Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kapitán Willard (Martin Sheen) si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze (Marlon Brando), který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (1 183)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Čekali byste od člověka, který je přesvědčen, že točit cokoli jiného než komedie je ztráta času, že dá pět hvězdiček válečnému spektáklu? Já taky ne a vidíte. Coppolův přístup k válce ve Vietnamu je krajně kritický. Američtí vojáci jsou velkopanští kreténi, kteří si přijeli zasurfovat, vést vulgární silácké řeči a zmást své vlastní slabošství tím, že sejmou pár šikmookých. Pro celý film je nesmírně charakteristická jeho nejsilnější scéna, na kterou nezapomenu do smrti: Nebe rozčísne hejno helikoptér, Amíci si zahrají na bohy a na chudáky Vietnamce padá déšť kulek a skopčácky nekompromisní Jízda Valkýr, nejagresivnější opus Richarda Wagnera. Otřásal jsem se zděšením. 100 % ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Nepřekonatelná sondáž válečné nálady pojatá jako klasický pikareskní román směřující do Dantova Pekla. Hrdina je konfrontován s prvky války, kterým nemůže rozumět, a jež ho přesto nutí zoufale rozvažovat. Ať je to odlidštěná vojenská mašinérie trpělivě likvidující neposlušné nebo jen nepochopitelné elementy sebe samé, vojenské šílenství tvořící nietzschovské nadlidi ztělesněné wagnerovským Siegfriedem, komerci tyjící i z válečných tragédií a všechny typy oběti války, které se fanaticky bijí nebo jen rezignovaně vyčkavájí naplnění svých beznadějných osudů. A nakonec a hlavně konečný produkt naprostého zjednodušení lidského bytí: stvoření BOHA, který jedině dokáže tuto situaci snést a takovým, jakým je, zůstane navždy, nezávisle na nějakém přitroublém pozemském jsoucnu!!! ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Tohle není film o válce, to je drásavé vyhřeznutí pekla lidské duše do kulis Vietnamu. Podobně jako Conradův Marlow v Srdci temnoty, i Coppolův Wilard se po řece pouští do cesty očistcem, aby na jejím konci našel peklo. Apokalypsa je koncipována jako sled různorodých historek, které z rozdílných úhlů nasvěcují hrůzu. Hrůza je klíčové slovo filmu. Je jedno, jestli se jedná o hrůzu z pohledu tomíků, rákosníků, nebo Francouzů... je to tatáž hrůza, kterou Kurtz ztělesnil ve svém apokalyptickém a pohansky brutálním ležení. Je to tatáž hrůza, která Willarda stravuje od počátku... Prázdnota. Odlidštěnost. Coppolův film je natočený v takřka cynickém tónu. Absurdita mnohdy svojí silou evokuje Hellerovu Hlavu XXII... Gradace, navzdory stopáži, úžasná... Nenašel jsem slabé místo. Každý záběr, každá promluva, každý zvuk tvoří na zakrváceném plátně vietnamské džungle strhující obraz hrůzy – utrpení, ztráty lidskosti, ztráty sebe sama. Zdráhám se napsat, že Apokalypsa je metaforou. Ne, je děsivě doslovná a explicitní. Je přímým obrazem, který zasahuje všemi použitými prostředky. Filmovým mistrovstvím po všech stránkách. Co do sugestivity neznám silnější válečné dílo. Herci působí neuvěřitelně naturalistickým dojmem – šílený Brando, šílející Sheen... jakoby i je peklo pohltilo. Apokalypsa je mistrovská i v tom smyslu, že ač říká mnohé o podstatě vietnamského konfliktu, její dopad je univerzální. Prozrazuje něco z temnoty lidské duše... A co se často zmiňované nedořečenosti zápletky týče... lze doříci něco, co stále trvá? Coppolova Apokalypsa nekončí titulky... ve filmové světě možná. ()

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Tak tak, mám za sebou redux verzi (3hod16min) a můžu upřímně říct, že se mi to zdálo zbytečně moc dlouhé. Nemohu dát plný počet hvězd, ale nevylučuji, že když film uvidím po delší době podruhé, hvězdu možná přidám. Apocalypse Now je doopravdy výjimečný film, kamera je bezchybná a dokáže i z pořádně hnusných věcí udělat něco lahodného pro oči. Herecky je film na nejvyšší možné úrovni, Francis Ford Coppola vyždímal z herců jejich naprosté maximum. Velký filmový zážitek. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film, skoro až hypnoticky depresivní, sugestivní a nepříjemný, ale zároveň nepustí, přiková oči k obrazovce a vleze hluboko pod kůži. Kdo ho vyhledal kvůli Marlonovi (jako já), mohl by být zklamán (ale já nebyla), jelikož se tam zrovna nějak extrémně často nevyskytuje. Ale když už tam je, stojí to za to. Ty monology - nejen jeho, ale i Sheena - si pamatuju doteď. Perfektně zvládnutá a přiblížená psychologie člověka, kterému začne z války harašit v hlavě, ale přitom ho alespoň kouskem duše divák chápe a sympatizuje. On ale vedle Marlona i Sheen hraje skvěle a všichni ostatní herci taky, v paměti z nich utkví zřejmě hlavně šílenec Dennis Hopper. Apokalypsa je film pomalý, přemítavý a těžký, pochybuju, že je pro někoho příjemným zážitkem, ale nemůžu říct, že bych litovala zhlédnutí. A to díky silné myšlence a výpovědi, kterou sděluje. ()

Galerie (117)

Zajímavosti (125)

  • Coppola a Milius začali psát scénář ještě při studiích na Jihokalifornské univerzitě. (Locksley)
  • Na vrtulnících Bell Huey jsou namontovány kulomety M 60 a rotační kulomet M 134. Loď měla k dispozici tři kulomety: Browning M2 a kulomet M 60. Filmaři dále použili granátomet M 79. Ve francouzské armádě byly použité zbraně AK 47, MAT 49 a M14. (K98)

Související novinky

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

10.01.2023

Opakuje se snad historie a nadělí nám legendární režisér Francis Ford Coppola (Kmotr) další Apokalypsu? Na takové soudy je asi brzy, pro tuto chvíli to ale vypadá, že produkce na vysněném projektu… (více)

Reklama

Reklama