Režie:
Chan-wook ParkKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (834)
Jeden z najlepších filmov aké som za poslednú dobu videl. Záverečné odhalenie veľmi drsné, prekvapivé a mrazivé...Naposledy som bol takto v závere šoknutý pri Šiestom zmysli, super vygradované...Scéna s žuvaním živej chobotnice ma dosť zaskočila, viem,že to kórejci naozaj jedia /prejav mužnosti/, ale skôr ako jednohubky omotané na špilkách. Kórejci robia posledné roky naozaj velmi kvalitné filmy, len škoda, že sa k nám dostáva iba mizivé percento. 90%. ()
"Nemůžete najít správnou odpověď, když kladete špatné otázky." Já tedy asi ne, ale Oh Dae-su by mohl. S kladivem v ruce a nožem v zádech se totiž nekompromisně řítí za svou pomstou a je mu zcela jedno, že možná nemá dostatek informací. Jenže tak jednoduché to není. Je to spíše tradičně korejsky drsné, lehce překombinované a nabízející řešení, s jejichž strávením by mentalita středoevropana mohla mít jisté problémy. Stále si třeba myslím, že bych svou ruku za mrakodrap nevyměnil, ale o prsteníku levé ruky bych možná zauvažoval. Nějaké nabídky? ()
Prý se chystá americký remake tohoto filmu. Režisérem má být Finscher a není divu: Park Chan-wook natočil totiž příběh a la Finscher po korejsku. Doufám však, že navzdory pověstem se Fincher Oldboye natočit nechystá. Proč po hoolywoodsku standartizovat něco tak krásně zvláštního? Oldboy je velmi, velmi východní a umí diváky od začátku překvapovat i šokovat. Asi tak první třetinu filmu si myslíte, že sledujte studii člověka izolovaného od zbytku společnosti. Reakcí hlavního hrdiny na existenci mezi stále stejnými čtyřmi zdmi a na k zbláznění pravidelný řád je zprvu nepochopení, pak rezignace a nakonec zoufalá činorodost. Psaní deníku, procvičování bojového umění, zhotovování seznamu podezřelých i úsilí o únik – to vše je motivováno především snahou něčím zaplnit svůj život a nezbláznit se. Dlouhých 15 let stráví hlavní hrdina v bezdůvodném vězení a pak přijde náhle konec, stejně bezdůvodný jako předchozí uvěznění. Následuje příběh o pomstě, ale také o snaze pochopit proč. Zaznívá tu montechristovké téma. Ale je-li Dae-su Monte Christem, je to Monte Christo jednadvacátého století: zarputilý, surový a horkokrevný. Oldboy je filmem vyhraněných stavů a stěží uchopitelných vášní, z nichž některé jsou krvesmilné. Naturální a brutální scény se střídají se šokujícími odhaleními. Oldboy je také příběh o tajemství a proto nechci říct více pro případ, že se vám tento film podaří vidět. Čím méně dopředu víte, tím lépe. A já už jsem toho řekla až moc. ()
V podstatě průměrný a klasický příběh, který je ovšem nadprůměrně podaný. Kamera, hudba a jejich kooperace, to je Oldboyova nejsilnější stránka. Hned po ní následují herecké výkony. Jako u některých jiných filmů mě štvalo (čím to jenom hergot je?), že jsem jeden z hlavních finálních zvratů tušil už v půlce filmu. I tak byl ale závěr hodně silný. Na co budu rozhodně dlouho vzpomínat, je bitka v chodbě před výtahy a trhání zubů kladivem, na co bych nejraději zapomněl, to je scéna s požíráním chobotnice! Přátelé, vážně hnus! Bylo mi zle a zavíral jsem oči! ()
Ožrala s prořízlou pusou se ocitá na policejní stanici, vzápětí u telefonní budky, kde naposledy komunikuje se svými blízkými a po dalším střihu je vězněn v zařízeném pokoji. Vězněn, no, jak se to vezme. V izolaci a v naprostém nevědomí zde stráví 15 let. Přemítá si v rozbouřených myšlenkách jen jediné slovo – pomsta. Přesně ta, která dokáže člověka pohltit a zcela ho změnit. Po návratu mezi „živé“ se ihned pustí do luštění nezvyklé tajenky, kdože to stojí za jeho letitou beznadějí. Oldboy je svižným nápaditým thrillerem, který svojí vizualitou může evokovat Fincherovy pecky jako Fight Club nebo Panic Room. Co se akce týče, připomene asijské násilné snímky (řež s mnohonásobnou přesilou). Režisér si s divákem moc šikovně zahrává, potrpí si na detailu, jeho režie je vybroušená, pružná, jeho styl odlehčený, plný vizuálních nápadů. 70%. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Quentin Tarantino o snímku prohlásil: "Ten film je tarantinovštější, než cokoliv, co jsem kdy natočil já sám." (cubajz)
- V Južnej Kórei prebiehalo natáčanie v dvoch najväčších mestách tohto štátu, a to v Soule a Busane. (MikaelSVK)
- Závěrečná scéna ve sněhu se natáčela na Novém Zélandu. (HellFire)
Reklama