Reklama

Reklama

Předčasný pohřeb

  • USA The Premature Burial (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film podle předlohy Edgara Alana Poea. Guy Carrell (Ray Milland) se obává, že trpí dědičnou chorobou, kterou je katalepsie. Ta se projevuje ztuhlostí těla a zpomalením životních funkcí tak, že nemocný je snadno považován za mrtvého. Guy se žení s krásnou Emily (Hazel Court), ale začíná se chovat podivně. Jeho strach se stupňuje, nechává si postavit hrobku, vybavenou jídlem a pitím, do které má být pochován. A ta pravá hrůza má teprve přijít... (MI-380)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Proč jen já jsem ty Cormanovy filmy, kterých pěknou řádku mám doma, pořád odkládal na později? Možná proto, že mám z tvorby E. A. Poea dost rozporuplné a smíšené pocity? Nevím, každopádně Předčasný pohřeb mě velice mile překvapil. Tísnivá atmosféra, ohledně Carrellovy paranoidní fóbie z pohřbení zaživa doslova nakažlivá, zcela nestupidní dialogy (to už začíná být v hororech pomalu vzácnost), perfektní kulisy (tzv. studiové filmy mám hrozně rád) a parádní děsivý příběh, dobře gradovaný a vystupňovaný. Skvělá záležitost. Zítra jdu do Zániku domu Usherů.... ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Papírové kulisy, mezi kterými se povaluje umělá mlha a do toho neherecké výkony, bohužel včetně Ray Milanda, který se jediný trochu snažil, ale zase až moc přehrával - asi mu nic jiného nezbývalo. Scénář totiž nedokázal dostatečně rozkošatět krátkou Poeovu povídku na plnohodnotný film. Pro milovníky tohoto typu televizních hororů s naivně legrační výpravou - proč ne? Pro ostatní - už přežitá záležitost. ()

Reklama

Ruut 

všechny recenze uživatele

Pro mně nejslabší cormanovka z těch cca pěti, které jsem viděl. První hodina je a příliš vážná a seriózní, přitom ale poměrně nezáživná. Poslední dvacetiminutovka je typicky cormanovsky pokleslá, ale to je už málo. I těch kostlivců, mlhy a hřbitovl je setsakramentsky pomálu na to, že děj se točí kolem předčasných pohřbů. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Stihomam z možných následků rodového prokletí - katalepsie - nutí Raye Millanda myslet už v nejlepších letech na poslední věci člověka a zřídit si útulnou hrobku se zásobami jídla, nouzovým zvonkem, nářadím potřebným k úniku z rakve a jedem pro případ nečekaných komplikací. Kdyby Roger Corman začal vyprávět až odsud; kdyby měl smysl pro obrazovou zkratku a pro černý humor; kdyby nedělal z dobré poloviny filmu ubulené konverzační melodrama, kde nutí postavy desetkrát opakovat už známé informace, mohla z toho být pětihvězdičková krásně obskurní záležitost a ve spojení s jinou třičtvrtěhodinovou by určitě vydala na skvělý film. Ale kdepak. Corman otálí. Po působivé titulkové scéně nás provází nádhernými interiéry i kašírovanými exteriéry, které jsou ve všech jeho poeovských filmech víceméně totožné, ale tak nádherné, že bych se do nich okamžitě přestěhoval. :-) Jenže ani doprovod zlověstných žesťů a iritujícího pinkání na xylofon nezakryje fakt, že kromě tlachání už tato část filmu nic nenabízí. Corman přešlapuje na prahu a holedbavě žvaní o tom, co nás mohlo a mělo překvapit až uvnitř. Druhá půle už je sice dějovější, ale přichází s křížkem po funuse. Narozdíl od ostatních nevidím nejmenší problém v nahrazení Vincenta Price Rayem Millandem. Není jeho chybou, že je nucen hrát skoro v každé scéně totéž, ani to, že mu scénář neposkytne vždycky dost věrohodný impuls k teatrálním náladovým zkratům. Vzhledem k tomu, že zbývající obsazení je opět mimořádně nepovedené, k Millandovi jsem se naopak upnul jako k jedinému opěrnému pilíři filmu. Především on přispěl k tomu, že to nakonec nevidím tak černě. 60% ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Šílené, morbidní a stejně úchylácké jako Poeovo dílo. Nicméně, pokud mám hodnotit Cormanovo zpracování, ostatně dosti volné, pak se musím znovu přiklonit k nejvyššímu hodnocení. Mám totitž mnohem raději takovu prostou "divadelní" výpravu s jednoduchými výtvarnými efekty než současný hyperrealismus. Corman dokázal s minimem nákladů vytvořit potřebnou atmosféru i zde, podobně jako např. u Jámy a kyvadlo či Zániku domu Usherů. Terence Fisher a Roger Corman - to jsou dvě velké postavy filmového "gotického" hororu 60. let! ()

Galerie (103)

Zajímavosti (3)

  • Příběh s výjimečným postavením v rámci Cormanova slavného poeovského cyklu. Jediný Cormanův film, v němž se vůbec neobjevil proslulý Vincent Price. [Zdroj: Festival nad řekou] (hippyman)
  • Jako jeden z mála hororů se hrál tento snímek i v totalitním Československu. Vedle filmu Jáma a kyvadlo (1961) byl dlouhou dobu příkladem žánru, se kterým byl oficiálně mylně spojován Alfred Hitchcock. [Zdroj: Festival nad řekou] (hippyman)
  • Roger Corman původně nechtěl točit tento snímek pro společnost American International Pictures. Vincent Price, který měl se společností exkluzivní smlouvu, se proto natáčení nemohl zůčastnit a Corman vybral pro hlavní roli Raye Millanda. Firma Pathe Labs, která projekt financovala, film však po začátku natáčení společnosti American International Pictures prodala. (liquido26)

Reklama

Reklama