Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti... Když Richard Martin (Sam Neill) koupil nejnovější model domácího robota s označením MVR-114, netušil, že jde o unikát. Andrew (Robin Williams) se od svých kolegů robotů odlišuje samostatným myšlením a neuvěřitelným smyslem pro humor. Z věrného služebníka se postupně stává miláček rodiny s vlastní osobností a lidským pohledem na svět. Andrew si začne uvědomovat svou výjimečnost a vydává se do světa, aby se mohl poohlédnout po stejně osvícených exemplářích MVR-114. Po mnoha letech hledání se seznamuje s konstruktérem robotů Rupertem (Oliver Platt) u něhož ziišťuje, že žádné další exempláře již neexistují. Po tom všem se touží stát člověkem. Díky nové technologii získá doposud strojově kovový Andrew dokonalou lidskou podobu a jeho cesta za obyčejným lidským štěstím začíná. (Bonton Home Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (317)

kinej 

všechny recenze uživatele

Námět je určitě zajímavý, jenomže děj se bohužel v průběhu strhává směrem k přiblblé hollywoodské romanci. Když si člověk představí děj v kostc:, příběh robota, který se chce stát člověkem, aby mohl milovat, dostane patetické melodrama. Když k tomu přidám provplánovitou hudbu Jamese Hornera, kde autor vykrádá sám sebe (Braveheart), řítí se film něka do oblasti, pojmenovatelné špatný vkus. Co film zachraňuje jsou opravdu mimořádné speciální efekty, které jsou natolik vymáklé, že film drží nad hladinou. Spielbergovo A.I., je rozhodně mnohem lepší. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Souhlas se Smilefacem - jestli v podobném stylu natočí "Já, Robot", pak opravdu bude Isaacu Asimovovi, skutečnému géniovi robotiky a sci-fi vůbec, věčná sláva. Už se nemůžu dočkat, až si přečtu Pozitronic Mana...Výtvarná stylizace (včetně efektů, samozřejmě) mě opravdu vzala, stejně jako romantické části příběhu, které mně osobně nějak přeslazené nepřišly. A jaká jiná může být hudba Jamese Hornera, než nádherná? ()

Reklama

Stanley 

všechny recenze uživatele

Film obsahující množství zásadních myšlenek týkajících se samé podstaty lidství. Jenže podává je tak dětinskou formou, zabalené v pouťových cukrkandlových šustivých obalech, že se z nich dospělému divákovi při ochutnávání samou lepkavostí upatlávají prsty, přeslazeností překrucuje jazyk a přebarveností převalují oči v sloup. "...A pak přijde něco jako smrt a oddělí tě od tělesné schránky... Ale tvá milovaná je stále s tebou... Je to zázrak... Dojdeš až do nebe a vrátíš se živý..." ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přepálená stopáž, výborný Robin Williams, citlivá režie zkušeného Chrise Columbuse. To jsou hlavní přenosti snímku, u kterého v závěru nezůstane jedno oko suché, ale občasná rozvleklost snímku ubírá na razanci a na výkonu. Na poprvé totiž nabídne až kýčovitě pojatý příběh o umělém muži, který hledal lásku, ale napodruhé už to bude nudit. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Měl jsem tenhle film rád už poprvé, když jsem ho před několika lety viděl, a nic se na tom nezměnilo i po letech. Ten příběh je hodně zjednodušován a velké skoky vedou k tomu, že některé emotivní scény nevyznívají tak dobře, anebo naopak vyznívají moc chtěně, ale stejně je to nádherná ukázka toho, jak může vypadat láska a lidská/robotická zarputilost. Lidé mají rozhodovat o tom, kdo je člověk. Mají na to vůbec kompetence? ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • První skladba, kterou si Andrew pouští na objeveném přehrávači, je Rusalka od Antonína Dvořáka. Příběh o víle, která se chtěla stát smrtelnou. (Karlos80)
  • Natáčelo se od 15. března do 16. července 1999 v Kalifornii. (Varan)
  • Přestože film ztvárňuje stejnojmennou povídku od Isaaca Asimova ("Bicentennial Man" - "Dvěstěletý člověk"), především druhá část filmu se s povídkou rozchází. V povídce například vůbec není romantická linka s Portiou (Embeth Davidtz) a Andrewův (Robin Williams) důvod stát se člověkem není láska, ale rovnost s člověkem. Povídka také, vzhledem ke své délce, není tak detailní jako film. Naopak povídka často naráží na zákony robotiky a vztah svobodného robota s lidmi. (tom.nosek)

Reklama

Reklama