Kamera:
Robert RodriguezHrají:
Jessica Alba, Bruce Willis, Alexis Bledel, Powers Boothe, Mickey Rourke, Clive Owen, Devon Aoki, Rosario Dawson, Elijah Wood, Benicio Del Toro (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Noirový thriller plný násilí, v němž se prolíná několik dějových linií z oblíbených komiksů Franka Millera, vykresluje obraz nejděsivějšího města bez slitování pohledem těch nejdrsnějších postav. Bruce Willis exceluje v roli policajta s nemocným srdcem, který přislíbil ochranu sexy striptérce (Jessica Alba); Mickey Rourke hraje mrzoutského psance s posláním pomstít smrt své jediné životní lásky (Jaime Kingová) a Clive Owen ztvárňuje Shellieinu (Brittany Murphyová) tajnou lásku Dwighta, který po nocích brání Gail (Rosario Dawsonová) a její lehké děvy z Old Townu (Devon Aokiová a Alexis Bledelová) před drsňákem (Benicio Del Toro) se zálibou v násilí. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (1 585)
Hodně drsný a hodně dobrý film, který je výborně natočen, hvězdně obsazen a chytlavě odvyprávěn. Sin City město zkorumpované, temné a prohnilé až do posledního morku kosti, plné krve a násilí. Amen . . . . Stejně jako kultovní komix je i film opravdu výborný. 85 % ()
5 / 10 Úbohá, mechanická kópia komixu, ktorá nemá nič, čo by mal dobrý film mať a naopak, čo by mať nemal, toho má viac než dosť. Ako poctu Millerovmu dielu to beriem, ale nech sa pán Rodrigez potom nečuduje, ak sa mu na hlavu zosype vlna ostrej kritiky. Nebyť poslednej poviedky, dal by som nemilosrdné dve *, ale Willis si našťastie udržuje nadpriemerný štandard a celý film zachraňuje. Škoda, snáď keby som pred tým Sin City čítal, doslovný preklad na plátno by som ocenil, ale takto len neveriacky krútim hlavou. Zostáva mi len dúfať, že rovnako nedopadne aj už dlhšie pripravovaná adaptácia môjho miláčika Sandmana... ()
SIN CITY je první věrnou konverzí komiksu jakožto popartového žánru na stříbrné plátno. Narozdíl od drtivé věštiny zepizovaných filmových narativů, které si půjčily příběh a určité typické znaky komiksu, podřizuje Rodriguez "jazyk" (stylizaci narace) původní platformě, pro kterou byly příběhy vytvářeny. Zřejmě lví podíl na sugestivitě a přesvědčivosti filmu má autor předlohy Frank Miller, díky němuž SIN CITY skutečně působí jako rozpohybované stripy jeho noir rapsódie. K tomu si přičtěme nezvyklý podíl popisných monologů a skutečně labužnickou práci s barvou a máme na pitevním stole formálně nejdokonalejší remake, jaký jsme kdy mohli vidět. A obsahově? Funguje to, světe zboř se! Bezútěšný svět kriminálníků, pasáků a zjizvených lidí má patřičný magnetismus a ač jsou příběhy zpravidla hodně čitelné a poznamenané nelogičnostmi, které komiks netrápí, udržuje si SIN CITY neskutečně intenzivní atmosféru, mísící v sobě noir drsnost a naturalismus, hraničící se sadismem. Psychologie stav funguje a všichni tři hlavní představitelé odevzdávají maximum, každý pod svém, každý bezchybně. Trochu mě mrzí určitá samoúčelnost, kterou je stižen Marvův příběh... chybí tam prostě silný poetický moment typu pomsty Valkýr či Hartiganova řešení patové situace. Ale popravdě, chyby vyorávám pracně. Skutečně jsem se občas ptal, k čemu to všechno je, k čemu to směřuje... ale to je irelevatní otázka. Jen a jen k filmu samotnému. Ke zralé a drsné poetice, která nemá konkurenci... Svým zvrhlým způsobem je SIN CITY karikaturou dnešního světa a úsměv při jeho černém humoru má tendence mrznout na rtech. Požitek z postmoderní dekadence, to je Město hříchu! ()
