Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (175)

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Drsná, nemilosrdná a v podstate krutá "romantika", ktorá má od tej "románovej" romantiky poriadne ďaleko. Realistický pohľad na tému vzťahu dvoch nešťastných duší, ich každodenné boje a vízie v konfrontácii s vlastnými vnútornými démonmi zobrazil Akin veľmi presne a precítene. Tou hlavnou hybnou silou je vynikajúce ústredné duo, ktoré je maximálne autentické a presvedčivé. Film, ktorý stačí vidieť raz a zanechá pamäťovú stopu... ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Fatih Akin .. Já chci žít Cahite. Chci si užívat. Chci tancovat, chci šukat. Chápeš? _ Temperamentní společenská kritika v pěti stěžejních dějstvích, kde se rozprostírá mozaika osudů živelné dívky a postarší trosky. Ti dva se dají do kupy kvůli fiktivnímu manželství,které tokem času a událostí přerůstá do absurdních rozměrů. Gegen Die Wand je ostrý, nekompromisní snímek, jenž je držen pevnou tvůrčí rukou Fatih Akin, který při vyprávění sází, více než na ty pěkné, atmosferické obrázky, na postavy a svižné tempo vyprávění, co dopředu přímo letí. Oporu nalézá i ve skvělé dvojici Sibel Kekilli - Birol Ünel. Ti svoji hereckou úlohu zvládají bravurně, zvláště na nespoutané řádění Sibel v nově nabitém „svobodném světě v manželství“ je radost pohledět.. 85%. ()

Reklama

berg.12 

všechny recenze uživatele

Film je to sice z prostředí muslimské komunity, ale mnohem víc než o střetu s ní je podle mě o střetu člověka se sebou samým, o pocitech vykořenění a beznaděje, cestě z bludného kruhu a o hledání sebe sama. Vše pěkně surově a bez příkras. Jen mi není zcela jasné, jestli je film o překážkách, které staví do cesty společnost, nebo tento pohled účelově vkládá i tam, kde si je do cesty stavíme sami. ()

Janek 

všechny recenze uživatele

Řemeslně odvedené dílo, které má neuvěřitelnou sílu a velký podíl na tom mají hlavní představitelé (být ženská tak si při pohledu na Birola Ünela trhám rodidla). Zvraty se zde dějí velmi nenuceně a vlastně jen tak "mimochodem" - a to je jedna z věcí, která dodává snímku na síle. Poslední třetina už se trochu vleče, ale i tak je to jeden z nejlepších filmů, které jsem v poslední době viděl. 90% ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Byl to pohled do života jiné kultury, která se setkává s překážkami na obou dvou stranách.Snad nejhorši je u východních států lpění na přísných rodových tradicích, které se táhnou od starověku.Příběh Sibel , která se po pokusu o sebevraždu seznámi v blázinci s agresivním Turkem, který se snažil o totéž ,je rozhodně velmi zajímavý a dobře zahraný.Najdou se tam slabší chvilky, trošku mi nesedl poněkud hektický způsob života Sibel po jejím návratu do Istanbulu. Ale může být...Stojí určitě za shlédnutí. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (8)

  • Většina herců nosí svoje vlastní oblečení (hlavně kvůli úsporám). (džanik)
  • Režisér Fatih Akin měl pro roli, již nakonec dostala Sibel Kekilli, na mušce přes 350 hereček. (džanik)
  • V úvodní scéně, kde se Cahit objevuje zcela opilý, to Birol Ünel nehraje, byl skutečně namol. Opil se během čekání na natáčení. (džanik)

Související novinky

Reklama

Reklama