Kamera:
Robert RodriguezHrají:
Jessica Alba, Bruce Willis, Alexis Bledel, Powers Boothe, Mickey Rourke, Clive Owen, Devon Aoki, Rosario Dawson, Elijah Wood, Benicio Del Toro (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Noirový thriller plný násilí, v němž se prolíná několik dějových linií z oblíbených komiksů Franka Millera, vykresluje obraz nejděsivějšího města bez slitování pohledem těch nejdrsnějších postav. Bruce Willis exceluje v roli policajta s nemocným srdcem, který přislíbil ochranu sexy striptérce (Jessica Alba); Mickey Rourke hraje mrzoutského psance s posláním pomstít smrt své jediné životní lásky (Jaime Kingová) a Clive Owen ztvárňuje Shellieinu (Brittany Murphyová) tajnou lásku Dwighta, který po nocích brání Gail (Rosario Dawsonová) a její lehké děvy z Old Townu (Devon Aokiová a Alexis Bledelová) před drsňákem (Benicio Del Toro) se zálibou v násilí. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (1 587)
Soundtrack Robert Rodriguez, John Debney a Graeme Revell: 1. Sin City (Rodriguez) ,2. One Hour To Go (Rodriguez) ,3. Goldie's Dead (Revell) ,4. Marv (Revell/Rodriguez) ,5. Bury The Hatchet (Revell) ,6. Old Town Girls (Revell/Rodriguez) ,7. The Hard Goodbye (Revell) ,8. Cardinal Sin (Revell/Rodriguez) ,9. Her Name Is Goldie (Revell) ,10. Dwight (Debney) ,11. Old Town (Debney/Rodriguez) ,12. Deadly Little Miho (Debney/Rodriguez) ,13. Warrior Woman (Debney) ,14. Tar Pit (Debney) ,15. Jackie Boy's Head (Debney) ,16. The Big Fat Kill (Debney) ,17. Nancy (Rodriguez) ,18. Prison Cell (Rodriguez) ,19. Absurd ,20. Kiss Of Death (Rodriguez) ,21. That Yellow Bastard (Rodriguez) ,22. Hartigan (Rodriguez) ,23. Sensemaya, for orchestra ,24. Sin City End Titles (Rodriguez) , ()
Předlohu bohužel neznám, ale jelikož je Sin City vlastně doslovně převedený komiks na filmové plátno, snad to tak moc nevadí. Vizuálně moc zajímavé, naštěstí černobílé pojetí zmírňovalo krutost některých scén, herecké výkony výborné a k mému překvapení mě zaujal i příběh. Postava Elijaha Wooda byla pro mne osobně naprosto dokonalá. ()
Nepatřím k fandům tohoto komiksu. Možná to bude tím, že jsem nikdy v ruce neměl žádný sešit s příběhem od Franka Millera. Z toho vyplývá, že nějaká citová vazba k látce nebo autorovy opravdu nehrozí. Očekával jsem od Sin city jen jednu věc a tou byla zábava. Avšak celý film na mě působí jak otrocky nafilmovaný komiks, v kterém je doděláno pár pohyblivých políček. Frank Miller a Robert Rodriguez si nejspíše mysleli, že bude stačit promítnout lidem komiks s pohybujícími se obrázky, pár hvězdami a úspěch se dostaví sám. Tak to není hoši :). Film se dost utápí ve stylizaci do komiksové podoby. Uznávám je velmi krásná, ale spíše působí samoúčelně. Film se nikam dlouho neposouvá a naprosto chybí gradace a dramatičnost scén. Hudba je tu prakticky nulová. Což je velká škoda, protože v takovémto snímku se hudba mohla stát velkým trumfem, který na komiksových stránkách chyběl. Vše co komiks neumí, nedokázali oba režiséři vložit ani do filmu. Neustálý vnitřní monolog, který je jak vystřižený z komiksu je tu často zbytečný. Herci jakými jsou Bruce Willis, krásná Jessica Alba(už jen kvůli ní to stojí za to :-)), drsný Mickey Rourke jehož Maarv je opravdová gorila :) a nebo tichý zabiják Elijah Wood. Většina herců se do filmu skvěle hodí a pasuje na své postavy až nehorázně přesně(případ Del Toro, Rourke, Alba...), ale je tu i skupina slavných herců, které by mohl hrát někdo jiný a vůbec by to nikomu nevadilo (Elijah Wood, Josh Hartnett...). Né vždycky je více lepší než méně. Další co chybí sin city je atmosféra. Tomu jistě dopomáhá prakticky neexistence hudby, gradace a napětí, ale snad se mnou budete souhlasit, že atmosféra v takovémto filmu je polovička úspěchu. Komiksoví hrdinové jsou skvělý, ale umírají přesně tak jak se dá očekávat. lehká předvídatelnost je na škodu. Podle mě film trpí na snaze o přesné provedení a nestará se o další důležité fakty jako atmosféra, hudba, napětí.... Obraz přehrává na celé čáře obsah. Smutný fakt. ()
