Reklama

Reklama

Epizody(6)

Obsahy(1)

Šestidílný televizní seriál ze života studentů maturitního ročníku natočil tvůrčí tým scenáristů Štorkán, Bednář, Adamec. Na úspěšnou spolupráci autoři navázali o šest let později ve zcela stejném složení dalším seriálem z podobného prostředí s názvem Bylo nás šest. (hippyman)

Recenze (77)

Lockeroom 

všechny recenze uživatele

Ve své době to bylo něco jako Beverly Hills 90210 po česku, nevzpomínám si na jiný se seriál ze středoškolského prostředí z těch dob. Socialismus s trochu lidskou tváří :-) Docela komická je představa tvůrců, co tehdy poslouchali osmnáctiletí teenageři: " starýho, dobrýho Bobka, Láďu Štaidla Muzikoterapii a Discobolos dvojku".... ()

topi80 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Málokdy se mi stává, že nějakému seriálu tohoto typu dám nižší hodnocení, než je zdejší průměr. Nostalgie spolu se zalíbením v nejrůznějších věcech, které jiným připadají bizarní, zkrátka dělají svoje. Jenže tady jde opravdu o velice slabý seriál, ve kterém dojde k zápletce vlastně až ve čtvrtém dílu (což je u šestidílného seriálu, kdy se v posledním díle už vlastně nic nestane, docela na zamyšlenou). Studenti tvoří dost nesympatický kolektiv, scénář je opravdu vaření z vody a z celkového zpracování také čiší buď amatérismus anebo skutečně málo času a rozpočtu. Přitom Jiří Adamec mnohokrát v jiných dílech ukázal, že umí. Množství scén, ze kterých je divákovi trapně (např. vnitřní monolog hodné učitelky Balzerové na konci), je značné, rozporuplná je i hudba od Ladislava Štaidla. Kdo by si ale zasloužil zcela najisto doživotní práci v uranových dolech, je zvukař. Kdybych na svůj mobil natočil šeptací dialog uprostřed rozšštěkaného psího útulku, nemohlo by to dopadnout hůř než v tomto seriálu. Nelituji času, který jsem seriálu věnoval, s klidným svědomím ho mohu doporučit podobným nostalgikům, ale v hodnocení se snažím být objektivní. ()

Reklama

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

No, na jednu stranu klasická trapárna ve stylu Chlapci a chlapi. Ale dokumentační hodnota obrovská. Zkuste se zamyslet, jestli se za socíku žilo všem tak úžasně dobře, jak stále tvrdí řada těch, kteří na dnešku nenajdou jediné pozitrivum a tvrdí nám, jak dneska žijeme bídně. Ony ty existenční problémy Navrátilovy matky (a jeho samého nakonec taky) byly realitou pro značnou část tehdejší populace. A jeho otec Menšík a byt, kde ho Navrátil navštívil? To samé. A že je dnešní doba fascinovaná jen a jen spotřebou? A co ta rodinka Milinky Moutelíkové, kde matka Vránová zuřivě šetří na auto, protože sousedi ho už mají? Tyhle seriály a detektivky ukazují ten socialismus v poněkud jiných barvách. Nebo snad ne, soudruzi? Takže za nechtěný dokument ty dvě hvězdy, díky Milince jsme začali nazývat jistou atraktivní část ženského těla miliny (ona ta Bartůňková byla obdařená více než dobře, kam se na hrabala Ljuba Krbová (která nebyla v tomto směru taky žádné ořezávátko), ale hlavní věc je ta nechtěná ukázka sociálních vzorců tehdejší společnosti. Jinak filmařsky a herecky slabý průměr až lehký podprůměr, souhlasím, že klaďák Navrátil je k nevydržení, třídní sexbomba Bartošová je stejně nesympatická a nějak tak "asexuální" a dvojka Balzerová a Bartoška jsou k popukání a nejlepší jsou Bartoškova filozofické úvahy a moudra..... ()

