Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (474)

InJo 

všechny recenze uživatele

Stalloneho KOMANDO. Hlavní hrdina je stylizovaný tak moc, že už s realitou nemá společného vlastně vůbec nic. "S psycháči nekšeftuju. Ty hned odprásknu! Jsi choroba a já jsem lék!" - přesně ten typ drsňáckých hlášek, které jako kluk echt žerete a v dospělosti se přitrouble usmívate, jak jsou absolutně over-the-top a gay (ve všech smyslech toho slova). Řemeslo je to však lehce nadstandardní a na zábavnosti a poutavosti mají jistě podíl i typická 80's atmosféra (ty songy, mlask), rychlé tempo, spád a krátká stopáž. Zkrátka to výborně šlape od cool začátku až do ukázkové masivní vybíjené na konci. Těžkotonážní guilty pleasure, jehož tupost nenasírá, nýbrž napomáhá k tomu si snímek ještě více užít (viz již zmiňované KOMANDO). 70 % ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Marion Cobretti je vlastně až comicsová postava, jejímiž charakteristickými znaky jsou obří zrcadlovky (s kterými nejspíš chodí i spát), párátko (nebo co to je) v koutku úst (že by Stallone viděl Chow Yun-Fata?), pistole s vyobrazenou kobrou, boty na podpatku, velmi pochybný vztah k zákonům, extrémně namachrované ego a trochu křečovitá snaha o hlášky za každou cenu. Je samozřejmě jasné, že i kdyby ona sekta (jejíž členové každou chvíli cinkají dramaticky sekerami o sebe) měla tisícihlavou členskou základnu, neměla by šanci. Ale na druhou stranu to aspoň zkusili. Cobra jsou zakonzervovaná osmdesátá léta - z toho si musí hodnocení vyvodit každý sám. 70% ()

Reklama

woody 

všechny recenze uživatele

Reagan v Bílém domě a americká kinematografie nacionalisticky zobrazující své hrdiny. Osmdesátými léty ani v nejmenším neopovrhuji. Vzniko spousta výborných filmů - Návrat do budoucnosti. Jednoduché a přece geniální komedie s Johnem Candym, Billem Murrayem, M.J. Foxem. Spousta ultrabéček - Komando, Chuckie a jeho Delta Force, Majkl a jeho emerikn nindža! Ovšem pokud jde o atmosféru prohnilého velkoměsta a jeho násilností, kingem jsou pro mně léta sedmdesátá. To bylo to období disca, politikcé nekorektnosti a brutálních vražd, které se neskrývají v přítmí jako v 60-tých letech, ani nejsou krvavé a komiksově přehnané jako v 80-tých. To Clint střílel padouchy kanónem ráže 44 do hlavy a mučil je šlápnutím na rozřezanou nohu. V té době Charles chodil do metra nebo podchodů a střílel narkomany a pankáče. A Jon s Dustinem se živili jako gigolové... Kobra se ničemu takovému nevyrovná. Atmosféra je zde nulová, záporáci maximálně tak vypadají úchylně a uchylně se smějí a tváří se jak kdybych jim přejel po řiti smirkovým papírem. A nepřipadal vám Marrion trochu zženštile s tou svojí slonovinou pistolkou? ;-) Kdyby alespoň dobře natočili akční scény. Fádní, bez šťávy, zlatej Chuckie a jeho round-haus-kik. Připomínkou starých časů je jen úlisný A. Robinson, který však podle očekávání dostane přes držku. Sylvestrův nejslabší film - Rambo 3 měl alespoň scénu "vrtulník vs. tank" :-) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Cobra je přesně ten typ typického akčního filmu osmdesátých let. Takové osmdesátky už dneska nikdo nedokáže okopírovat. Tu krutost, brutalitu a realitu v jednom spolu s pefektním hlavním hercem a jeho kopou hlášek prostě nikdo nedokáže vyrovnat. Co naplat, že střih scén je tady jak u idiotů. V prvním záběru vidím zábranu v pořádku, po druhý hoří, po třetí je na křivo a nehoří, počtvrtý je na křivo, hoří a tváří se v pořádku. Střihač asi tenkrát moc hulil, ale nemůžu říct, že to by mě rozčilovalo. Veškeré akční scény byly opravdové, neskutečně kruté a neuvěřitelně husté. Sly je tady za nadboha. Je šíleně nasranej a tváří se maximálně drsně. Nejdřív v krámě pokropí psychopata a pak si kleštěma štípe deset dnů starou pizzu. Do toho dostane případ a nemá člověkovi problém říct "Máš právo mlčet". I takové dokázali bejt postavy, dnešní době už je bohužel jiná, já se ale pořád moc rád vrátím k téhle, aby mi připomnělo, co mě vlastně naučilo mít rád filmy. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Když na konci cedí skrze zuby Brian Thompson "Pig". Má to razanci jako pecka pěstí, a přesně o tomhle byly osmdesátkové filmy. Neřešili se mrtví ani počet nábojů v zásobníku. A když navíc v podobném filmu hraje Arníí nebo v Cobře Sly. Není prostě co řešit. Film i po letech dokáže zaujmout, přestože se jedná vlastně v mnoha scénách o recyklát prvního Terminátora (Ocelárna, útěk v autě, tajemný zabiják jde po ženské hrdince, atd.). 60% ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Většinu filmu má Marion (Sylvester Stallone) v ústech sirku a na očích sluneční brýle. Poprvé si brýle sundá v čase 15:25. (žvanimírek)
  • Původní délka filmu měla přes 2 hodiny. Bylo odstraněno několik násilných i akčních scén. David Rasche měl ve filmu také větší prostor. (Fenk)
  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)

Reklama

Reklama