Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (175)

emma53 

všechny recenze uživatele

Naprosto nečekaná a drtivá palba silných emocí, kterou jsem ani náhodou nečekala. Příběh Cahila a Sibel, dvou ztracených človíčků navíc ještě z odlišných kultur je nabitý živočišnou touhou, šíleností, syrovostí, smutkem, vášní, divokostí, zoufalstvím, beznadějí, depresí a v neposlední řadě láskou. Určitě je tam toho daleko víc, ale mnohé nelze ani slovy vyjádřit. Jestliže pro Sibel Kekilli byla role Sibel skutečně první, tak má můj velký obdiv a Birol Ünel rolí žil, věřila jsem mu absolutně všechno. Velmi intenzivní zážitek plný kontrastů, který vás hned na začátku čapne a nepustí až do konce .- "Jsou všichni, co milují a touží po milovaných, zbaveni rozumu jako já......?" ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

na europsku tvorbu sa vzdy velmi tesim a byvam aj viac zhovievavejsi pri jej hodnoteni, teraz vsak nemozem dat viac ako tri hviezdy. film je po pribehovej stranke deravy ako emental a nezaplata ho ani schopna filmarska remeselnost..tie dve hodiny su viac utrpenim, ako radostou, co je pre film dost blba vlastnost. ()

Reklama

italka63 

všechny recenze uživatele

Byl to pohled do života jiné kultury, která se setkává s překážkami na obou dvou stranách.Snad nejhorši je u východních států lpění na přísných rodových tradicích, které se táhnou od starověku.Příběh Sibel , která se po pokusu o sebevraždu seznámi v blázinci s agresivním Turkem, který se snažil o totéž ,je rozhodně velmi zajímavý a dobře zahraný.Najdou se tam slabší chvilky, trošku mi nesedl poněkud hektický způsob života Sibel po jejím návratu do Istanbulu. Ale může být...Stojí určitě za shlédnutí. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Můj 1000. komentář na ČSFD bude patřit nejlepšímu německému filmu, jaký jsem měl kdy možnost vidět. Žádný Tykwer, Petzold nebo Wenders, pro mě je německá režisérská jednička Fatih Akin, přestože jsem od něj viděl jen dva filmy. Smělé tvrzení, ale po třech projekcích Gegen die Wand neochvějné. Sibel Kekili vytřela zrak všem kritikům, pomlouvačům a nepřátelům, dokázala, že i pornoherečka může předvést famózní výkon, při němž se tají dech a nepulzuje krev v jiných orgánech. Nejúsměvnější a asi i nejzvláštnější pro mě byla třetí projekce - v třídě plné Francouzů na hodině hospodářské němčiny s učitelkou, která sama jednu ze scén komentovala jako odpornou. Co víc dodat, je to místy odporné, ale nesmírně silné. Hervorragend, fehlerfrei, fabelhaft. Es lebe Fatih Akin! ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Drsná, nemilosrdná a v podstate krutá "romantika", ktorá má od tej "románovej" romantiky poriadne ďaleko. Realistický pohľad na tému vzťahu dvoch nešťastných duší, ich každodenné boje a vízie v konfrontácii s vlastnými vnútornými démonmi zobrazil Akin veľmi presne a precítene. Tou hlavnou hybnou silou je vynikajúce ústredné duo, ktoré je maximálne autentické a presvedčivé. Film, ktorý stačí vidieť raz a zanechá pamäťovú stopu... ()

Galerie (47)

Zajímavosti (8)

  • První německý film po sedmnácti letech, který na Berlínském filmovém festivale získal Zlatého medvěda. (džanik)
  • V úvodní scéně, kde se Cahit objevuje zcela opilý, to Birol Ünel nehraje, byl skutečně namol. Opil se během čekání na natáčení. (džanik)
  • V době, kdy film začal sbírat ceny na mezinárodních filmových festivalech, označil německý bulvární tisk (Bild, Kölner Express) hlavní herečku Sibel Kekilli za bývalou pornohvězdu. Sibel kontrovala během děkovné řeči na Bambi Awards (2004), kde tisk obvinila z "mediálního znásilnění". (džanik)

Související novinky

Reklama

Reklama