Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
John MathiesonHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Orlando Bloom, Eva Green, Liam Neeson, Jeremy Irons, Márton Csókás, Nikolaj Coster-Waldau, Jon Finch, Brendan Gleeson, Kevin McKidd, Edward Norton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Prostý kovář Balian potká svého otce, kterého ani nezná, a ten mu nabídne, aby s ním jel do Jeruzaléma. Balian sice nejdřív nechce, ale pak zabije kněze, který odmítá dopřát klid duši jeho ženy, která spáchala sebevraždu. Rozhodne se tedy následovat svého otce do Jeruzaléma, aby smyl hříchy své i své ženy... Balianův otec umírá, ještě předtím ale pasuje svého syna na rytíře a žádá po něm, aby byl čestný. Balian má brzy příležitost vyzkoušet svou čest. Stávající král Jeruzaléma umírá a chce, aby mu dál vládl rozumný člověk. A takového vidí právě v Balianovi a nabízí mu ruku své sestry, ve které našel zalíbení. Jenže za cenu smrti jejího manžela, což nemůže čestný muž dopustit. Netrvá dlouho a neutuchající rozepře mezi muslimy a křesťany vyústí ve válku o Jeruzalém... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 197)
Director's Cut. Pokiaľ kinoverzia zapadla medzi ostatné viac či menej nevydarené post-gladiátorovské epické bijáky, tak režisérsky zostrih si zaslúži plných 5 a po všetkých stránkach znesie porovnanie aj stakým dielom ako je trilógia Lord of the rings. Film som pozeral v dobe, keď som na detaily u kinoverzie už takmer zabudol a cítil som sa takmer ako pri sledovaní úplne iného filmu. 50 bonusových minút nielen skvelo rozšírilo príbeh, ale dalo aj viac viniknúť postavám, nádhernej technickej stránke, soundtracku a pochmúrnej-sivej atmosfére. Aj samotný Orlando Bloom mi po nejakej hodinke už absolútne neprekážal - ba naopak, v úlohe mladého rytiera, syna svojho otca, bol presvedčivý. Zabudnite na kinoverziu, režisérsky zostrih vám ponúkne nový, vinikajúci zážitok. (9/10) ()
Kinoverze: 3/5 Film celou stopáž příjemně plyne, ale nevytrhne. Alexander tak i nadále zůstává nejlepším historickým snímkem posledních měsíců, byť i Království za vidění na velkém plátně rozhodně stojí. Režisérská verze: 5/5 Historicky věrnější (neplést s věrná), sdělením ambicióznější a postavy mají najednou i zcela uvěřitelné motivace. Je až neskutečné, že pouhým přidáním jedné dějové linie se Sibyliným synem se od základů mění motivace, konání i vyznění téměř všech hlavních postav a tím i celého filmu. A poněkud paradoxně to i přes značně rozšířenou stopáž získává mnohem větší tah na branku než měla verze v kinech; a to až natolik, že jde o nejlepší historický velkofilm posledních několika dekád. ()
V kinách to bežalo v skrátenej verzii, ktorá bola otrasne zostrihaná a veľmi veľa udalostí nedávalo zmysel. Vačšina hodnotiacich videla určite práve túto verziu. Z kina som vďaka nej odchádzal maximálne znechutený a film mal u mňa 2*. Keď som však v pohodlí domova videl predĺženú verziu, naplnila ma radostná eufória. Všetko zrazu do seba pekne zapadalo. Megalomanský historický film plný detailov , s krásnou hudbou a premakaným vizuálom. Nepamatám si podobnú situáciu, keď som nejakému filmu zmenil hodnotenie o 3*. ()
Říká se, že "Gladiátor" Ridleyho Scotta odstartoval v roce 2000 velký comeback výpravných dějinno-mytologických epopejí. A říká se, že "Království nebeské" téhož režiséra je jakousi poslední šancí tohoto žánru, který po necelých pěti letech zazářil, posbíral spoustu cen a postupně vyklízí cestu lukrativnějšímu hollywoodskému artiklu. Je-li tomu tak, pak Scott v pravou chvíli složil reparát za bezduchého a prázdného "Gladiátora". "Království nebeské" není bezchybné dílo, je to typický "vydařenější hollywoodský špektákl", který se vyznačuje částečnou odvahou při uvolňování formy ve prospěch obsahu a