Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film me dost prekvapil, pustil sem ho vicemene z nudy, ale pak sem ho proste musel dokoukat do konce. Prakticky od zacatku se mi vybavil snimek Dog Day Afternoon, kterej funguje v podstate na podobnym principu a je o nekolik trid lepsi, ale ani Mesto silencu neni spatnej film. Dost me prevapil Travolta, kterej hral fakt perfektne a potesil me Alan Alda, ale jednoznacne nejlepsi je Dustin Hoffman, kterej se tvari, ze chce pro kazdyho to nejlepsi a chvilema to mozna fakt chce, ale vlasne mu jde jen o sebe a tak dava hezky rady Travoltovy. A do toho vseho desnej medialni rozruch. A to je zhruba vse, co film nabidne. Nic jinyho se tu nedeje, ale tentokrat to, aspon me, stacilo. Jen by me zajimalo, jak to Gavras vlastne zamejslel, ono to totiz funguje jak solidni thriller o moci medii, tak zaroven jak skoro az cerna komedie o vymasteny americky spolecnosti. Slusny 4*. ()

bruceman7 

všechny recenze uživatele

U mě jeden z mála filmů, kde sedí označení drama. Docela je překvapující (a zvláštní), že žádná ze dvou hlavních postav nebyla dotažena do extrému, což jsem každou chvíli čekal (vlastně nedošlo k ničemu, co by jasně ukázalo na jednoho nebo druhého způsobem "to je ta záporná/kladná postava). Celkově to hezky ukazuje na mediální žumpy. 75% ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Zabere. Zamíří na... Pro oči, co se počítají. Vysílatele šera dní, co se ptá proč. Trápení prázdnoty převržené číše jistoty. Až celkové zatmění rozsvítí světla, čistě havraní. Dav se vrhá na své sousto, do centra. Vidět LIVE, obestoupit jeho pád. "Obejmout" muže s mikrofonem, před nekrologem, který jím pro něj vrtěl. Sledoval. Svým vlivem v reflektorech referoval, neblaze tak "zavařil" vysílené tváři. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Jako budoucího a studujícího novináře mě tento film velice zajímal. Hned při první hodině Zpravodajství nám ve škole říkali, že při reportáži máme poskytnout prostor oběma stranám, ale co dělat, když jste uzavřeni v museu se šílencem, který se ohání nabitou brokovnicí. No prostě se jednoduše nasoukat tomu se zbraní do zadečku a získat tak sólokapra. Město šílenců má bezesporu zajímavý příběh, ale jeho zpracování trošku pokulhává. Film má sice skvělé herce, ale slabého režiséra, který nezvládá atmosféru, kterou tak na svých bedrech táhne Hoffman a skvělý Travolta. Prakticky celý film neuslyšíte hudbu a když tak hodně úspornou, takže ani ze zvukového hlediska se zlepšení dramatičnosti nedočkáte. Škoda, mít v rukou tento scénář s dojemným závěrem zdatnější režisér, byl by z toho strhující zážitek. Hvězdičku navíc za Alana Aldu. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Travolta v roli natvrdlého hlídače ukázkový. Hoffman jako novinář charizmatický svým typicky nenápadným, za to velmi přesvědčivým způsobem. Snímek skvěle osciluje mezi dramatem a komedií, přičemž největší podíl na kvalitním výsledku mají právě herci. Nakolik realisticky je podán mediální svět novin a televize si netroufám říci, ale zde je prezentován dstatečně moderním a dynamickým způsobem, proti kterému se dá jen těžko něco namítat a neznalec neřeší nic okolo. Rozhodně povedená věc. Má to pointu, drajv a kvalitní jiskření v dialozích mezi hlavními představiteli. Občas možná trochu stereotypní (budova/venek), ale jinak dobré. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama