Režie:
Neil LaButeKamera:
Jean-Yves EscoffierHudba:
Gabriel YaredHrají:
Gwyneth Paltrow, Aaron Eckhart, Jeremy Northam, Jennifer Ehle, Lena Headey, Holly Aird, Toby Stephens, Trevor Eve, Georgia Mackenzie, Tom Hollander (více)Obsahy(1)
Knihy, dopisy, artefakty, časopisy. To vše je nástrojem zvláštní skupiny detektivů: literárních stipendistů. Dva takoví detektivové, Maud Baileyová a Roland Michell stopují tajemství, které historicky zcela změní porozumění páru dvou slavných viktoriánských básníků a také možná vzbudí vzájemnou náklonnost mezi Maud a Rolandem. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (46)
Pekné spracovanie trocha naivného príbehu o zisťovaní minulosti anglického básnika. Ale napriek tomu, že sa mi spracovanie páčilo, musím trochu pokritizovať dejovú líniu. Zdalo sa mi to totiž nudné, vôbec nič ma neprinútilo túžiť po tom aby som poznal pravdu o minulosti básnika a o budúcnosti dvoch hlavných protagonistov. A koniec bol už dosť skoro predvídatelný. ()
Pěkná romantika na osamělý večer při vínku. Gwyneth byla dost unylá, jako ve všech svých filmech, ale Aaron Eckhart to napravil, působil strašně sympaticky. Navíc měli oba pro mě ideální zaměstnání - být placený za to, že celé dny ležím v knížkách a dokumentech o spisovatelích, o kterých normální člověk v životě neslyšel. ()
Akademická červená knihovna provazuje utajenou dobovou romanci ženatého básníka a (lesbické) básnířky se současným pátráním literárních vědců, kteří se na základě nově objevených dopisů vydávají v jejích stopách (a také směrem k sobě). Příjemná sbližovací záležitost selhává přimícháním mělkého dramatu, zároveň nefungují jiné než ony lehké romantické emoce mezi dnešní dvojicí – uvolněným Aaronem a roztávající Gwyneth. ()
Veľmi intímny pohľad do života (pocitov, posadnutosti, lásky, bolesti...) dvoch viktoriánskych básníkov,odhaľovaný dvojicou súčasných mladých vedcov. Zanechal vo mne silný dojem súcitu, so striedavými pocitmi pochopenia a nepochopenia ľudskej slabosti a sily. Ale mám v tom jasno: posadnutosť neprináša radosť a šťastie! Práve naopak! Je to bolesť a nešťastie v zlatom pozlátku pseudoradosti. Platí to nielen vo viktoriánskom období. ()
Ovlivněna modrým čtverečkem, pustila jsem si Posedlost jako kulisu k malování. Skončilo to tak, že mi částěčně zatuhly barvy na paletě, jak málo jsem se jim věnovala, ale zase úplně ne, nakonec jsem je rozředila. Jenom už si nemůžu vzpomenout, který obraz jsem to u toho malovala. Ta lidská paměť je strašná. Kdybych si to byla napsala, nebo napsala někomu v dopise, tak to někdo může najít za sto let na půdě. Ach, už jsem si vzpomněla. Byl to portrét Sirael. ()
Reklama