Režie:
Takaši ŠimizuKamera:
Hideo JamamotoHudba:
Christopher YoungHrají:
Sarah Michelle Gellar, Clea DuVall, William Mapother, Bill Pullman, KaDee Strickland, Rosa Blasi, Rjó Išibaši, Ted Raimi, Grace Zabriskie, Jason Behr (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladá americká studentka Karen Davis (Sarah Michelle Gellar) přijíždí do Tokia za svým přítelem. Svolí, že se ujme péče o svou postarší nemocnou krajanku, ale nemá ponětí, že se tak dostává do spárů nadpřirozeného Zla. Když bezstarostně vstoupí do navenek obyčejného příbytku paní Emmy ve starobylé čtvrti japonské metropole, ocitá na prahu nejhrůznějších událostí svého života. Emmu nachází ve strašném stavu, stejně jako její dům. Prokleté obydlí je obýváno duchy, kteří se s nenávistnou zlobou pokoušejí zavraždit každého, kdo se ocitne uvnitř. Spasí Karen svůj život před smrtícím zlem a postaví se mu tváří v tvář? Dokáže dívka, která je v Japonsku naprostou cizinkou, překonat svůj děs a zachránit se před nakažlivou, zlovolně se šířící zhoubou dřív, než bude pozdě? (Bioscop)
(více)Videa (1)
Recenze (456)
Pochopovější než japonská Nenávist, což se cení, ale na druhou stranu podstatně míň děsivější. Řekl bych, že nejnapínavější scény tady nebyly tak dobře zmáknutý jako u originálu. Když navíc přičtu to, že to je pouhý remake, tak musím jít zde o stupínek níž. Ale jinak docela spokojenost, průměrná hororová zábava. 55% ()
Porovnateľné s japonským remakom z r. 2002. Ani Američania však tomuto hororu nedokázali dať niečo, čo by aspoň po atmosferickej stránke snímok vylepšilo. Neviem, asi to bude tou dejovou linkou a v rámci ázijskej produkcie častými, už klišé hororovými prvkami - vlasaté strašidlo, nápad s telkou alebo kamerou a pod. Človek už je toho prežratý, chcelo to z tohto pohľadu niečo nové, nejakú inú koncepciu strašenia. Naproti tomu, niektoré scénky sa podarili a trocha z nich zamrazilo, aj keď o žiadnu slávu nešlo. Skrátka námet tohto hororu mi už nemá čo ponúknuť. Priemer. 60/100 ()
Skvelý horor s fantastickou atmosférou a obludne desivými scénami. Má iba jednu chybu. Videli sme ho už štyrikrát predtým (najskôr sa grgajúco priplazili dva video-diely, potom režisér urobil dve kino-verzie a až potom si ho najal producent Sam Raimi na hollywoodsky remake). Skĺbenie najmodernejšej techniky 21. storočia s prastarou ázijskou mystickou mytológiou bolo dovedené možno ešte ďalej, ako v kultovom japan shocku Hidea Nakatu Ringu (ktorého úspech odpálil vlnu ázijských ducharín, vrátane tejto série). Americká Nenávisť síce obsahuje niekoľko nechutne (to má byť hororová poklona) strašidelných scén (duch pri posteli, duch v posteli, duch v sprche), ale opäť – mnohé z nich (okrem balkóna, uznávam, že to je novinka) sme videli štyrikrát predtým. Film potápajú aj nezmyselne použité počítačové triky. Divák by sa aj CHCEL báť a aj sa BOJÍ... ale zrazu spoza rohu vykukne digitálne animovaný duch a atmosféra je fuč. Jedinou, zato výraznou scenáristickou inováciou je, že tentokrát je hrdinkou Američanka. Vďaka tomu získala snímka zaujímavý zlovestný podtón o národnom/kultúrnom odcudzení v inej krajine. Viac v mojej recenzii na Studna.net: http://www.studna.net/reviews/503/ ()
Na jednu stranu oceňuji snahu režiséra udržovat napětí po celou stopáž. Bohužel je to na úkor příběhu, který by filmu dal nějaký smysl. Četnost hororových scén, také film spíš devalvuje, než zvedá, protože někdy ony lekačky, pro neustále opakování působí spíše komicky než lekavě a film poté dostává jakýsi akční nádech. Nicméně oproti typickým americkým Vřískotům a Tajemstvím loňských let je tento film kvalitativně o něco výše. ()
Pěkná atmosféra, velmi strašidelná hudba, příběh není vůbec špatný, ale "duchové" působí poněkud směšně a chvílemi nechápete, proč jsou ti lidé tak naivní a zbytečně riskují život. Slušný horor, poku se chcete trochu bát, ale Kruh byl rozhodně lepší. Japonský originál sem bohužel neviděla a zdá se, že je to škoda. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (19)
- Yuya Ozeki, Takako Fuji, a Takashi Matsuyama se objevili už v původním Ju-on: The Grudge (2003), pričemž zde si zopakovali své úlohy členů prokleté rodiny Saeki. (imro)
- Ve scéně, kdy Peter (Bill Pullman) otevře svoji skříňku, přijde za ním jiný kantor a toho osloví jako pana Šimizu. Nejspíš narážka na režiséra filmu. (Guilemot)
- Ve srovnání s jeho japonskými předchůdci drahý, ale na americké poměry celkem levný film za 10 milionů dolarů vydělal za úvodní promítací víkend (22. -24. 10. 2004) solidních 39,1 milionů dolarů a celkově, jen v USA, až 110 milionů dolarů. (imro)
Reklama