Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Pěkný průměrný film. Mě však nepoučil a nepřinesl mi nic, o čem bych nevěděla. Nemám ráda filmy o jiné pohlavní orientaci a při pomýšlení, že by se mi v životě stalo něco podobného jako této ženě, tak bych určitě našla radikální řez a nelítala bych s mužem po sexuologách, protože by se mi totálně zhnusil a nesnesla bych jeho blízkost vedle sebe. Scénář byl jednoduchý a místama přiblblý. Byly zde některé okamžiky, které by v životě určitě každá žena řešila jinak. ()

Philippa 

všechny recenze uživatele

Ano, příběh směřoval k nějakému vyústění a přiznávám ,že jsem se bála jak s tím tvůrci naloží. Tem pocit úlevy, když se titulky spustily byl oravdu slastný. Vyústění se nekonalo a je fajn ,že si ho můžu dotvořit ve svých představách dle sebe. A že je tu prostoru jak. Za to přidávám ke třem * ještě jednu *. ()

Reklama

Indiana 

všechny recenze uživatele

Jako retro je to vynikající, výprava a to všechno se podařilo. Ale jinak mi to přijde dosti přeceňované - Dennis Quaid sice svého homosexuálního manžela zahrál přesvědčivě, ale co proboha Julianne Moore, to podala podle mě spíše průměrný výkon a to byla nominovaná na Oscara. A ty dialogy mi přišly mega jak z porna nebo telenovely, ale tak to tehdy možná bylo. ()

Suzana 

všechny recenze uživatele

Zlatá padesátá. Krásná auta, nablýskané hospodyně a jejich ještě nablýskanější domácnosti. Pod tím vším maloměšťácká omezenost, rasismus a předsudky. Bohužel, film jaksi plně nevyužívá možností, které daná doma a dané téma nabízí a chvílemi mám pocit, že jde o jakési povrchní nakouknutí na problém. Ale to díky přesvědčivé Julianne ani tak nevadí, pokud si pouze chcete užít smutný film o nenaplněné lásce v podzimních barvách. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Čo by ste vy robili na mieste ženy, keď by sa vám chlap šudil s chlapom ? Cathy Whitaker raz pristihne IN FLAGRANTI svojho „milovaného” Franka v náručí istého chlapíka, čo ju dozaista vyvedie z normálnej miery, akou žili doteraz. Prisľúbi jej, že sa bude liečiť, aby bolo všetko opäť v normále, ale darček k Vianociam v podobe zájazdu na Miami k Silvestru 57, opätovne mení situáciu do starých koľají, pretože sa tento zvrhlík zahľadí do mladého ucha. A už aj predtým prejavuje jej okolie predsudky voči nej, kvôli náklonnosti k černošskému záhradníkovi, a ani sa jej nie je, čo čudovať, keď sa jej rúti domček z karát. Tak, aby nebol dejový chaos, zopakujem pre istotu, o čo ide. Po zistení z úvodu recenzie, čo sa dozvedela hlavná postava, odteraz sa začína meniť i ona, pričom spoločnosť to vníma s patričnými dôsledkami, že je nepredstaviteľné, aby sa stretávala biela kultivovaná žena s „čiernou opicou” , sme v Severnej Amerike, druhej polovice 50. rokov, kde sa táto problematika danej neznášanlivosti tlačí čoraz zákernejšie do popredia. Čiže rasizmus spojený s homosexualitou, dosť silná téma, ktorú obstojne spracováva režisér a scenárista v jednej osobe Todd Haynes s extraordinárnou herečkou Julianne Moore v hlavnej úlohe + s dvomi výbornými Denismi vo vedľajších úlohách. Výprava, kostýmy, kamera, hudba = na vysokej umeleckej úrovni, gratulujem a chválim. 16 rokov starý snímok, ktorý oveľa lepšie pracuje s touto citlivou tématikou, ako súčasné záležitosti na jedno pozretie ! ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Kameraman Edward Lachman pomohl vytvořit odpovídající „look“ použitím stejných typů osvětlovacích technik a filtrů na objektivu, jaké by se použily při natáčení melodramatu v 50. letech, a hudba Elmera Bernsteina připomíná ty skladby, které složil o 40 a 50 let dříve. Také vedoucí střihač zvuku Kelley Baker použil ruchy, aby zvuky věcí ve filmu, jako je šustění oblečení a kroky, zvýraznil podobně jako ve filmech z 50. let. (classic)
  • Kromě barevného schématu Todd Haynes použil záběry a úhly odpovídající Sirkovým filmům a době vzniku a scénář využívá přehnaně melodramatické dialogy. Ve scénách jízdy autem tvůrci použili zadní projekci, která se běžně používala ve starších filmech, a pro jeden záběr, kdy Cathy (Julianne Moore) jede na baletní představení své dcery, dokonce znovu použili desku ze Sirkova filmu Psané ve větru (1956). (classic)
  • Film využívá nostalgické mechanismy vybroušeného dobového melodramatu a zpochybňuje typickou sangvinickou povahu tohoto žánru ve snaze vyzdvihnout ústřední konflikty hlavních postav, Cathy (Julianne Moore) a Franka (Dennis Quaid) Whitakerových, a zároveň nabourává zdravý obraz amerického života v tomto období, který je v americké kultuře obvykle romantizován. Haynes používá tyto a další taktiky, jako je osvětlení a hudba, aby zdůraznil tyto klíčové události a nejen posunul děj příběhu, ale vytvořil pro diváky smyslový zážitek, který je ukolébá a zdánlivě zobrazuje idealizovanou verzi života americké rodiny na předměstí 50. let, ale ukáže se, že tomu tak zdaleka není. (classic)

Reklama

Reklama