frechette, Julia Montgomery, Steve Conte (více)Obsahy(1)
Amanda na smrtelné posteli žádá svého syna Johna, aby pro ni něco udělal. Má zničit všechny laboratorní poznámky z jejího posledního experimentu. Na jejím pohřbu John potká Melissu, která tvrdí, že je největší fanynka jeho matky. Spolu s ní a některými přáteli jde John do domu Amandy, aby splnil svůj úkol. V domě je čeká výsledek nevydařeného experimentu - sklep obývají podivná monstra. (Hans.)
(více)Videa (1)
Recenze (19)
Keď sa experiment vymkne z rúk, nemôže z toho vzniknúť nič iné ako zdegenerované slizké potvory (trochu mi pripomínali príšerku z Xtro). Nádherná ukážka zlatých osemdesiatych rokov. Stačí vypnúť mozog a vychutnať si perfektné masky, gore a jednu akčnú scénu za druhou. Najviac sa mi páčila pasáž, kde sa infikovaná slečinka zmenila na nepoznanie, dokonca jej narástli žiabre, alebo keď sa ďalšia holčina prepadla do šachty s tým najväčším mutantom. Hviezdička dolu za pomalší rozjazd, ale približne od polovice to nabralo na obrátkach a nenudil som sa ani chvíľu. ()
Sympatický osemdesiatkový monster/body horor, ktorý sa síce poriadne rozbehne až zhruba niekedy po hodine deja, no vďaka na svoju dobu výborným trikom to stojí za to a finále je parádna jazda, na ktorej som sa ja osobne dobre bavil. Osemdesiate roky sú z pohľadu hororového žánru snáď nevyčerpateľnou studnicou bizarných nápadov a vždy, keď si už po nejakom čase myslím, že z tohto obdobia mám všetko zásadné napozerané, objaví kúsok sa ako je Kindred, ktorý ma presvedčí o tom, že tom tak zďaleka nie je... ()
Vůbec mě nezaráží, že jsem o tomhle kousku nikdy neslyšel. The Kindred je totiž jeden z mnoha béčkových sci-fi hororů na téma "genetický pokus se vymkne kontrole a hrstka odvážných se pouští do boje s jeho následky." Podobných filmů jsou mraky, jenže tenhle se řadí k tomu lepšímu, poněvadž vyniká pěknou atmosférou a povedenými maskami. Je tu spousta malých i větších zrůdiček, z nichž většinou vidíme jenom chapadla, ale i ta se starají o slušné napětí, třeba v podobě melounu (!) na zadnim sedadle vozu. Dále nechybí hodně slizu a jedna parádní transformace člověka v obojživelníka. Steiger hraje až třetí housle, čtvrtá hvězda udělena hlavně za demoliční finále plné monster. ()
Nejen Henrietta bývá ukryta ve sklepě, ale může tam být i Anthony, krásnej monstráček i se svými malinkými klony. A všichni čekají, až se k nim dostaví potrava v podobě party vědců, kteří se chtějí vynasnažit pohnout s experimentem, který započala matka jednoho z nich. Naprosto béčková jízda bez jediného počítačového efektu, vše je děláno mechanicky a rozpohybovaná monstra plná slizu mají úžasné masky. Oujééééje, tohle prostě musí každý milovník těchto poctivých ručních efektů ocenit. Pak tu máme i jednu transmutaci ženy v rybu a já jsem se vyloženě kochal. Jen je trochu škoda, že nedostali více prostoru zrůdy a mutanti doktora Lloyda, který je ukrývá ve sklepě své laboratoře a na plátně se mihnou na chvíli jen v úvodu filmu. Každopádně můžu již po mnohokráte s nostalgickou slzou v oku prohlásit : zlaté osmdesátky. ()
Osemdesiatková, vzorová ukážka experimentátorského hororu, ktorý sa môže pochváliť s výnimočne vydarenou poslednou dvadsaťminútovkou. Jak gore a triky, tak pulzujúce napínavé scény, možno priradiť k tomu lepšiemu, čo v tejto dekáde vzniklo. Problém je však v tom, že pokiaľ sa k tomuto všetkému dostaneme, musíme sa prebrodiť značnou kalužou nudy. ()
Reklama