Reklama

Reklama

Milenec

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Není nic bolestnějšího než láska… Saigon, konec dvacátých let minulého století, patnáctiletá francouzská školačka se vrací z prázdninového pobytu na venkově u matky. Na přívozu přes řeku Mekong upoutá pozornost bohatého mladého Číňana a ten jí nabídne odvoz do Saigonu. Již během společné cesty do města mezi nimi vzniká výrazné napětí, jež záhy přerůstá v intenzivní vztah – spíše erotický, než citový. Nezkušená dívka, pocházející z nemajetných poměrů, začíná prostřednictvím svého sedmadvacetiletého přítele objevovat svět fyzické lásky i svět peněz. Zatímco Číňan zcela propadá jejímu kouzlu a zamiluje se, dívka mu dává najevo, a jako by tím utvrzovala i sebe samu, že ji k němu váží jen sex a peníze. Styky mladičké bílé dívky se světáckým Číňanem však nemohou zůstat dlouho utajeny... Příběh se ve filmu začíná odvíjet jako vyprávění staré spisovatelky, jedná se o autobiografický román "Milenec" známé francouzské spisovatelky, dramatičky a filmové režisérky Marguerite Durasové, který vydala v roce 1984 a získala za něj prestižní Goncourtovu cenu. Nezvykle otevřeně v ní vzpomíná na svůj bouřlivý milostný vztah, který prožila jako patnáctiletá, když žila se svou matkou a bratry ve francouzské kolonii Kočinčíně (jižní Vietnam) ve dvacátých letech minulého století. Film režíroval Jean-Jacques Annaud, autor slavných filmů Jméno růže, Medvědi či Nepřítel před branami. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (169)