Vynikající zážitek. Podmanivá komiksová stylizace, skvělé postavy a enormně zábavný děj. Skoro každou minutu zde někdo padne mrtvej k zemi, takže na scénu neustále musí přícházet další a další charaktery, což kupodivu nepřináší potíž spojenou s nutností stále někoho představovat, ale právě naopak kulervoucí tempo. Nechápu, proč jsem film tak dlouho odkládal. 9/10 ()
Jedna teoretická štúdia (s ktorou sa plne stotožňujem) hovorí o tom, že najväčšia sila a kúzlo komixu spočíva v schopnosti imaginácie čitateľa vyplniť priestor medzi dvoma bezprostredne za sebou nasledujúcimi statickými obrázkami. Čítanie komixu nám dáva absolútnu časovú kontrolu nad príbehom – t.j. môžeme mu sami vtisnúť jeho dynamiku, pohyb a rytmus. Film ako médium nás tejto kontroly nad časom zbavuje. Vyššie spomínané atribúty sú v rukách režiséra filmu a my diváci ich nemáme možnosť zmeniť. Kam tým mierim? Sin City už od prvého preview totiž jasne ašpirovalo na post referenčného projektu, ktorý môže dokázať, či filmová adaptácia komixu pri zachovaní maximálne možnej výtvarnej štylizácie papierového originálu (od rakurzu kamery až po nasvietenie scény, digitálne pozadie - noir opar (pozor! "opar", ale nie atmosféra, pretože tá okrem obrazu potrebuje aj hrdinov) vás chtiac-nechtiac pohltí), doslovného prebratia dialógov a monológov z „bubliniek“ dokáže rovnako udržať aj celkovú kvalitu filmu porovnateľnú s kreslenýn originálom. Žial "Sin City - film" vo výsledku tento predpoklad a túžobné želanie miliónov fanúšikov nepotvrdil. Pri čítaní komixu som si Sin City nikdy nepredstavoval ako nonstop divokú akčnú jazdu, ale skôr ako premenlivú horskú dráhu, ktorá ma svoje tichšie miesta, ale rovnako obsahuje aj krkolomnú zbesilosť. Preto som bol ochotný akceptovať aj pomalšie tempo odvíjania príbehu. Lenže to, čo spravil Rodriguez s Millerom zašlo ešte oveľa ďalej za slovom "pomalosť". Neustály voiceover postáv, sprostredkujúcich ich myslenie, ktoré na papieri malo svoje uplatnenie, vo filme doslova drhne odvíjanie deja a spôsobuje čoraz väčšiu statickosť. K tomuto negatívu si ešte prirátajte prekvapivú sterilitu réžijnej invencie. Režisérske duo si síce každú chvíľku môže spokojne odškrtnúť do detailu prekopírovaný obraz z papiera na filmový pás, ale to medzitým - s tým akokeby si nevedel rady, resp. to nepovažoval za dôležité. Efekt okamihu tak prebíja kontinualitu nadväznosti. Ďalším klinčekom smerom k zemi je "skoro-absencia" hudby (resp. jej neustále zatláčanie do úzadia neutíchajúcim prívalom spomínaných voiceoverov) !!! Po gitarovej vypalovačke z traileru ani slychu a aj v tých najvypätejších okamihoch je hudba veľmi mdlá. Celkovo je pre mňa Sin City dosť sklamaním. Vďaka koncentrácie na okamihy (ktoré sú dokonalé) je film totálne chladný, takmer bez štipky emócie. Nebyť úchvatnej výtvarnej stránky a dobrého hereckého obsadenia (až na jednu výnimku - Jessicu Alba, ktorá nezvláda zahrať ani najzákladnejšie emočné stavy), tak je to dosť bieda. Takto film zostáva v oblasti slušného priemeru. P.S.1: Ak nechete byť sklamaní aj vy, tak rozhodne čo najrýchlejšie zabudnite na obidva trailery. P.S.2: Veľmi ma potešilo malé cameo duchovné otca komiksu - Franka Millera :-) P.S.3: Dôkazom toho, o koľko mohlo byť filmové Sin City lepšie, keby sa predsa len aspoň čiatočne popustila uzda vlastnej kreativite pred otrockým prepisom je pre mňa úplne posledná scéna filmu - je originálna a svieža. () (méně) (více)
Galerie (85)
Zajímavosti (79)
- Natáčanie prebiehalo v meste Austin v americkom Texase. (Laslo)
- Jessica Alba (Nancy) navštívila několik strip barů, aby načerpala inspiraci pro svou roli striptérky. Moc jí to ale nepomohlo, protože zdejší tanečnice podle ní prý dělají jen vše pro to, aby dostaly spropitné, a na tanec důraz nekladou. (don corleone)
- Před oficiální premiérou v ČR proběhla předpremiéra na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary 9. července 2005. (Varan)
Reklama