patrnou fóbií z toho, aby tak činil do důsledku. Od prvních vteřin je jasně patrné, že kulisovost a umělost "Gladiátora" nepramenila z Scottovy chvilkové slabosti, nýbrž z toho, že anglická legenda nedokáže vtisknout historickým místům a osobám jistou specifičnost, jasný výraz... vše je umělé, jasně načrtnuté, fungující podle mechanických pravidel průměrného scénáře. Lidé jsou jen černí a bílý, všechna místa vyzařují gloriolu nákladné výpravy, ale chybí jim punc autentičnosti a sugestivita. Jenže zatímco kulisy Říma zakrývaly velké kulové, kulisy 12. století mají za sebou alespoň něco, co stojí za to objevovat. Středobodem filmu je Orlando Bloom, který konečně dokázal zahrát něco jiného, než oduševnělého elfí princátko. Pravda, jeho panická čistota zůstává, ale mladý idealista Balian má svou lidskou, chybující stránku. To, že zůstane pouze v rovině skicy, na níž Scott vrší křiklavé pastely klišé, je věc druhá. Mladou hvězdičku naštěstí ze všech stran podpírají výtečbní herci, z nichž dlužno zmínit především charismatického maršála Tiberia Jeremy Ironse. "Království nebeské" nemá s historií příliš společného, je to film po myšlenkové stránce veskrze současný, který kulisy křížových výprav a středověku používá pouze jako prostředek pro poselství tolerance mezi křesťany a muslimy. Je to poselství moralistní, svým způsobem krotce podané, ale především zábavné a v určitých momentech velice působivé (přetlačovaná křesťanů a muslimů v rozvalinách hradeb Svatého města). Otázky víry, cti a obětování zaznívají v typicky opatrném balení, ale je dobré, že své místo dostávají... Pokud si přimyslím výtečný soundtrack a poměrně dobře pojaté bitevní scény (to, že si raný středověk Scott plete s fantasy, raději taktně opominu), vydal žánr "historického" velkofilmu jednoho ze svých nejlepších zástupců, který na hlavu poráží jak "Tróju", tak "Gladiátora". "Království nebeské" není skvělým filmem, ale je to film o něčem, což se cení. ()
RETRO zapsáno l.p.2005 Zabít nevěřícího není vražda, je to jen cesta do nebe!..... Zničit takovýto velkofilm, ale vražda je. Je to spíš na tři a kousek, protože tohle není nový gladiátor! Po úvodu a seznámení se s všemi možnými postavami, začíná film nudit. Je to samý- bůh to žádá, bůh to ..., bůh .... . Nevím proč, vzpomněl jsem si na trilogii Jan Hus, Jan Žižka a Proti všem. Musím říct, že u ní jsem se určitě před lety bavil víc, než zde. Tady jsem kolikrát pro samou vznešenou myšlenku nevěděl, jestli sleduji film, nebo poučný pořad pro ateisty. R.Scott hlavně šetřil akcí. Jasně, soustředil se na závěrečné dobývání, ale ošidit kvůli němu zbytek filmu je hřích. Jo, bitva o Jeruzalém je efektní. MOC! Skoro 30 minut dobývání, hromadných scén ( prostě akce), za to určitě stálo. Proto se asi spíš přikloním ke 4 hvězdičkám. A taky abych neztratil víru. Víru v lepší historické, dobrodružné, válečné filmy, které mám moc rád. Bohužel víru má kdejaký fanatik. Ale o své duši rozhoduji sám. KRÁLOVSTVÍ NEBESKÉ, KRÁLOVSTVÍ MÍRU. PO 5ti LETECH Tak jsem dneska shlédl REŽISÉRSKOU VERZI. Kurva Ridley, třetí produkce a je to stále lepší a lepší!!! Je-li toto KRÁLOVSTVÍ NEBESKÉ – nechť se děje vůle boží! Zvyšuji na 5* !!!!!!!! ()
Galerie (77)
Zajímavosti (75)
- Při natáčení bitevní scény u hradu Shattion spadl Orlando Bloom (Balian z Ibelinu) z koně a vykloubil si rameno. Další natáčení této scény tak muselo být o týden odsunuto. (Beckett51)
- Vo filme vidíme spojené vlajky kráľovstiev Kastílie a Leónu. V tomto období však boli Kastília a León samostatnými kráľovstvami. K zjednoteniu došlo v roku 1230. (Arsenal83)
- Balian (ve filmu Orlando Bloom) se také zúčastnil zde zobrazené bitvy u Hattínu, která skončila drtivou porážkou křižáků. Balian byl mezi posledními, kterým se podařilo z bitvy prorazit. (Ištván87)
Reklama