danca044 

všechny recenze uživatele

No, tenhle film mě tedy vůbec ničím nezaujal. Na ty erotické scény jsem se nemohla ani dívat, prostě to bylo moc přehnané. A souhlasím s tím, že hlas vyprávěčky se do filmu vůbec nehodil. Akorát to diváka ruší. Jane March zahrála svou roli dobře, jen mě trochu mrzelo, že hlavní hrdinka neprojevila po celou dobu žádné city. Abych to shrnula: film na mě působí velice chladně. Slabé dvě hvězdičky... ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Vezmime v úvahu dobu vzniku filmu a jeho erotické scény. Určite išlo o niečo, čo sa v mainstreame veľmi nevidelo, aj keď nejde o žiadnu pornografiu, ale o krásne nasnímané sexuálne radovánky, ktoré majú všetko to ľudské a živočíšne, čo dnešné braky nemajú ( viď 50 ODTIEŇOV ). Ak chcete porno, obráťte sa na produkciu na to prispôsobenú, ak chcete romantiku plnú vzrušujúceho sexu, skúste MILENCA ( a zabudnite konečne na sh!ty ala 50 ODTIEŇOV, hlavne vy dámy ). ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Dlhú časť filmu som sa nevedel zbaviť zvláštneho pocitu, že pozerám porno. Nielen, že celý „dej“ akoby smeroval len k erotickým scénam, ale aj dievčatá prednášajú dialógy priamo z hlavy dospelých šľapiek. Nakoniec to až také prudké nebolo a ukázalo sa, ako stará Čína nepriala zakázanej láske, no nie kvôli veku, ale kvôli rozdielom rás. Zvláštne bolo, ako aj chudobný beloch bol nadradený mimoriadne bohatému Číňanovi. Spôsob rozprávania vo filme mi trochu nesedel, hlavná hrdinka po celý čas bez citov, precitne, keď je už neskoro, a aj to precitnutie je nevýrazné. –––– Len sa na mňa pozrite. Mala som vtedy 15 rokov. Plavila som sa cez rieku Mekong. –––– Nesmieš sa do mňa zaľúbiť. Rob so mnou to, čo s ostatnými. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Knoflíček po knoflíčku. Malíček k malíčku...Oh, L´amour. Zaposlouchejte se do nekrásnějších melodií jejich „věrného“ milování. Má touha po tobě, dívko bez závoje. Jsem na palubě. Vím, že i podruhé se setkáme. Noblesnímu obřadu vášnivé milenecké meditace se oddáme. Naše fyzická láska nechť se propojí v opojné aleji. Pod kloboučkem spanilá parádnice - tvá pohledná, mladinká tvář, hned položil bych tě na svůj mládenecký oltář. Pod šatičkami průsvitnými rýsují se skulinky tvé tělesné krajiny. V mém "kočáru" je místo pro ni. Cestou romantiku naplňuji. Svým dotekem se přibližuji, v komorním chvění ruce se setkávají, nebrání se, prsty se nevinně proplétají. Vzájemně jsme očarovaní - ta představa milování. Splynutí jiskří tak, že přestáváme myslet i dýchat. Její ladná chůze směřuje ke mně. První vlahý polibek na zadní okénko vozu oněměle propustí vánek sladké něžnosti. Jen přimhouřit oči a zachytit šepotavý tlukot milostné žádosti. Víc než jen přitažlivý žár polibků. Víc než jen prosté sklouzávání šatů. Tesknivé vyznání lásky v její nejkřehčí svůdnosti. Leť, amorku, leť, do srdcí důvěrnostmi se tref, list milostný zanech v těchto zdech, milence unášej na svých křídlech. V tomto pokoji, pohlceni vějířem vzrušení, vzdychají ryzí slastí v rajské oáze rušného okolí - v posteli, na zemi. Aristokrat požitků v lůně panny prostupuje sólo milostné předehry. Kráska v prvotním poznání aktu milování. Jen tebou si přeji být svlékána, na lože jako do korábu pokládána, s tebou postupně dobývat výšek milenecké rozkoše. Záchvěv nahých těl září jako poetický, smyslný diadém. Kapky erotické magie rosí siluety těla, svitem dne i noci spoře oděná, nezavrženým chtíčem zdobená. Obklopeni přepychem vášně a něhy. Vášeň - ten neodolatelný projev výbušnosti, něha jako libreto pohlazení. Každý dotek, každý polibek, milenecké intimity sen, jako póza na velkých plátnech, zátiší výtvarných děl. V každém detailu je zachován půvab, taj a smyslný šarm. Kradli si společné chvilky pro sebe. Dotkni se mě, obejmi mě, líbej mě. Líbám tě. Však mé tělo netouží po té, která doopravdy nemiluje. Láska za zrcadlem, city v loži slz. První, neopakovatelný, výsostný, jen pouhý milenec? Jmění touhy, slavnost lásky bezedné, nedozírné melancholii zaslíbené. Milostný příběh neskomírá v srdci těch, kteří chtějí hlasu lásky rozumět. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Spletitý príbeh o atypickom mileneckom vzťahu medzi neplnoletou francúzskou študentkou a plnoletým bohatým čínskym mužom na pozadí daždivého vietnamského prostredia v roku 1929, čo podľa mňa minimálne aspoň vo filmovej reči zaváňalo i akousi pedofíliou, ak by som mal byť teda následne i naprosto pravdovravným [zatiaľ čo v reálnej podobe našťastie nie!], pričom napokon to zase ani nijako extra zvlášť nepredstavovalo hocaký rušivý element, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, ale skôr niečo úplne odlišného, čo by som vskutku asi charakterizoval, ako povedzme nedostatočná štruktúrna línia zachytenia daného príbehu, na ktorú sa postupne nabaľovali dráždivé, a k tomu zároveň i pomerne dosť explicitné sexuálne scény, ktoré v podstate ani nikam poriadne nesmerovali, len vypĺňali daný čas a priestor, a to isté platilo aj o vývoji ústredných protagonistov v zložení muža a ženy bez tohto konkrétneho dodatku, aby som vôbec tušil, ako sa vlastne pomenovávali; a mimochodom si myslím, že celkovo neboli príliš vhodne obsadenými vo formáte ich hereckých predstaviteľov, ktorí väčšinu času iba živočíšne a náruživo sexovali, alebo miestami filozoficky debatovali ohľadom ich [anti]budúcnosti a ďalších náležitostí sa s tým azda automaticky spájajúcimi, keď okrem toho mi už tento erotický titul nemal čo zaujímavého ponúknuť, čo by som si nakoniec predsa trocha viacej vryl do svojej pamäte.  Francúzsky autor: Jean-Jacques Annaud, sa z časti tiež inšpiroval i [polo]autobiografickým románom francúzskej spisovateľky - Marguerite Durasovej, ktorá mala vyčlenený priestor i v tomto titule v úlohe »hlavnej rozprávačky« v podaní ďalšej významnej Francúzky - Jeanne Moreauovej, ktorá dôkladne popisovala jednotlivé udalosti práve tak, ako zrejme uznala za vhodné; netuším vlastne koľko prichádzajúcich a odchádzajúcich situácií bolo autentických, čo mi je totálne jedno, keďže samotné režisérske uchopenie väčšinou pôsobilo len akosi nemastne-neslane; kedy sa tentoraz neviem poriadne rozhodnúť v tom zmysle, že čo viac fascinovalo režiséra: a to buď interiérové pasáže s neustálymi vyvrcholeniami v rámci všetkých pohlavných stykov vyššie pomenovaných postáv, alebo skrátka exteriérové zábery Vietnamu, ako takého, bohatého i na prírodné úkazy, a tak si mal dopredu určiť, čo malo väčší potenciál, lebo takto je to taký nesúrodý mix všetkého. Naopak, čo by som aspoň pochválil, je Yaredov vnímavý hudobný doprovod a akustickú výbavu, ktoré dopĺňali príslušnú atmosféru, ktorá mala ešte zo začiatku i potrebný šmrnc, no neskoršie začala už pomaličky vyprchávať.  A to ani nehovoriac o tom, že toľko scén vyšlo len do stratena; čiže radšej pre istotu skôr siahnite po rovnomennom knižnom titule, ako zrovna po tomto nedopečenom koláči...? PS : Oveľa podnetnejšie spracovanie na podobnú tému, by som určite skoršie odporúčal napríklad túto klasickú Lolitu, ktorá rozhodne [za]ťala do živého. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (9)

  • Na konci filmu na parníku, kterým se dívka s matkou a bratrem vrací zpět do Francie, jedné noci zazní krátký úryvek valčíku C moll, op. 64 č. 2 Frédérica Chopina. (noelcoward73)
  • Natáčení filmu bylo přísně hlídáno místní vládou. Četné sexuální scény musely být natáčeny až dodatečně v Paříži. (Cherish)

Reklama

Reklama