Režie:
Todd FieldScénář:
Robert FestingerKamera:
Antonio CalvacheHudba:
Thomas NewmanHrají:
Sissy Spacek, Tom Wilkinson, Nick Stahl, Marisa Tomei, William Mapother, William Wise, Celia Weston, Karen Allen, Kevin Chapman, Veronica Cartwright (více)Obsahy(1)
Film velmi nápaditě a důkladně zobrazuje život americké rodiny Fowlerových žijících na pobřeží Camdenu. Frank Fowler tráví své poslední léto před nástupem na universitu se starší, právě se rozvádějící Natalii. Frank pracuje na půl úvazku na škuneru lovící humry. Společnost na moři mu často dělá jeho milující otec Matt, jinak městský doktor. Frankova matka Ruth (Sissy Spacek) pracuje jako vedoucí místního pěveckého sboru. Jak Matt, tak i Ruth cítí povinnost svému synovi ve všem pomáhat, i s jeho vztahem ke starší Natalii a výchovou jejich dvou dětí z předešlého manželství. Zdánlivě vypadá vše idylicky, dokud se neobjeví hrubiánský, stále ještě Nataliin manžel Richard V místním žargonu se kleci na humry říká ložnice. Každá taková ložnice je určena pro max. dva humry. V jednom místím rčení se říká, že jakmile se do klece chytí humři tři, nevěstí to nic dobrého - můžete se připravit na nevítaného hosta, nebo problémy ve své vlastní ložnici... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (66)
Tento film, který zpracovává nelehké téma vyrovnávání se se smrtí dítěte, nabízí vyzrálejší pohled než jiné filmy tohoto typu. Hned na úvod dává daleko více prostoru na seznámení se se stavem věcí přes "zvratem", zároveň se však zdatně vyhýbá lacinému a zjednodušenému pohledu na "perfektní šťastnou rodinku". V druhé části pak jde dál za pouhé rozebírání psychického stavu pozůstalých. Činy postav nehodnotí a ponechává tak divákovi větší prostor než obvykle na to, aby si s nastoleným morálním problémem poradil sám, což je paradoxně působivější než častější naivní a povrchní, avšak společensky stravitelná řešení, kdy například pozůstalí vrahovi odpouštějí a nedej bože ho do vězení ještě chodí navštěvovat. (3,5*) ()
Velmi pomalý a přesto neskutečně strhující snímek, který zaujme především nevídaně naturalisticky pojatým vyprávěním a psychologicky skvěle vykreslenou vazbou mezi jednotlivými hlavními hrdiny. Ukázkově osobní atmosféra, dialogy vypiplané do posledního slova - ovšem způsobem který neleze na nervy. Režie je chladná a nenápadná, v mnohých scénách doslova nezúčastněná. Field nechává herce hrát a dobře dělá. Obě dvě části filmu jsou až neuvěřitelně skutečné. Která je lepší si říci netroufám, nicméně závěrečné momenty jsou opodstatněné a klíčová vazba skutečně existuje. Brilantní minimalistické dílo. ()
Nezávislý film s velmi krutým a extremizovaným morálním tématem, už to je samo o sobě obrovské plus. Podpořeno vynikající atmosférou bezmocného bezčasí a brilantními hereckými výkony se z In the Bedroom stává jeden z nejzajímavějších filmů mého mládí. Příběh jako takový je velmi lidský a je vyprávěn veskrze realisticky, s výjimkou několika sugestivnějších momentů akcentujících podstatné detaily a okolnosti. Tom Wilkinson i Sissy Spacek byli oba báječní a já jim naplno uvěřil vše co prožívali a chápal jejich ne vždy správné reakce, i když to je věc důkladného rozvážení. Pokud se film zabývá nějakými konkrétními otázkami, pak například: Za jakých okolností je možno ospravedlnit vraždu? Lze zase normálně žít bez uplatnění spravedlnosti nebo pomsty nehledě na světské právo? A může mít člověk klid i poté? - Témata, která si tvůrci In the Bedroom zvolili, těmi se také do hloubky zabývají a zkoumají je z pohledu všech postav, kterých se týkají. Musím pochválit výborný scénář, podle kterého se příběh odvíjí a podpořen výbornou a skvěle doplňující hudbou se stává fascinující sondou do hlubin duše, sžírané bezmocí. ()
Todd Field umí jít do hloubky, což se u těžkotonážního dramatu In the Bedroom počítá trojnásob. Úvodní romantická idylka dává tušit, že přijde něco zlého, přesto Field drží vědomí diváka v poloze opojenosti láskou dvou mladých lidí, kterým sice znepříjemňuje život jeden nepřizpůsobivý exmanžel, ale co víc, než že dá někomu přes držku, by se mohlo stát... Přehození nejen příběhové výhybky je mistrné a bolí, ale teprve v tuto chvíli snímek vyloží téměř všechny triumfy na stůl. Beznaděj je hlavním motivem, stejně jako položení si otázky: "Jak dál?". Pocitovou bezvýchodnost hlavním hrdinům (brilantní Tom Wilkinson a Sissy Spacek) nelze netolerovat, stejně jako akceptovat koncovku. 100% ()
Tome, viděla jsem s tebou hodně filmů, ale asi jsem tě podcenila, protože po tomhle filmu se na tebe nedá v žádném případě zapomenout. Pan doktor, ale hlavně jako Frankův táta jsi mě dokonale přesvědčil a tvá manželka Ruth to jistě ocení, tak jako já. Za mě mohu ještě dodat, že jsem plně chápala Katii, protože komunikovat s někým, komu se něco podobného stalo, vyžaduje silnou dávku empatie a sebezapření ve věcech, které nám jsou velmi blízké, ale druhým mohou v dané chvíli ublížit. ()
Reklama