Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Royal Tenenbaum a jeho žena Etheline žijí se svými dvěma syny a adoptivní dcerou ve velkém domě na Manhattanu a zdá se, že rodině vůbec nic nechybí. Ovšem jen do té chvíle, kdy Royal, velký milovník žen a života, rodinu opustí. To se stalo před dvaadvaceti lety. Teď je Royal bez peněz, a tak si vymyslí smrtelnou nemoc a apeluje na soucit svých bližních. Horší okamžik si ale pro svůj návrat vybrat nemohl. Etheline právě dostala seriózní nabídku k sňatku a již dospělé děti mají dost starostí samy se sebou... Proslulý filmový solitér Wes Anderson rozdělil děj filmu do jednotlivých kapitol, mapujících etapy života Tenenbaumových. Jde mu nejen o Royalovo pozdní prozření, ale i o reakci ostatních členů rodiny, protože návrat nezdárného otce vyvolává léta zasuté vzpomínky a traumata. Příběh nabitý břitkými dialogy a melancholickým humorem umocňují výrazná výtvarná stránka filmu a výborné herecké výkony. Ostatně Gene Hackman si za své ztvárnění svérázné hlavy rodiny odnesl prestižní Zlatý glóbus. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (335)

mm13 

všechny recenze uživatele

Wes Anderson nie je americký režisér. Čím nenarážam na to, že je z Texasu. On skrátka netočí po "americky". A to aj s ohľadom na tamojšiu tzv. "nezávislú scénu" (...stále závislejšiu na sebe samej). Táto jeho ojedinelosť je práve v prípade The Royal Tenenbaums asi najvýraznejšia. Toto by fakt mohol pokojne byť kanadský alebo akýkoľvek (ehm... skoro akýkoľvek) európsky film. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Zvláštna rodinka, ale film ešte zvláštnejší. S nálepkou komédia, ale nie je tu jeden jediný moment, kde by sa človek zasmial a to tu hrá Stiller a Wilson. Wes Anderson je proste jeden z najväčších podivínov na režisérskej stoličke a nechápem, že mu to vychádza. Ešte aj takto zohyzdiť Gwyneth, to je normálne na kriminál. ()

Reklama

Cimr 

všechny recenze uživatele

Teda zasmál jsem se podstatně víc než třikrát, ale přesto mě tohle dílko nijak zvlášť neoslnilo. Zpočátku se mi líbila rozpustilost příběhu, ale pak mi to celé tak nějak zevšednělo. O to víc mě to mrzí, že tam hrají mí oblíbenci Stiller, Wilson a Murray. Vím, co chtěl Anderson filmem říci (rozpad rodiny, pokřivené vztahy mezi nejbližšími, odpouštění..), ale přesto se mnou konec nehnul. Na to je to příliš povrchní. ()

