Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý, ještě nedostudovaný právník Rudy Baylor, se dostává k případu, který na první pohled vypadá prostě a průhledně. Čím více se s ním seznamuje a čím více poznává své klienty, tím více odkrývá kolosální řetěz pojišťovacích podvodů, v němž jde především o obrovské zisky na úkor zdraví lidí. Rudy si uvědomuje, že narazil na ojedinělý případ v historii civilního práva, že jde o miliony, ale také o holou existenci. Protivník je až příliš silný a sebevědomý. Proti mladému a ještě nehotovému právníkovi stojí jeden z nejlepších státních obhájců USA. (Vapet Production)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

shyster 

všechny recenze uživatele

Ikdyž jsem četl předlohu od Grishama, nelze jinak než uznat, že filmová verze je o pár kroků lepší. A jako celek to považuju za jedno z nejlepších soudních a právnických dramat. Matt Damon i Danny DeVito spolu s Claire Danes si film užívají a slavní herci ve vedlejších rolích (Jon Voight, Mickey Rourke, Roy Scheider) jsou už jen třešničkou na dortu. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Přiznávám se, že pro všechny filmy, kde je hlavní postavou spravedlivý a čistý caprovský hrdina, který se neohroženě staví nepřátelskému světu (zde poměřující síly s klienty vykořisťující pojišťovnou a armádou jejích nájemních advokátů a poskoků na právnickém kolbišti), mám vyloženě slabost a nenechám si žádný takový ujít. Trochu nesmělý, vyjukaný, ale přesto odhodlaný, vytrvalý a neochvějnou etikou (srdcem) se řídící Matt Damon, který se se ctí pere s vlastním životem a ještě při tom pomáhá lidem ve svém okolí, se do role jednoho takového hodí naprosto dokonale. Samozřejmě lze vznášet námitky na nepříliš objevný příběh, ale Copollova cílevědomá a nenapadnutelná režie s pevnou strukturou, nápaditostí a nepolevujícím tempem dělá z obyčejného soudního dramatu, jakých je na každý pád veletucet, opravdu veliký a jako kšandy napínavý boj. Ke všemu dobrému ještě přičítám výtečnou kameru mého favorita Johna Tolla, vhodně zvolenou hudbu s mírně parodizujícím aroma od maestra Bernsteina, obzvláště trefný casting a sním i nezapomenutelné herecké výkony takřka všech obsazených. Velmi si cením i dvojitého zakončení (následuje malý SPOILER), v jehož druhém závěru je záměrně naoko zbořen triumfální happy end, aby mohl být vypravěčovou optikou zhodnocen vlastní přerod a objev/přijmutí ponaučení. // Přijde mi povrchní dávat pouze čtyři hvězdičky filmu, kterému nelze vytknou v podstatě nic markantního, i když do soudní síně nepřinesl žádné revoluční novum, takže se neostýchám vynést verdikt podle pětihvězdičkového precedentu. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Filmy z právnického prostředí mě vždycky přitahovaly. Už jen proto, jakou práci musí dát je natočit a oslovit diváka především dlouhými výslechy a rozhovory v tiché soudní síni. S tím ale Coppola neměl absolutní problém, protože se mu dostal do ruky opravdu skvělý materiál o jednom začínajícím právníkovi a mladém chlapci, jemuž odmítla pojišťovna zaplatit za léčbu leukémie. A navíc se mu dostala pod ruku sebranka výborných herců v čele s Damonem, DeVitem, Voightem a také Mickey Rourkem, který opět potěší i v menší roli. A především je Coppola prvotřídní režisér, rozsáhlou právnickou bitvu rozehrává nejprve v pomalém tempu, načež v samotném závěru tvrdě sešlápne plyn a za pomoci všech hereckých exhibicí dofinišuje jen těsně za hranicí světového rekordu. Ten totiž pořád nesporně náleží Demmeho Philadephii a Schumacherovu Času zabíjet, kteří ve mně zanechali vzpomínky přeci jen trvalejšího rázu.. ()

repe 

všechny recenze uživatele

Rozhodně zajímavý film ze soudního prostředí. Jenže výkon Damona, který měl excelovat, neboť se kolem něj točí vše, mi připadal takový, jako počáteční právnický výkon Rudyho. Roztěkaný, nervózní, ztuhlý a tak trochu nesvůj. Nemůžu si pomoct. DeVito a Voight mu zcela utekli. Coppola bez debat velmi dobře zachycuje to, jak to v právnickém světě chodí co se týče lží a podvodů, ale když přijde na samotné dialogy, co se odehrávají v soudní síni, nemají takový náboj. Jakékoli problémy ve vyslýchání jsou v podstatě záhy jednoduše vyřešeny dalšími a dalšími esy z rukávu bez žádného pořádného zvratu a nutnosti měnit taktiku. Když to porovnám s Časem zabíjet, tam to bylo o něčem jiném - z prostředí síně jste cítili jak se oběma stranám vaří mozky, aby něčím vyzráli na ty druhé. To mi tu chybělo. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Tie 90. roky sa seriózne mohli pochváliť tými najľudskejšími filmami. Uvedomujem si, že na jednu stranu toto obdobie formovalo to, čo sa dnes nazýva klišé a pátos. Aspoň z pohľadu súčasného diváka. Tá naivita u filmov pred týmto obdobím patrila skôr k určitému spôsobu, ako sa nazeralo na príbehy. Obdobie pred miléniom boli takou labuťou piesňou. Presne vymerané, kedy a kde zatlačiť aby emócie fungovali a pritom tam zostalo aj nejaké to morálne posolstvo. Mrzí ma, že ten film som pozrel až teraz a zároveň som rád, lebo ma príjemne prekvapil. Má obrovský nábeh stať sa mojou obľúbenou Grishamovou adaptáciou. Fantastický DeVito a pohodový Rourke. Damon hrá štandard a línia s Danes neurazí, ale trošku mi narušila bezchybnú plynulosť iných zápletiek. Coppola možno už nedostál svojim najslávnejším dielam, ale akékoľvek malé filmíky natočil, mali v sebe niečo špecifické, vďaka čomu sa na nich nezabúda. A tento rozhodne patrí medzi nich. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (9)

  • Scéna, kde Danny DeVito prebudí Matta Damona zo spánku na lavičke, bola natočená na prekvapenie Matta, ktorý vtedy naozaj spal po natáčaní. (MDesign)

Související novinky

Francis Ford Coppolla se vrací!

Francis Ford Coppolla se vrací!

25.09.2005

Už je tomu osm let, co Francis Ford Coppolla natočil svůj poslední film Vyvolávač deště. Od té doby se tvůrce takových děl jako Kmotr nebo Apokalypsa věnoval produkci, díky níž například spatřilo… (více)

Reklama

Reklama