Režie:
Randal KleiserKamera:
Bill ButlerHrají:
John Travolta, Olivia Newton-John, Stockard Channing, Jeff Conaway, Barry Pearl, Michael Tucci, Kelly Ward, Didi Conn, Jamie Donnelly, Dinah Manoff, Eve Arden (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký muzikál Pomáda z roku 1978 patřil v době svého uvedení k nejnavštěvovanějším snímkům ve všech zemích. Vznikl podle úspěšné jevištní předlohy Jima Jacobse a Warrena Caseyho. Děj nás zavede do střední školy Rydell v padesátých letech. Danny Zucco, žák posledního ročníku, se po prázdninách opět setkává se svými kamarády. Ohromí je líčením svého milostného dobrodružství u moře. Mezi dívkami se objevuje nová žákyně Sandy. I ona se pochlubí svým prázdninovým setkáním s fantastickým chlapcem, s nímž prožila krásný milostný příběh. Když se "letní milenci" náhle setkají na Rydellu tváří v tvář, téměř ztratí dech. Jenomže láska v novém prostředí školy a spousty kamarádů má úplně jiná pravidla než na osamělé mořské pláži. V hlavní roli zpívá, hraje a tančí populární dvojice John Travolta a Olivia Newton-Johnová, kteří se tímto snímkem stali idoly mladé generace. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (710)
Kultový štýlový muzikál s vtedy ešte normálnym Johnom Travoltom a vtedy ešte krásnou Oliviou Newton-John. Predtým než obaja stratili súdnosť zahrali si v tomto úžasnej retro 50s rocknrollovej pecke. Jedna vec je ale škoda, že to hranie skladieb dookola na všetkých dedinských i mestských diskotékach, svadbách, plesoch, či rádiách ich dosť sprasatilo. To je ale do určitej miery len dôkaz nadčasovosti Pomády. ()
Pomáda v mých očích prošla několika stavy. Jako malý kluk jsem ty načesané frajírky v kožených bundách zbožňoval, včetně jejich písniček a tanců. Napodoboval jsem Travoltu a jeho houpavou chůzi a myslel si, jak spolužačky při pohledu na mě umdlévají v touze si se mnou vyměnit ceéčka, nebo mě dokonce na chvilku držet za ruku. V revoltujících –nácti letech jsem Pomádu naopak bytostně nenáviděl, banda idiotů s nahoněným hárem co skotačí po tribuně školního stadionu, vozí se ve starym křápu a do toho všehu teploušsky tančí a zpívá. Takový ubožáci trapácký! No a v současnosti Pomádu považuji za jeden z nejlepších muzikálů. Výborné retro s úchvatnou Olivií, které vedle dokonalého vzhledu též bezchybně zpívá. No a Travolťák je taky dobrej, takovej trouba!:-) ()
Pomáda má v srdci mnoha muzikálových fanoušků speciální místo. Ano, Randal Kleiser možná v roce 1978 nerealizoval filmový muzikál, který by měl automaticky sloužit jako vzor pro všechny příručky při realizaci filmových muzikálů, síla téhle kultovní klasiky tkví ovšem v tom, že nestárne. Čerstvý věčný odchod Olivie Newton-John byl bohužel stejně nevyhnutelný jako jednou bude věčný odchod Johna Travolty, zrovna Pomáda je ovšem to dílo, které této skvělé a ikonické dvojici zajistí nesmrtelnost. Především i proto, že jde i po 44 letech o muzikál, kterému by kdejaký současný muzikál mohl jeho zábavnost a energii jednoduše závidět. Už v roce 1978 bylo jasné, že ve studiu Paramount vzniká adaptace úspěšného muzikálu Jima Jacobse z roku 1959, kdy si filmová adaptace ponechala časové zasazení a od počátku se stala muzikálem, který si diváka omotal kolem prstu a především šlo o jasnou trefu v rámci ideálního filmu na rande. Stačí se jen zaposlouchat do skvělých písní, nechat se oslnit výtečnou choreografii s neskutečnou energií a přitom pozorovat neskutečně živou kameru, střihové nápady a především sympatické obsazení, kdy John Travolta mohl po Horečce sobotní noci potvrdit status talentovaného mladíka a Olivia Newton-John s ním přitom dokázala držet krok. I jejich chemie poté byla klíčem k tomu, proč si dokázala Pomáda získat tolik diváckých srdcí. I přes fakt, že šlo do velké míry o film své doby, fakt, že si Pomáda dokáže získat novou základnu fanoušků i po letech dokazuje její nadčasovost. Příběh není dvakrát komplikovaný, přesto se Randal Kleiser a jeho tvůrčí tým s látkou vypořádali řemeslně impozantně a především v kontextu dnešních pokusů o muzikálu ze středoškolského prostředí je Pomáda něco jako památná relikvie, která je k popukání přesně v těch momentech, kdy k popukání být má a ne k popukání díky své