Režie:
Takaši ŠimizuKamera:
Hideo JamamotoHudba:
Christopher YoungHrají:
Sarah Michelle Gellar, Clea DuVall, William Mapother, Bill Pullman, KaDee Strickland, Rosa Blasi, Rjó Išibaši, Ted Raimi, Grace Zabriskie, Jason Behr (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladá americká studentka Karen Davis (Sarah Michelle Gellar) přijíždí do Tokia za svým přítelem. Svolí, že se ujme péče o svou postarší nemocnou krajanku, ale nemá ponětí, že se tak dostává do spárů nadpřirozeného Zla. Když bezstarostně vstoupí do navenek obyčejného příbytku paní Emmy ve starobylé čtvrti japonské metropole, ocitá na prahu nejhrůznějších událostí svého života. Emmu nachází ve strašném stavu, stejně jako její dům. Prokleté obydlí je obýváno duchy, kteří se s nenávistnou zlobou pokoušejí zavraždit každého, kdo se ocitne uvnitř. Spasí Karen svůj život před smrtícím zlem a postaví se mu tváří v tvář? Dokáže dívka, která je v Japonsku naprostou cizinkou, překonat svůj děs a zachránit se před nakažlivou, zlovolně se šířící zhoubou dřív, než bude pozdě? (Bioscop)
(více)Videa (1)
Recenze (456)
Poviem Vám, že pri jednom momente som pri filme skoro zinfarktoval a to keď mi vyskočil messenger. Ostatné ľakačky sú sice pekne natočené, brilantne ozvučené a celkovo technicky výborne zvládnuté, ale ich gradácia a výsledný psychologicky dopad je rušená nepodarenými strihmi. Hororové postupy nejak neovládam, ale viem povedať že vo väčšine scénkach stačilo málo pridať na intenzite a trošku viac to do diváka hustiť a výsledný efekt (na mňa určite) by bol omnoho lepší. A možno by som išiel aj trenýrky vymeniť. Nás Shimizu šetril. Čo sa týka príbehu, nič svetoborné. Je to nutná omáčka k tomu strašidelnu. Celkovo to má bližšie ku dnu, než ku Kruhu alebo k Oku. Ja sa celkom divím tým číslam za tržbu čo sú tu spomínané. Asi budem režisér :) 45% ()
Dle mého je NENÁVIST další snímek z ranku výborně zpracovaných remaků, kdy originál zůstává zastíněn překopanou verzí. Oproti japonským verzím (aspoň těm, které jsem viděl) je toto zpracování svižnější a celkově propracovanější. Pokud je přizpůsobeno euro-americkému publiku, tak bych to neviděl jako extra velký problém. Toto zpracování totiž není úlitbou "pasivním divákům". Stále jde o snímek, u kterého musí být divák dostatečně vnímavý, aby mu neunikly souvislosti a neztratit se v kaleidoskopu nesynchronně poskládaného příběhu. Nemám co dodat; snad jen: výborně vypointované lekačky, oproti japonským verzím imho lepší zpracování a forma. Snad jen Toshio - jehož zamňoukání se nadobro stalo mou noční můrou ;o) - není tak extrémně děsivý jako v předchozích verzích; je "jen" hodně děsivý. Shrnuto a podtrženo: Remake KRUHu pro mě zůstává i nadále nepřekonán, ale i tak se NENÁVIST nemá za co stydět. ()
U Japíků musí mít problém s dětskou kriminalitou, možná jim po ulících létají kostnaté holčičky s černými vlasy, nebo jiná bledá a samozřejmě černovlasá mláďata, nebylo by divu...no každopádně ať už se bojím čehokoli (třeba malinkatých fialovo-červeno-žlutě-oranžových mužíčků s mechovými křidýlky a vlezlou polyfonní vyzváněcí melodií když jim máčknete na břicho), dětí nikdy. The Grudge je typ bolestně nezáživného hororu, který způsobuje bolest krční oblasti (stálé otáčení hlavy o 90° za lehce podsvícenými hodinami). ()