FOCKE_WULF 

všechny recenze uživatele

Socialistický seriál, při jehož sledování se mi vždycky ztopoří aura a všechny čakry. Něco tak trapného a blbého jsem snad ještě neviděl. Čenský hraje závodně tenis za Tělovýchovnou Jednotu Transporta Chrudim a je na to jaksepatří pyšný, zajišťuje mu to obdiv u vrstevnic. Poznámka na okraj: fajnšmekři na filmovou trapnost jistě ocení, že při tenisovém zápase byl Čečenský dablován kaskadérem, zblízka záběr na něj, jak se připravuje na podání a pak záběry zeshora na hru, kde zády ke kameře hraje tenisový kaskadér v Čenského teplákové bundě, musíte uznat, že je to mazané. Co tu máme dál - někdo tu jako argument na podporu tohoto veledíla zmiňoval pěkné Krbové prsa, to ano, ale vždy s nevkusně zařízlou podprdou a navíc to byla taková divná svazácká lama. Antonín Navrátil se své role pitomce Žaluda s fixací na dalekohled zhostil na výbornou, líbilo se mi třeba, jak balil třídní krasavici a to tím způsobem, že jí pozval na procházku po rozkopaném městě a zatímco skákali ve výkopech, tak se jí snažil zalichotit řečmi o tom, že podle něj je Chrudim daleko lepší než Chomutov, odkud se sem přistěhoval. Pak je tu ještě třídní básnířka hnusná jak prdel, avantgardní pizda, rebelující, přehrávající, mizerně zahraná (nemůže například normálně sníst zmrzlinu, musí jí bagrovat jak neandrtálec), Pešek Juřička, holka s jebákem “Pani profesorko, já jsem se vás jenom na něco chtěla zeptat, proč vy jste taková… taková… (jaká?)…já ani nevim jak bych to řekla, prostě… taková hrozně správná?“, Vránová + Teplý => rodina v hmotné nouzi („já jsem dokonce byla prodat i krev, jenomže oni teď za ní dávaj bonboniéru.“), pod obrazem soudruha prezidenta Gustáva Husáka soudružka učitelka Balzerová rozdá maturitní otázky:“…dvě žákyně píší téma číslo čtyři, to je ‚brigádnická činnost členů SSM na naší škole‘...“, Trojan senior v instalatérském plášti v přestrojení za primáře.... ÁÁÁÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ (vyju). Ovšem soundtrack, ten je velmi pěkný: K maturitě fůra starostí, miluji tě křičím radostí, mozek znova vnímat přestává, kantorova slůvka laskavá ou, ou, ou. Flinta v žitě, průšvih konečná, miluji tě vzpoura zbytečná. U všech všady, znám ty rady vážení, o tom co se v mládí naučíš. Spím jak špalek dál jsem dalek zmoudření, jež se mění v úctu k papučím. A tak zvon,zvon,zvon, zvon posledního zvonění, přeci zvon zvon, zvon, zvon v tuto chvíli pramení. K maturitě léty dotlačen, miluji tě,píšu do mračen. Žralok v botě, víno nakyslé, o životě vím už taky své ou,ou,ou. V naivitě džín či ve froté, miluji tě brácho živote, s kůží zdravou,projdu vřavou zkoušení, všechny o tom záhy přesvědčím, něčím budu navzdor trudům vážení, i když nevím stále ještě čím, i když nevím stále ještě čím. Ó jééé... ()

J.Mayen 

všechny recenze uživatele

Me tyhly bolsevicky blbosti pritahujou jako magnet, byt uz velmi dlouho ziju venku,ale oprad mam nejak nutkani tohle hledat a dobrovolne se na to divat, proco to delam? Je to nejaky druh fetise nebo stihomam? Neco tak desnyho , strasnyho se silenou hudbou a jeste horsimy herecky vykony snad predci uz jen Okres na Severu a Jakub sklar,ale ja si stejne nedam pokoj a budu se na to divat dal, jak pisu je to jako magnet, komunismus me timhle doslova poznamenal. Nechapu jak na neco takovyho mohl kyvout treba pan Mensik. A perlicka na zaver z posledniho sesteho dilu, Petr (Jan Censky) tak jsem vam prisel rict, ze me to vsechno mrzi a chtel bych se omluvit hlavne tady Mirkovi,ale ted uz musim jit, protoze se necejtim dobre (po bourace na babete), na to vstane Mirek (Antonin Navratil) a na odchazejiciho Censkyho zavola, Petre, a jak se cejtis? Tohle ze sebe patrne vytalcil scenar ista nekde s novinama po ranu na velky. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Jan Čenský tenis příliš neuměl, proto byl v některých scénách použit dublér. (Kulmon)
  • Uvnitř budovy gymnázia tvůrci nikdy nebyli, vše se natáčelo v ateliérech na Kavčích horách. (Kulmon)

Reklama

Reklama