Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když policie zadrží Finna při koupi kokainu, který je určen pro jeho matku, jsou jeho prázdniny ty tam. Měl strávit léto se svým otcem, který je antropolog a studuje v Jižní Americe jeden primitivní kmen. Místo toho ho však čeká léto v jiném "kmenu". Stěhuje se s matkou k jejímu milenci do jedné z nejbohatších čtvrtí Ameriky. Finn brzy začne propadat životu v luxusu a to se vším všudy - auta, sex a drogy. Věci se však začnou vymykat kontrole a on zjistí, že za všechno se musí platit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (57)

Yardie 

všechny recenze uživatele

V podstatě film o ničem. Postrádal jsem ve filmu nějaký hlavní mo tiv. Film prsotě ubíhal a v podsatě se nic nedělo. Zvláště první polovina filmu se dost táhla. V druhé půlce ale film nabral na dynamice a konečně se objevilo něco jako záplatka. Každopádně na drama mi to přišlo málo dramatické, charaktery postav byly celkem nevykreslené a ploché a celkově takové odfláknuté, resp. bez jakéhokoliv zájmu se zabývat detaily, motivací postav apod. Což je celkem škoda. Ale dobře se koukalo na Diane Lane, které to fakt slušelo. A Sutherlanda mám rád. Je to takových malinko slabších 60%. Čekal jsem více. Howgh! ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Kritika vyšší společnosti a konflikt mezi plebejcem a aristokracií patří k dost častým filmovým námětům a upřímně řečeno, snímek Griffine Dunneho nepatří k těm, které by vnášely něco zásadně nového a ani k těm, které by patřily k tématické špičce. Nejzajímavější je na něm právě námět, jenže první půlka je rozvláčná a chybí jí, někdy přímo zoufale, nějaká tažná dramatická linie. Je to spíš sled scének o tom, jak se zbohatlíci nudí, baví a jak využívají těch tam dole jako své hračky. Druhá půle sice přináší potřebný konflikt a dokáže místy emočně přitáhnout, ale i tady klouzá scénář spíš po povrchu, nepředstavuje nějakou systémovou kritiku viděného. Zlo pochází od psychopatického jedince, ne z principu majektových a společenských rozdílů. Je to na jednu stranu v závěru přepísklé - padouch musí být vykreslený jako nepřijatelná kreatura, na druhou stranu to zaobluje hrany společenského konfliktu a konformním závěrem je to spíš společensky naivní. Prvních pár minut přitom vzbuzovalo naději na černou satiru, která tne do živého... Celkový dojem: 55 %. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Antropologické srovnání amazonských indiánů a zazobané rodiny nesedí naprosto v ničem. Je to jen vyspekulované a násilné přirovnání. V bohaté rodině, kde se mladík se svou fetující matkou zčista jasna ocitne, nejsou vysvětlené příbuzenské vztahy, divák neustále vpadává do nějakých - asi dříve - navázaných kontaktů, aniž by věděl proč a jak. Dialogy připomínají rádoby moudré hlášky, které se obvykle čítávají v čekárnách u doktora nebo na facebooku. Uzemnilo mě: "Jsi dobrá matka." "Ne, ještě ne," říká matka zhruba šestnáctiletého syna. Je fakt, že až mu bude čtyřicet, možná se z ní fakt skvělá matka stane. ____ Nemluvě o detektivní zápletce, kterou se tam ale vůbec nikdo nezabývá. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Co je horší, primitivní kmen uvědomující si své zvyky nebo vyšší společnost plná nablýskaného lesku zakrývající pravou tvář světa plného peněz? Dříve herec, dnes raději režisér Griggin Dunne sestavil velmi příjemný film o nepříjemné stinné stránce dnešního světa. Dunne skvěle propojil vyprávění syna antropologa a jeho "prázdniny" v luxusním sídle bohatého známého jeho matky. Kdo by na začátku řekl, že masérka na drogách se svým synem budou ve výsledku ty nejnevinnější postavy filmu... Právě především neskutečně dobrý a civilní Anton Yelchin film posouvá o kus dál. Jeho bolest i zvědavost prochází filmem, takže Diane Lane i Donald Sutherland jen v pozadí sledují, jak se rodí budoucí hvězda. Film, který nedá zapomenout na problematiku moci, peněz a skutečnost, že civilizace neušla dostatečný kus cesty od svých primitivních kmenových zárodků z nedávné historie, přestože si všichni myslí opak. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Štýl spracovania podľa mňa úplne skvelý, len dejovo to občas pokrivkávalo. Vynikajúco poňatá paralela podivných zvykov domorodého kmeňu a "závistlivých žralokov" z vyššej spoločnosti. Človek by povedal, že črty v správaní budú kolosálne odlišné, no keď sa tak človek nad tým zamyslí, tí všetci boháči čo si myslia, že môžu všetko sú v podstate primitívnejší ako tie "zlé" necivilizované kmene. Trochu mi Anton Yelchin nepasoval do tejto role, ale zas nebol najhorší. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama