Režie:
Francis Ford CoppolaScénář:
Francis Ford CoppolaKamera:
John TollHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Matt Damon, Danny DeVito, Jon Voight, Mickey Rourke, Claire Danes, Danny Glover, Mary Kay Place, Dean Stockwell, Teresa Wright, Virginia Madsen, Andrew Shue (více)Obsahy(1)
Mladý, ještě nedostudovaný právník Rudy Baylor, se dostává k případu, který na první pohled vypadá prostě a průhledně. Čím více se s ním seznamuje a čím více poznává své klienty, tím více odkrývá kolosální řetěz pojišťovacích podvodů, v němž jde především o obrovské zisky na úkor zdraví lidí. Rudy si uvědomuje, že narazil na ojedinělý případ v historii civilního práva, že jde o miliony, ale také o holou existenci. Protivník je až příliš silný a sebevědomý. Proti mladému a ještě nehotovému právníkovi stojí jeden z nejlepších státních obhájců USA. (Vapet Production)
(více)Videa (1)
Recenze (351)
Filmy z právnického prostředí mě vždycky přitahovaly. Už jen proto, jakou práci musí dát je natočit a oslovit diváka především dlouhými výslechy a rozhovory v tiché soudní síni. S tím ale Coppola neměl absolutní problém, protože se mu dostal do ruky opravdu skvělý materiál o jednom začínajícím právníkovi a mladém chlapci, jemuž odmítla pojišťovna zaplatit za léčbu leukémie. A navíc se mu dostala pod ruku sebranka výborných herců v čele s Damonem, DeVitem, Voightem a také Mickey Rourkem, který opět potěší i v menší roli. A především je Coppola prvotřídní režisér, rozsáhlou právnickou bitvu rozehrává nejprve v pomalém tempu, načež v samotném závěru tvrdě sešlápne plyn a za pomoci všech hereckých exhibicí dofinišuje jen těsně za hranicí světového rekordu. Ten totiž pořád nesporně náleží Demmeho Philadephii a Schumacherovu Času zabíjet, kteří ve mně zanechali vzpomínky přeci jen trvalejšího rázu.. ()
John Grisham a Francis Ford Coppola přivádějí do soudní síně čerstvě dostudované právnické ucho, které se v obtížných podmínkách začne velmi rychle a mazácky orientovat. Boj se zdánlivě všemocnou zdravotní pojišťovnou bude mít samozřejmě košatý happy-end, než se k němu ovšem dokluše, dočkáme se pasáží, které si vynucují pozornost svou vyzrálostí. Právnické drama jak se patří, i když to není TEN film, kvůli kterému bychom hned začali pátrat, kdy nejpozději podat přihlášku na práva. Není to žádné rafinované dílo, ale má v čele výborné herce, je chytré a civilní. A to není zdaleka samozřejmostí!! ()
Přeceňovaný asi jako prdel Jennifer Lopezové. Režie F. F. Coppola a takový množství super herců slibuje minimálně kvalitní gang bang, ale v průměrném soudním dramatu, kde je vše čitelné jako nápis Hollywood v L.A., kde postavy sou hloupoučký jako Paris Hilton a tolikrát vychvalovaný humor DeVita je sice místy podnětem k mírnýmu smíchu, ale hromadný výstřík se prostě nekoná. Z průměrné rychlosti Škody 120 se film dostává na pěkných 97 km/h ve svém závěru, ale je to dost svižný tempo pro Speed Racera? ()
Snad žádný subžánr není v americké audiovizuální kultuře tak dokonale profláklý jako tzv. právnická resp. soudní dramata. Dalo by se říct, že nic nového už se vymyslet nedá a scénáristé zkouší čím dál tím ztřeštěnější situace, koflikty a rozuzlení, to vše s tím, že i přes krkolomnost zápletek mívá tenhle druh filmů standardní a předvídatelný závěr. Nejvíc se na tom úpadku podepsaly seriály, které žánr vyždímaly do mrtě. Vyvolávač deště z té záplavy vyčnívá hereckým obsazením, určitou střízlivostí a humanistickým poselstvím. Poctivý film, který sice nepřekvapí, vlastně ani nemá čím, ale který zůstane v paměti, je profesionálně natočený a něco, vlastně docela dost, vypovídá o systému, který kritizuje. Za ústřední hereckou dvojici Matt Damon a Danny DeVito přidávám pátou hvězdičku. Celkový dojem: 90 %. ()
Rozhodně zajímavý film ze soudního prostředí. Jenže výkon Damona, který měl excelovat, neboť se kolem něj točí vše, mi připadal takový, jako počáteční právnický výkon Rudyho. Roztěkaný, nervózní, ztuhlý a tak trochu nesvůj. Nemůžu si pomoct. DeVito a Voight mu zcela utekli. Coppola bez debat velmi dobře zachycuje to, jak to v právnickém světě chodí co se týče lží a podvodů, ale když přijde na samotné dialogy, co se odehrávají v soudní síni, nemají takový náboj. Jakékoli problémy ve vyslýchání jsou v podstatě záhy jednoduše vyřešeny dalšími a dalšími esy z rukávu bez žádného pořádného zvratu a nutnosti měnit taktiku. Když to porovnám s Časem zabíjet, tam to bylo o něčem jiném - z prostředí síně jste cítili jak se oběma stranám vaří mozky, aby něčím vyzráli na ty druhé. To mi tu chybělo. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (9)
- Nejoblíbenější film Johna Grishama, který vzniknul podle jeho předlohy. (Satan)
- Do role Leo F. Drummonda (Jon Voight) byl původně zvažován Gene Hackman. (Chevees)
- O postavu Rudyho Baylora (Matt Damon) měl zájem Edward Norton. (Satan)
Reklama