gojackill 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem se v tomto příběhu ztrácel a obával se, jestli jsem vybral dobře. To byl však pouze prolog, který uvede v krátkém čase tuto netradiční rodinu. Film pak zpomalý a zaměří se na postavy ve filmu, jejich příběh a pohnutky. Jejich perličky, které tam na jejich dně jsou. Někdy ten život, přesněji svůj příběh miluju, tyhle prchavé okamžiky přicházejí většinou z nějakého důvodu, že se třeba něco vydařilo. Někdy však přijdou naprosto nečekaně, jako když se hlavní hrdina podívá na kančí hlavu v kumbále, která mu zřejmě něco hezkého připomíná. Usměje se. V takovém příjemném okamžiku (někdy) pohlížím na sebe a na svou cestu tímto nečitelným světem jakoby z vnějšku, téměř jako bych byl součástí filmu. Tento Andersenův film považuji za jedno z nejlepších uměleckých přiblížení tomu pocitu z bytí, který se tu snažím popsat. Tento film je blízko našim příběhům, a to nemusíte mít s rodinnými osudy v tomto filmu pranic společného. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Geniální a naprosto svérázná parodie na romány červené knihovny i na svět latinskoamerických telenovel, na krásnou literaturu s romantickým nádechem a vševědoucím ,,Vančurovským" vypravěčem, který pronáší úžasné věty typu: ,,Byl stálým členem rodiny, přes prázdniny, ráno před školou a přes většinu poobědí." Wes Anderson si modelový příběh o partnerovi, který je ,,téměř" před smrtí a vrací se po letech smířit se svou rodinou, propojil se silně synkretickými inspiračními zdroji a svým nezaměnitelným tvůrčím způsobem a ryzí osobitou poetikou staví před diváka doslova vizuální hody - všimněte si konceptů jednotlivých záběrů, té promyšlené kompozice vycentrované obvykle na střed záběru či na zlatý řez, vertikálních pohledů shora či monotónních krátkých jízd, spíše však statického obrazu, kde dynamika tvoří pozvolný střih několika stejně velkých polocelků (často se shodnou kompozicí) přímo za sebou či vsunování obrazového předělu - refrénu v podobě obálek knih (ve významové rovině symbolizující inflaci psaného slova ve světě zahlceném informacemi, kde všichni píší...). Typické je nadsazení, hyperbolizování většiny faktů i situací ( ,,Byla jsem bez muže 18 let..." ), což ale stojí v kontrastu s tím, že Wes záměrně utlumil herecký projev a hereckou akci téměř u všech zúčastněných, takže převládá výsledný dojem úsporně minimalistického a melancholického hereckého projevu (tomu se vymyká jen Gene Hackman) ... výsledkem je velmi osobitě působící statická mizanscéna. Příznačné jsou samozřejmě také bizarní postavy a zde též jistá aristokratičnost hlavního hrdiny (vyjádřená nomen omen Royal Tenenbaum, což je navíc úžasné praštěné jméno...). Samostatnou kapitolou je i excelentní hudební stránka, která je nosná i sémanticky a v druhém plánu v textech ukrývá spoustu relevantních informací... Wes Anderson je skutečný filmový génius a tenhle film je zřejmě jeho umělecký vrchol... Podobné filmy: Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Jak jsem balil učitelku, Prosíme přetočte ()

Galerie (68)

Zajímavosti (27)

  • Když se Margot (Gwyneth Paltrow) dívá s Royalem (Gene Hackman) na televizi v jeho ložnici, jsou dveře na chodbu evidentně otevřené. Když však do místnosti přichází Ritchie (Luke Wilson) musí dveře otevírat. (hansel97)
  • Postava Etheline Tennenbaum (Anjelica Huston) vychází ze života matky Wese Andersona. Anjelica coby Etheline nosí právě její brýle. (D3VIL)
  • Na začátku filmu říká vypravěč, že Margot Tenenbaum (Gwyneth Paltrow) utekla z domova poprvé ve 12 letech, a že podruhé utekla o 4 roky později, kdy také ztratila polovinu prstu. Logicky by jí tedy mělo být v době úrazu 16 let, ovšem když Margot vypráví svým synovcům o této události, řekne, že jí bylo 14 let. (hansel97)

Související novinky

Bill Murray znovu u Wese Andersona

Bill Murray znovu u Wese Andersona

17.07.2021

Po předchozích spolupracích na filmech Jak jsem balil učitelku, Taková zvláštní rodinka, Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Fantastický pan Lišák, Až vyjde měsíc, Grandhotel Budapešť,… (více)

Wes Anderson a superhvězdná parta

Wes Anderson a superhvězdná parta

30.12.2012

Letošním Až vyjde měsíc přesvědčil nejen oddané fanoušky svého jedinečného stylu a navíc si připsal svůj druhý nejúspěšnější film po Takové zvláštní rodince. Není divu, že jeho novinka nazvaná The… (více)

Reklama

Reklama