ubohosti. Pomádu jde navíc vidět prakticky kdykoliv a ten film ani po letech neztratil ani kousek své neskutečné a až obdivuhodné energie. Kdekdo by v rámci sebezáchovy možná Pomádu osobně označil za guilty pleasure, to by ovšem byla chyba. Pod cukrkandlovým a nenáročným obalem se přeci jen skrývá i nějaká ta konfrontace s realitou, vlastním egem a částečně i dospíváním. Pod fasádou všech těch sympatických herců (kdy za zmínku stojí především Stockard Channing jako Rizzo) a živelné energie jde v jádru pořád pochopitelně o jednoduchou pohádku, v rámci zadání a měřítek by ovšem bylo těžké hledat lepší podívanou. Ať už se odkaz snažila pochcat dnes již prakticky zapomenutá Pomáda 2 s Michelle Pfeiffer a nebo se o to v nejblizší době pokusí chystaný prequel (ano, vážně!), kouzlo originálu bude nadále žhnout nejen díky faktu, že hity jako Summer Nights nebo Grease Lighting z diskoték asi jen tak nevymizí. Newton-John se i díky preferování hudební kariéry a v posledních letech i díky boji s rakovinou prsou nezvládla napsat skrz další várku výraznějších rolí, při každé repríze ovšem bude Sandy Olsson nadále žít a s ní i odkaz velmi sympatické a nadané herečky. Romance mezi Sandy a Dannym Zukem možná nebyla úplně vzorová, přesto se zapsala mezi nejlepší cukrkandlové příběhy 20. století.... () (méně) (více)
Asi jeden z nejlepších muzikálů (nehororových) který jsem měl tu možnost vidět. Já totiž na tohle moc nejsem, ale v mládí to byla povinnost. Kdo neviděl Pomádu, jakoby ani nebyl. Já se na to stejně vždycky díval hlavně kvůli Olivii Newton-John, která byla prostě k sežrání a pak kvůli té pasáži, kdy Danny Zucco chce být sportovcem (atletem) a moc mu ty disciplíny nejdou. Hudba byla slušná, taneční kreace všech zúčastněných a hlavně Travolty taky OK, ale to šlo většinou tak trochu mimo mou maličkost… ()
Soundtrack Olivia Newton-John, Stockard Channing, Warren Casey, Jim Jacobs, Sha Na Na, Grease (Related Recordings) a John Travolta: 1. Grease - Frankie Valli [3:25] ,2. Summer Nights - John Travolta/Olivia Newton-John [3:36] ,3. Hopelessly Devoted To You - Olivia Newton-John [3:05] ,4. You're The One That I Want - John Travolta/Olivia Newton-John [2:49] ,5. Sandy - John Travolta [2:35] ,6. Beauty School Drop-out - Frankie Avalon [3:59] ,7. Look At Me, I'm Sandra Dee - Stockard Channing [1:40] ,8. Greased Lightnin' - John Travolta [3:14] ,9. It's Raining On Prom Night - Cindy Bullens [2:52] ,10. Alone At The Drive-In Movie [2:25] ,11. Blue Moon - Sha-Na-Na [2:23] ,12. Rock N' Roll Is Here To Stay - Sha-Na-Na [2:02] ,13. Those Magic Changes - Sha-Na-Na [2:18] ,14. Hound Dog - Sha-Na-Na [1:25] ,15. Born To Hand Jive - Sha-Na-Na [4:39] ,16. Tears On My Pillow - Sha-Na-Na [2:03] ,17. Mooning - Louis St. Louis/Cindy Bullens [2:15] ,18. Freddy My Love - Cindy Bullens [2:48] ,19. Rock N' Roll Party Queen - Louis St. Louis [2:11] ,20. There Are Worse Things I Could Do - Stockard Channing [2:23] ,21. Look At Me, I'm Sandra Dee (reprise) - Olivia Newton-John [1:30] ,22. We Go Together - John Travolta/Olivia Newton-John [2:59] ,23. Love Is A Many Splendored Thing [1:23] ,24. Grease (Reprise) - Frankie Valli [3:24], ()
Galerie (144)
Zajímavosti (72)
- Olivia Newton-John (Sandy) si vyžádala kamerové zkoušky, což bylo poprvé, kdy herec o něco takového požádal. Většinou je to studio, kdo vyžaduje, aby všichni herci prošli kamerovými zkouškami. (šalenka)
- Natáčení tanečních scén ve školní tělocvičně trvalo dva týdny a probíhalo v létě, kdy byla škola zavřená. Tělocvična neměla klimatizaci a dveře musely být během natáčení zavřené, aby nenarušovaly osvětlení, takže v budově bylo velmi dusno. Nejeden komparzista musel opustit sál kvůli tepelným šokům. Michael Tucci (Sonny) zkolaboval a musela ho odvézt záchranka. (ČSFD)
- Jeden z uznávaných amerických filmových kritikov zhrnul podstatu filmu slovami: „Je to hrubý a nepekný film, napriek tomu sa človek pobaví, keď sleduje, ako sa producenti nervózne usilujú zmieriť dve typy morálky, aby si zachovali priazeň rodičov i detí; dospelí sa domnievajú, že sex je v poriadku, pokiaľ ste zamilovaní, zatiaľ čo dospievajúci sa domnievajú, že sex je v poriadku, pokiaľ ste zamilovaní do nej“. (marlon)
Reklama