Režie:
Todd FieldScénář:
Robert FestingerKamera:
Antonio CalvacheHudba:
Thomas NewmanHrají:
Sissy Spacek, Tom Wilkinson, Nick Stahl, Marisa Tomei, William Mapother, William Wise, Celia Weston, Karen Allen, Kevin Chapman, Veronica Cartwright (více)Obsahy(1)
Film velmi nápaditě a důkladně zobrazuje život americké rodiny Fowlerových žijících na pobřeží Camdenu. Frank Fowler tráví své poslední léto před nástupem na universitu se starší, právě se rozvádějící Natalii. Frank pracuje na půl úvazku na škuneru lovící humry. Společnost na moři mu často dělá jeho milující otec Matt, jinak městský doktor. Frankova matka Ruth (Sissy Spacek) pracuje jako vedoucí místního pěveckého sboru. Jak Matt, tak i Ruth cítí povinnost svému synovi ve všem pomáhat, i s jeho vztahem ke starší Natalii a výchovou jejich dvou dětí z předešlého manželství. Zdánlivě vypadá vše idylicky, dokud se neobjeví hrubiánský, stále ještě Nataliin manžel Richard V místním žargonu se kleci na humry říká ložnice. Každá taková ložnice je určena pro max. dva humry. V jednom místím rčení se říká, že jakmile se do klece chytí humři tři, nevěstí to nic dobrého - můžete se připravit na nevítaného hosta, nebo problémy ve své vlastní ložnici... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (66)
Nemohu souhlasit s mnohými názory zde, že to bylo moc chladné a odtažité. Podle mě spíš přirozené, v běžném životě lidé také nevybuchují každou chvíli gejzírem emocí, dokonce ani při takové tragédii, po počátečním šoku a největším truchlení naopak přichází útlum, dokonce otupělost a poté snad i kruté obviňování se navzájem. A to myslím dokázal snímek vystihnout až pozoruhodně věrně. Další věcí je ta nemožnost dosáhnutí adekvátního trestu pro pachatele, v tom jsem s oběma rodiči soucítila až nadoraz a nemůžu se divit tomu řešení, které nakonec zvolil Frankův otec. A právě herecký výkon jeho představitele, společně se Sissy Spacek, ale i mou oblíbenou Marisou Tomei jsou asi největším kladem tohoto povedeného dramatu. ()
Četně oceňovaný titul vypráví o dalším nedůležitém americkém městečku (podobně jako u Americké krásy a O Schmidtovi) jako o něčem nesnesitelném a okoralém. Všichni se znají, za dokonalou fasádou se ovšem postupně objevují vyprahlé a komplikované mezilidské vztahy - v podobných filmech je tak cítit odcizení a bezradnost ze ztráty komunikace. Fráze, reklama pro okolí, nucené úšklebky pro stejně vypadající okolí. Nejlépe s tím pochopitelně pracuje bezchybná Americká krása. Zde je hlavní hrdina již vlastně mrtvý, u Schmidta je to Nicholsonova zesnulá družka a v dramatu Todda Fielda je hybatelem děje vražda syna manželského páru Fowlerových. Právě Wilkinson a Spaceková rozehrají přesvědčivý koncert obviňování a oba disponují rozdílnými způsoby na vyrovnání se s následky tragédie, která jim vzala jediného syna. Nenápadný, leč působivý a velmi povedený debut!! Ale na víc, než na pět oscarových (především hereckých) nominací to nebylo!! Především díky pomalému tempu!! ()
Dlouho jsem váhal s hodnocením, původně jsem dal čtyři malé hvězdičky, jenže ty byly spíš za téma a žánr, než za zpracování. Film je natočený bez emocionálního zaujetí, je to studené jak psí čumák. Z hereckého ansámblu se mi nejvíc líbil neokoukaný Tom Wilkinson, otce a vykonavatele msty zahrál přesvědčivě a, řekl bych, ze všech aktérů nejprocítěněji. V záplavě mizerných kriminálek, akčních slátanin nebo nejapných komedií je to sice mírně nadprůměrný snímek, ale pět oskarových nominací by ode mne neobdržel ani náhodou...Celkový dojem 60 %. ()
Minimalistický a surově naturalisticky přesný pohled do "ložnice" zamilovaného páru z amerického venkova. A jak už rčení napovídá, jakmile jsou humři tři... Velmi pomalu se ploužící drama, zanechávajíc za sebou stopu až nepříjemně realistických výjevů lidské temné stránky duše, ať už za jejími činy opodstatnění je, či nikoliv. Překvapivý konec je pak vzhledem k ději jediným logickým vyústěním. Přesné vedení herců, nepřítomná režie a stejně tak poslední věta filmu (dáš si kafe?) je krásným příkladem toho, že film ukázal jen jednu z etap života rodiny Fowlerových, a ten jde bez ohledu na to co se stalo dále svou cestou. Chybělo jen trochu k páté hvězdě. ()
Tá posledná úvaha na konci má veľmi mrazivý podtón. Všetko predtým je remeselne zvládnutá jednohubka, ktorá stavia na precíznych charakteroch a uvedomelom scenári. Jediné, čo tomu možno podkopáva nohy je téma, ktorá je v zásade obohraná. Takže mimo snahy o uveriteľné podtrhnutie emócií film v zásade neponúka nič invenčné. To, ale nevadí, pretože v rámci žánru funguje skvelo a nevadil mi dokonca ani ten niekoľko krát tu spomínaný chlad. Tento typ filmov mám celkom rád, hoci mám radšej podobnú tému v prostredí mesta, než mestečka. Spacek a Wilkinson skvelí. Hlavne ich hádka je takým pomyselným vrcholom filmu. Oceňujem, že film emočne nevydiera a je v rámci motivácií presne taký, aby som mu to zožral aj s navijakom. Jeden dokáže s podobnou situáciou veľmi sympatizovať. Jediné, čo mi vyslovene pri takýchto filmoch vadí ( hlavne keď sa odohrávajú v mestečku) je tá idylická expozícia, ktorá ma všetkých predstaviť a predostrieť hlavnú zápletku. Tá jediná časť mi vždy príde neznesiteľne nezáživná. Inak ako debut nie je In the Bedroom vôbec zlé. ()
Reklama