Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

Ruut 

všechny recenze uživatele

Námět: on tajně podvádí svou ženu s jiným mužem, ona si v době padesátých let dost dobře rozumí s "negry". Tohleto slibuje zajímavou zápletku. Jenomže. Jenomže je to celé strašná nuda. Nudná režie, nudné herecké výkony, skoro žádné emoce. Celé je to zasycené hezkými barvamy. Kamera se povedla. To jo. Ale to je asi tak jediný klad filmu - hezká retro stylizace. Scénář sliboval mnohem víc než jsem nakonec v hotovém filmu dostal. První zápletka nevěrného muže nestojí za nic. Celou dobu všichni dělají jako že se nic neděje. Až teprve deset minut před koncem se muž v jediné jakžtakž dramatické scéně rozhodne že takhle dál nemůže žít a chce se rozvést. Druhá zápletka - téma rasové nesnášenlivosti je na tom uplně stejně. Absolutně sterilní nuda. Probíhá to stále asi takto: několik ženských se mezi řečí zmíní že negři jsou problém a hned na to se zeptá kamarádek co včera vařili. Samozřejmě tohle píši už s nadsázkou. Ale nějak tak to probíhá. Celkově absolutně zbytečný nudný film o tématech ze kterých se dalo vytřískat mnohem více a hlavně byly mnohokrát mnohem lépe natočené. herdcké výkony všech zůčastněných jsou ospalé a nudné jako celý film. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Snad si ani nevybavím žádný jiný film, který by snahu o zachycení doby pojal tak dobře i v rámci technického ztvárnění. Že by pohyby kamery, její kompozice, střihové přechody i barevné technicolorové pojetí podrobil celku a tím vytvořil opravdu téměř dokonalé retro v nejpodstatnějším slova smyslu. A za to si Todd Haynes zaslouží můj obdiv. Julianne Moore se pro podobnou roli prostě narodila (Hodiny, Single man) a její ztvárnění role tak sedlo ke zmíněnému pojetí naprosto ideálně. Far from Heaven asi nebude vyhovovat úplně každému, má naléhavě pomalé tempo, ale pro mě je to přesně ten film, z kterého bych byl v nočním klubu na ČT 2 neuvěřitelně nadšený. 7/10 ()

Reklama

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Příběh z červené knihovny natočený v kulisách červeného podzimního listí. Na chlapy zatížený manžel, rasově nezatížená nešťastná manželka a mladý černý svalnatý zahradník. A angažovaný film, který vypadá o padesát let starší. Film, který ale vůbec nebude bavit muže (ledaže by byl homosexuál nebo černoch:)). Trailer: http://www.csfd.cz/film/17684-daleko-do-nebe/videa/ ()

Suzana 

všechny recenze uživatele

Zlatá padesátá. Krásná auta, nablýskané hospodyně a jejich ještě nablýskanější domácnosti. Pod tím vším maloměšťácká omezenost, rasismus a předsudky. Bohužel, film jaksi plně nevyužívá možností, které daná doma a dané téma nabízí a chvílemi mám pocit, že jde o jakési povrchní nakouknutí na problém. Ale to díky přesvědčivé Julianne ani tak nevadí, pokud si pouze chcete užít smutný film o nenaplněné lásce v podzimních barvách. ()

Indiana 

všechny recenze uživatele

Jako retro je to vynikající, výprava a to všechno se podařilo. Ale jinak mi to přijde dosti přeceňované - Dennis Quaid sice svého homosexuálního manžela zahrál přesvědčivě, ale co proboha Julianne Moore, to podala podle mě spíše průměrný výkon a to byla nominovaná na Oscara. A ty dialogy mi přišly mega jak z porna nebo telenovely, ale tak to tehdy možná bylo. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Modrá barva je ve filmu často použita jako symbol upadajícího manželství Franka (Dennis Quaid) a Cathy (Julianne Moore), například ve scéně, kdy Cathy obdrží telefonát od hartfordské policie ohledně Franka a jeho „potulování“, a později, když Frank a Cathy opouštějí ordinaci psychiatra po první návštěvě, aby se pokusili omezit Frankovy homosexuální sklony. Právě ve druhém z těchto okamžiků je použito jediné sprosté slovo v celém filmu, a to Frankem na adresu Cathy, což ještě více demonstruje chlad a hořkost, kterou vůči své ženě cítí, a dokonale to ladí s barevnou paletou, která je během této scény obklopuje. (classic)
  • V komentáři k filmu Todd Haynes poznamenal, že ho ovlivnil film Rainera Wernera Fassbindera Strach jíst duše (1974). Oba filmy zobrazují pocity odcizení a trapnosti, které jsou zprostředkovány například tím, že se někdy na postavě zdrží o několik vteřin déle, než je divákovi příjemné, než přejde k další scéně. (classic)
  • Julianne Moore bola počas natáčania filmu tehotná, čakala svoje druhé dieťa. (Fabrinka)

Reklama

Reklama