Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti... Když Richard Martin (Sam Neill) koupil nejnovější model domácího robota s označením MVR-114, netušil, že jde o unikát. Andrew (Robin Williams) se od svých kolegů robotů odlišuje samostatným myšlením a neuvěřitelným smyslem pro humor. Z věrného služebníka se postupně stává miláček rodiny s vlastní osobností a lidským pohledem na svět. Andrew si začne uvědomovat svou výjimečnost a vydává se do světa, aby se mohl poohlédnout po stejně osvícených exemplářích MVR-114. Po mnoha letech hledání se seznamuje s konstruktérem robotů Rupertem (Oliver Platt) u něhož ziišťuje, že žádné další exempláře již neexistují. Po tom všem se touží stát člověkem. Díky nové technologii získá doposud strojově kovový Andrew dokonalou lidskou podobu a jeho cesta za obyčejným lidským štěstím začíná. (Bonton Home Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (317)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Měl jsem tenhle film rád už poprvé, když jsem ho před několika lety viděl, a nic se na tom nezměnilo i po letech. Ten příběh je hodně zjednodušován a velké skoky vedou k tomu, že některé emotivní scény nevyznívají tak dobře, anebo naopak vyznívají moc chtěně, ale stejně je to nádherná ukázka toho, jak může vypadat láska a lidská/robotická zarputilost. Lidé mají rozhodovat o tom, kdo je člověk. Mají na to vůbec kompetence? ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Každý z nás má asi filmy, ktoré sú pre neho srdcovou záležitosťou. A každý človek sa k týmto filmom veľmi rád vráti, kedykoľvek má možnosť. Pre mňa do tejto kategórie spadá aj film "Bicentennial Man". Hneď na úvod potrebujem povedať, že mi neskutočne chýba prítomnosť Robina Williamsa vo filme a prial by som si, aby tu ešte mohol byť. Pretože keď vidím jeho filmy a počujem jeho humor, mám pocit, že svet je trošku krajším miestom. Neviem ako inak by som popísal moje dojmy z tohto filmu, pretože vždy keď ho vidím mám pocit, že sa cítim príjemne, no súčasne prežívam aj bolesť hlavných hrdinov. Najmä Andyho. Pretože smrť je pre nás prirodzenou, no súčasne každý z nás je nešťastný, keď stratí ľudí, ktorí sú mu blízki. Problémom ale je, že pre neho je čas (ako mu Sam Neill ešte v prvej časti povedal) nekonečný. A v každom momente si to uvedomuje. A oveľa viac v druhej polke filmu, keď už nemá dokopy žiadnu rodinu a uvedomuje si, že nikto z jeho priateľov a rodiny mu neostane. A to je veľmi silné. Čo ďalej na tomto filme funguje? Láska medzi ním a Portiou. Príde mi to maximálne úprimné. A rovnako aj priateľstvo medzi ním a Hailie Kate Eisenberg na mňa pôsobí maximálne úprimne. A okrem toho komédia. Ako by mohol tento film bez nej fungovať? Nie je to len dráma, ktorá ma správneho ducha, no Robin Williams ma v tomto filme dokáže ohromne rozosmiať svojimi fórmi. A nikdy ma to neprestane baviť. Vizuálne je film skvelý, masky a make-up sú podľa mňa vynikajúce. Keby možno mám povedať jeden malý problém, ktorý tu vnímam, tak by to bol asi fakt, že po rokoch na mňa prídu záverečné momenty možno trošku zbytočne emocionálne. Ale aj tak nemám pocit, že by boli nasilu alebo, že by nefungovali. Stále sú dosť dobré na to, aby som ich veril a mal z filmu pocit, že funguje. Zakončil by som tento komentár asi slovami, že som tento film miloval ako dvanásťročný chlapec a milujem tento film dnes. A po smrti Robina Williamsa ho pozerám asi ešte radšej. Pretože od toho momentu je pre mňa záverečná smrť Andyho Martina skutočnosťou aj v reálnom živote. Neumrela len moja obľúbená filmová postava, ale stratili sme navždy aj človeka, ktorý ho stvárnil. A nech si kritici hovoria čokoľvek, pre mňa je to Williamsov najsilnejší film. A rozhodne zo mňa dostal najsilnejšiu reakciu. A rokmi pre mňa nič nestratil. V osobnom TOP 11 Najlepších filmov sa umiestnil na 11.mieste Hodnotenie: A+ ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Vizuálně náramně pohledná, vtipná a zároveň i velice inteligentní pohádka o robotovi, který se stal člověkem. Postupně stále víc a víc patetická a sentimentální, ale tentokrát mi to skoro vůbec nevadilo. Zvídavé děti ale i dospělé může tento film přivést ke spoustě podnětných a zajímavých ontologických úvah, ale leckteré jiné diváky bude asi dost spolehlivě nudit. Kromě výborného scénáře jsem ocenil i krásnou výpravu, skvělou trikovou práci (hlavně na postavě robota Andrewa) a navíc se mi ještě strašně líbila robofilní Embeth Davidtz v obou rolích své dvojrole. A Robinu Williamsovi jsem jeho androida bezvýhradně věřil, skvělý výkon. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

průměrný rodinný film, který neurazí, ale ani moc nepobaví. Robin williams je sice dobrý, ale jelikož se ve filmu objeví až někdy v polovině, tak ta první půlka trošku nudí a je taková mdlá, ale po příchodu williamse se to zlepší a pak už se to s přibívajícím časem jenom zlepšuje, ale na čtyři hvězdičky to bylo moc dlouhý a mělo to dost nudnou první polovinu. ()

Stanley 

všechny recenze uživatele

Film obsahující množství zásadních myšlenek týkajících se samé podstaty lidství. Jenže podává je tak dětinskou formou, zabalené v pouťových cukrkandlových šustivých obalech, že se z nich dospělému divákovi při ochutnávání samou lepkavostí upatlávají prsty, přeslazeností překrucuje jazyk a přebarveností převalují oči v sloup. "...A pak přijde něco jako smrt a oddělí tě od tělesné schránky... Ale tvá milovaná je stále s tebou... Je to zázrak... Dojdeš až do nebe a vrátíš se živý..." ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • Ve filmu se hlavní hrdina, robot nazvaný lidským jménem Andrew (Robin Williams), podle výrobců nazýval NDR - 114, ale podle románu byl označován jako NDR - 113. Stejně tak podle románu jméno Andrew dostal od nejmladší dcery Amandy (ve filmu ji hrála Hallie Kate Eisenberg) podle souhlásek N, D a R, které se v tomto jménu vyskytují a to z toho důvodu, že se nehodí ho v rodině oslovovat NDR. (Lucina84)
  • Přestože film ztvárňuje stejnojmennou povídku od Isaaca Asimova ("Bicentennial Man" - "Dvěstěletý člověk"), především druhá část filmu se s povídkou rozchází. V povídce například vůbec není romantická linka s Portiou (Embeth Davidtz) a Andrewův (Robin Williams) důvod stát se člověkem není láska, ale rovnost s člověkem. Povídka také, vzhledem ke své délce, není tak detailní jako film. Naopak povídka často naráží na zákony robotiky a vztah svobodného robota s lidmi. (tom.nosek)

Reklama

Reklama