Zdánlivě to vůbec není film pro mě a vlastně jsem ho chtěl vidět jen proto, abych zjistil, co tolik pohoršilo českou reinkarnaci Stalina, kterou máme na Hradě a poštovních známkách. Na karlovarském festivalu se Herr Klaus z pozice vládce všehomíra o Sin City vyjadřoval dost nelichotivě, což je z mého pohledu ta nejlepší reklama. :-) Tihle konzervativci jsou vždycky celí nesví, když se zrodí dílo, které se vymyká, které nemůžou vecpat do žádné ze svých tabulek, kolonek a stranických stanov. A přesně tato očekávání Sin City naplňuje - není podobné ničemu, co jsem dosud viděl a dokonce si myslím, že je to první případ, hodný označení comicsový film. U všech dosavadních pokusů se comicsový způsob vyprávění transponoval do filmového, takže nakonec zbyl jen nějaký ten chlápek v legrační pláštěnce, kdežto tady film přesně obkresluje comics, včetně všech těch vertigo efektů, škrábancového deště, typického stínování atd. Jen je škoda, že hrdinové všech tří příběhů jsou víceméně stejní, schémata rovněž. Asi to není až tak podstatné, forma je v tomto případě dominantní. A je to krásný film. Krásný jak džber krve, převržený ve smutečním domě, jak by možná napsal Vítězslav Nezval. 80% ()
Bez mučenia priznávam, že comics nepoznám a že moje hodnotenie filmov je dosť ovplyvnené vizuálnou stránkou. Na Sin City som sa tešil ako malé dieťa, odkedy som videl prvé obrázky z filmu. Nesklamal som sa. Rodriguez dokázal spolu s Tarantinom a Millerom natočiť niečo, čo tu ešte nebolo. Pohyblivý comics na plátne, ktorý budete buď milovať alebo nenávidieť. Po formálnej stránke totiž ťažko niečo ako Sin City zaškatuľkovať inak ako comics pure. Páni režiséri poskladali fantastický herecký (Rourke, Willis, Madsen, Del Toro, Owen, Dawson, Murphy, Hauer), i ozdobný (Hartnett, Alba a všetky ostatné slečny zo Starého mesta) ansambel a natočili trojpoviedkovú drsnú jazdu s perfektnými hláškami a výbornými drsňáckymi postavami. Mimochodom, nechápem tunajšie hodnotenia našich TOP recenzentov, ktorí dajú tomuto experimentu menej než dali priemernému SW E3. Pretože najväčším hriechom pre mesto hriechu je označiť ho za priemerné. Miho rulezz. 10/10 ()
Galerie (85)
Zajímavosti (78)
- Robert Rodriguez obsadil Benicia Del Tora (Jackie Boy) poté, co si ho všiml na předávání Oscarů, kde měl herec dlouhé vlasy, které režisér popsal jako "vlčí". Del Toro ironií osudu o pět let později ztvárnil skutečného vlčího muže ve filmu Vlkodlak (2010). Rodriguez Del Torovi řekl, ať si vlasy nestříhá, a poslal mu kopii komiksové povídky "The Customer is Always Right". Herec okamžitě na spolupráci kývnul. (cihlenka)
- Bruce Willis byl obsazen do role Johna Hartigana, až když o to zažádal Quentin Tarantino, který s ním spolupracoval na filmech Pulp fiction: Historky z podsvětí (1994) a Čtyři pokoje (1995). (Nancy...)
- Robert Rodriguez chtěl, aby hudbu k filmu složil Hans Zimmer. Ten ale v době natáčení pracoval na filmu Batman začíná (2005), a tak místo sebe doporučil své kolegy Johna Debneyho a Graema Revella. (don corleone)
Reklama