Rozhodujúcim faktorom pri hodnotení tohto remaku je to, či ste videli japonské originály (2 časti určené pre video a následne 2 časti určené do kín). Ak nie, tak je veľká pravdepodobnosť, že budete s výsledkom nadmieru spokojní, pretože film v sebe obsahuje niekoľko zaručene ľakacích "creepy" scén, podopretých pomalým odvíjaním deja a hustou atmosférou. Keď ste ale ako ja videli všetky japonské verzie (prípadne iba niektorú z nich), tak vás tento remake nemôže takmer ničím prekvapiť a ani Toshio (hraje ho ten istý chalan čo v originálynch filmoch určených pre kino release) už nie je to, čo býval :-). Okrem zopár nových, strašiacich scén (treba uznať, že miestami fungujú) je potom najzaujímavejšie sledovať, ako režisér Takashi Shimizu remake vyslovene ušil na vkus a percepčné zvyky západného publika. Hoci je syžet - tak ako v originále, zoskupený s nechronologicky za sebou radených dejových fragmentov, dočkal sa v záujme sprehľadnenia a ľahšieho pochopenia väčšej linearizácie, dve postavy dostali viac miesta a hlavne v druhej polovoci filmu Shimizu pristupuje k oveľa väčšej miere popisnosti a vysvetľujúcej doslovnosti, čo v mojom prípade viedlo k narastajúcej nude. Osobne má u mňa film 2,5* a tá zvyšná 0,5* je za môj obdiv k režisérovej vytrvalosti natočiť v podstate o tom istom už piaty film (pričom v súčasnoti pripravuje už šieste, podľa správ naozaj záverečné pokračovanie tohto filmu v rodnom Japonsku pod názvom Ju-On 3, ktorý tak bude naväzovať na japonské kino release. Posadnutosť touto témou je potom zrejmá aj zo skutočnosti, že v prestávkach medzi japonskou Ju-On dvojkou a americkým remakom stihol Shimizu ešte za 8 dní natočit príbehovo veľmi podobný film s názvom Marebito - v ňom nezávislý novinár vyšetruje záhadné úmrtia v tokijskom metre, ktoré majú podľa legendy na svedomí temní duchovia...). ()
Horor, u kterého jsem se málem pos#al strachy! Jeden šok za druhým... Nic tak děsivého jsem snad ještě neviděl - už po hodině sledování jsem si říkal, že tohle ve zdraví nedokoukám. Jako plnohodnotný film to sice selhává ve spoustě aspektů (charakterizace postav, výstavba děje, jasnější vysvětlení na konci), ale tady jde hlavně o to, co nejhrůzněji odrovnat co nejvíc lidí - a v tomto ohledu americká Nenávist funguje perfektně. Atmosférický masakr bez zbytečných litrů krve - to já rád. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (19)
- Před začátkem natáčení se všichni členové štábu a herci účastnili ceremonie, kde byli požehnáni, aby se jim během natáčení nepřihodilo nic špatného. (HellFire)
- Kvůli natáčení tohoto filmu musela Sarah Michelle Gellar (Karen) odmítnout zopakovat si roli Buffy jako host v jubilejní 100. epizodě seriálu Angel (od r. 1999). (GreatestFan)
- Sarah Michelle Gellar v rozhovoru vzpomíná, že Jason Behr předtím hrál v seriálu Buffy, přemožitelka upírů (od r. 1997), ale nepamatovala si herečku Cleu DuVall, která se také objevila v jedné epizodě – Sejde z mysli, sejde z očí (1997), jako dívka, která se stala neviditelnou. To byl také důvod, proč Sarah nikdy neměla žádné scény s Cleou a také se během natáčení seriálu herečky nikdy nesetkali. (newpage)
Reklama