Režie:
Todd HaynesScénář:
Todd HaynesKamera:
Edward LachmanHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Julianne Moore, Dennis Quaid, Dennis Haysbert, Patricia Clarkson, Viola Davis, James Rebhorn, Bette Henritze, Michael Gaston, Ryan Ward, Lindsay Andretta (více)Obsahy(1)
Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (141)
Tenhle film je o tom, že v 50. letech v USA neměli černoši a teplouši úplně lehkej život. A to je asi tak všechno, co se dá napsat o obsahu filmu. Jsou to takový epizodky ze života jedný paničky, jejíž manžel má homosexuelní orientaci a ona má zase poněkud bližší vztah k černochovi. Občas se tam najde nějakej trochu lepší okamžik, ale celkově se příběh vůbec nikam neposouvá. Zahraný je to dobře, ta stylizace 50. let je taky povedená, ale nic víc jsem v tom filmu nějak nenašel. 50% ()
Tento film pro mě poněkud postrádá základní prvky slohové osnovy, kterými jsou zápletka, rozuzlení a vyvrcholení. Celý příběh je zpracován povrchně a emoce, ač se jich zde sice dostane, vyzní spíše chladně, jakoby z odstupu. Jediným opravdovým citem pro mě bylo pouto mezi Julianne Moore a Dennisem Haysbertem. Ani to však nedostalo příliš prostoru a to, co si možná spousta z Vás přála, se neuskutečnilo. Podzimní výjevy jsou sice líbivé na pohled, ale i tak působí přehnaně barevně a kýčovitě. Mohlo to být mnohem lepší, kdyby to bylo opravdovější, ne tak umělé. Mělo to daleko a přitom tak blízko do nebe... Film, od kterého nakonec budete možná očekávat jen jedinou věc, kterou bude souznění a alespoň jedna důvěrná scéna mezi dámou ze společnosti a mužem barevné pleti, po němž se ostatní nedívají zrovna mile. Mé očekávání to ale bohužel nesplnilo. ()
Tomuhle filmu jde na prvni pohled o jedno - vystylovat se do co nejhezci retro mody. Titulky, auta, obleceni, ucesy, sety, ze vseho to vylozene krici - RETRO. Vsechno v pekne podzimni prirode a za doprovodu posledniho soundtracku Elmera Bernsteina. A k cemu povede ta nadhera? Aby nam tvurce sdelil podprumernou, nudnou a nezajimavou gay story. Ani jsem se nemusel divat na wiki, aby mi bylo po nekolika minutach filmu jasne, ze reziser filmu bude dalsi z tech mentalne narusenych buzen, ktere maji neodkladnou potrebu svou teplost cpat do filmu a uprimne, uz me to leze krkem. 2/10 ()
Zaclenit do jednoho manzelstvi homosexualniho manzela a zenu, ktera se zamiluje do cernocha a to vse zasadit do doby, kdy obe temata byla spolecensky tabu..., to uz chce hodne odvahy. Nechapu, jak takovy kyc mohl byt v Oscarech nominovan za scenar! Nedivim se, jestli se zenam tento film z ruzove knihovny libi... Mne ale nemel co nabidnout, snad jen Julianne Moore, kterou povazuji za jednu z nejlepsich soucasnych herecek, i ta ma ale za sebou lepsi role a lepsi herecke vykony. ()
Julianne Mooreovou a Dennise Quaida jsem přesvědčivěji zahrát ještě neviděl žádnou z jejich dosavadních rolí. Snímek nádherně ukazuje poměry v Americe v polovině dvacátého století, jak se společnost stavěla k homosexualitě a osobám barevné pleti. Režisér Todd Haynes obsadil do hlavních rolí již zmíněné Julianne Mooreovou, která se role starostlivé matky a manželky ujala s přehledem a předvádí svůj dosud nejlepší herecký výkon. To samé se dá řici o Dennisu Quaidovi, který se nezalekl role homosexuála, a věříte mu absolutně vše. Dennis Haysbert zahrál přesvědčivě roli ponižovaného černého otce a tak nezbývá než dát plné hodnocení. Navíc skladatel Elmer Bernstein složil dobrý soundtrack, na dnešní poměry originální. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (13)
- Kameraman Edward Lachman pomohl vytvořit odpovídající „look“ použitím stejných typů osvětlovacích technik a filtrů na objektivu, jaké by se použily při natáčení melodramatu v 50. letech, a hudba Elmera Bernsteina připomíná ty skladby, které složil o 40 a 50 let dříve. Také vedoucí střihač zvuku Kelley Baker použil ruchy, aby zvuky věcí ve filmu, jako je šustění oblečení a kroky, zvýraznil podobně jako ve filmech z 50. let. (classic)
- Julianne Moore bola počas natáčania filmu tehotná, čakala svoje druhé dieťa. (Fabrinka)
- Todd Haynes vzdává hold filmům Douglase Sirka (zejména snímkům Vše, co nebe dovolí z roku 1955, Psané ve větru z roku 1956 a Imitation of Life z roku 1959). (classic)
Reklama