Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

Divočák 

všechny recenze uživatele

Kobra měla velice slušný náběh stát výborným ačním filmem - pokud by tedy ovšem nebylo Slyova "úžasného" scénáře. Ten totiž absolutně neví, na kterou stranu to hrát. Ze začátku se Kobra tváří jako detektivka, ale na detektivku má až příliš řídký děj; ke konci se tváří jako akční film, na akční film je ale její první část až příliš "neakční" a když už přichází na to nejlepší, samotnou úžasnou postavu hláškujícího detektiva Mariona "Kobry" Cobrettiho, šetří s ním Slye jako komunisti s pomerančema a místo aby ho nechal vyniknout, ho pořád někam hloupě staví do kouta. Když si k tomu navíc přičtete, že hlavní záporák (s tváří Shao Kahna) působí spíš jako oplzý úchyl než mesiáš nového věku a Niellsonová v mnoha scénách nebezpečně připomíná chlapa, je mi to líto, ale nad *** jít nemůžu. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Marion Cobretti je vlastně až comicsová postava, jejímiž charakteristickými znaky jsou obří zrcadlovky (s kterými nejspíš chodí i spát), párátko (nebo co to je) v koutku úst (že by Stallone viděl Chow Yun-Fata?), pistole s vyobrazenou kobrou, boty na podpatku, velmi pochybný vztah k zákonům, extrémně namachrované ego a trochu křečovitá snaha o hlášky za každou cenu. Je samozřejmě jasné, že i kdyby ona sekta (jejíž členové každou chvíli cinkají dramaticky sekerami o sebe) měla tisícihlavou členskou základnu, neměla by šanci. Ale na druhou stranu to aspoň zkusili. Cobra jsou zakonzervovaná osmdesátá léta - z toho si musí hodnocení vyvodit každý sám. 70% ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Nikto by nedokázal lepšie stvárniť postavu svojrázneho policajného poručíka Mariona Cobrettiho, tak ako to predviedol Sylvester Stallone. Vďaka nemu je tento film pozerateľný aj dnes. Jeho akčný potenciál, ktorým disponoval v osemdesiatych rokoch, bol zárukou úspechu i pri tak jednoduchom scenári ako je pri tomto snímku. Rocky, Rambo, Cobra - tri nezabudnuteľné podoby Sly Stalloneho. *** ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Když jsem byl malé škvrně čerstvě nasávající z televize Terminátora a Ramba, prolézal jsem videopůjčovny jen pro to abych se mohl koukat na obaly VHSek. A obal Cobry se Slyem vypadajícím drsně jak šmirgl papír, s hustou krochnou, a černými brýlemi cementující cool image dávno před Matrixem, se mi strašně moc líbil. No škoda že jsme tehdy doma neměli video, a rodiče kteří by mě nechali se na cokoli takového dívat, pak by nezůstalo jen u koukání na obaly, já se mohl na ten film i podívat, a tehdy, jako to malé škvrně, bych si ho i užil. Teď už to moc nefugnuje. Ne pro to že by ty odvázané braky osmdesátých let byly nějak horší než tehdy, ale pro to že Cobra je mezi nimi spíš vychtěným kýčem. Všechno tak moc chce být drsné, až je to jen nuda, i ten záporák ničím nezaujme, víc jak půlku filmu se tu dokonce ani moc nekydlí a jede se jen podle mustru hloupé detektivky... a když už se střílet začne, tak je to tak unyle natočené, že u toho můžete umývat nádobí jak u telenovely. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Stalloneho KOMANDO. Hlavní hrdina je stylizovaný tak moc, že už s realitou nemá společného vlastně vůbec nic. "S psycháči nekšeftuju. Ty hned odprásknu! Jsi choroba a já jsem lék!" - přesně ten typ drsňáckých hlášek, které jako kluk echt žerete a v dospělosti se přitrouble usmívate, jak jsou absolutně over-the-top a gay (ve všech smyslech toho slova). Řemeslo je to však lehce nadstandardní a na zábavnosti a poutavosti mají jistě podíl i typická 80's atmosféra (ty songy, mlask), rychlé tempo, spád a krátká stopáž. Zkrátka to výborně šlape od cool začátku až do ukázkové masivní vybíjené na konci. Těžkotonážní guilty pleasure, jehož tupost nenasírá, nýbrž napomáhá k tomu si snímek ještě více užít (viz již zmiňované KOMANDO). 70 % ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Cobrettiho (Sylvester Stallone) auto je upravené Mercury Monterey. Pro film byla použita celkem čtyři v různých stadiích poškození, dvě byla z roku 1949 a dvě 1950. Jedno z nich patřilo přímo Sylvesteru Stallonemu a v roce 1994 bylo ukradeno z jeho garáže. O pět let později bylo nalezeno, zrestaurováno a použito ve filmu 60 sekund (2000), kde vystupuje pod jménem "Gabriela". (Stejšn)
  • Postava Kobrova partnera se jmenuje Sgt. Gonzales. Stejné jméno nese i parťák Drsného Harryho, jenž Kobře posloužil jako inspirační zdroj. A kupodivu ho hraje opět Reni Santori. (Divočák)

Reklama

Reklama