Režie:
Richard KellyScénář:
Richard KellyKamera:
Steven PosterHudba:
MobyHrají:
Seann William Scott, Dwayne Johnson, Sarah Michelle Gellar, Mandy Moore, Jon Lovitz, Kevin Smith, Amy Poehler, John Larroquette, Wallace Shawn (více)Obsahy(2)
Horká vlna zaplavila L.A., všichni se chystají na velkolepé oslavy 4. července a svět stojí na pokraji katastrofy. Vlna veder zaplavila Los Angeles. Všichni se chystají na velkolepou oslavu 4. července 2008. Hlavní postavou je boxer Santaros, který trpí amnézií a jehož osudy se spojí s pornoherečkou Krystou, která rozjíždí vlastní televizní projekt. Svět stojí na pokraji společenské, ekonomické a ekologické katastrofy a policejní důstojník Ronald Taverner má důkazy o spiknutí obrovských rozměrů. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (367)
Největší patlanice předloňského, loňského a letošního roku (záleží, kdy jste film viděli). Kelly má nepopiratelně velký rozhled po světě, dávkuje do svého scénáře jeden odkaz za druhým (ať už na sebe samotného, křesťanskou mytologii, comicsovou historii, bájné mýty atd.), ale film jako médium vůbec nedrží pohromadě. Buďto jsem blbec já nebo on, ale já jsem se tedy po půlhodině ztratil ve změti hezkých obrazů a mám jen nepatrně páru, o co vůbec šlo. Uznávám, že to Kellymu pálí trochu víc než nám ostatním a asi je ve své podstatě "geniální", ale podobným myšlenkovým a idealistickým slepencům jsem nikdy nefandil a asi ani nikdy nebudu. Sorry Richarde, ale tohle se imho silně nepovedlo. ()
Futuristicko - utopický snímok, ktorý popiera všetky "zákony" a Richard Kelly predvádza svoju zvrátenosť a chaotickosť mysle... Revolúcia myslenia, rozoberanie aktuálnych spoločenských problémov, nevšedná symbolika, našľapaná atmosféra, skvelá hudba. Tento počin si Vás buď získa,alebo ho zatratíte v priebehu prvých 30minút. Je ťažko toto dielo zaradiť, avšak rozhodne ide o dramatické scifi umocnené genialitou a originálnosťou... Zmätenosť napadala moju myseľ, na ktorú sa valilo nespočet informácií a vizuálno-obrazovej symboliky - nestihal som to všetko hltať... "Kultovo - idealistický" nárez (myšlienkovo - odkazových, našľapaných 9/10) ()
"This is the way the world ends. This is a way the world ends. This is a way the world ends. This is a way the world ends. Not whit a whimper but with a big bang." - T.S. Eliot._ ___ Souložící automobily. Tank s reklamou na Hustler. Justin Timberlake v "berkleyovském" muzikálovém číslo zpívající protiválečnou píseň. Herci hrající své mediální předobrazy. Moby. Okázalá práce s obrazovým polem a četností informací v dnešním mediálně propojeném světě. Střet několika ideologií, neo-marxistické s kapitalistickou, fašističtí a rasističní policisté, lidé z vyšších kruhů v pozici Velkého Bratra. Black rebel Motorcycle Club a Pixies. Realita jako pop-art. Utahování si z mesiášského kultu. Filozofické podhoubí těžící z Lacana. Muse a Elbow. Fůra nápadů a palčivých otázek, na které se nabalují další a drží do překvapivě pohromadě. Kevin Smith jako Santa Claus z Vietnamu. Kinematografická reflexe nejen akčního žánru. Motiv zrcadel a střetu s Reálnem. Kelly jako novodobej Lynch pokukující okatě po kultovnosti a SOUTHLAND TALES jako pocta MULHOLLAND DRIVE. V tom filmu je prostě všechno a kdybych si měl vybrat, co chci vidět před svou smrtí, bylo by to tohle. _____Chcete vědět víc? Klikněte: http://hobituvblog.blogspot.com/2008/03/southland-tales.html . ()
WTF? Ou, tady pán rádoby genius Kelly přestřelil o celou délku... Nemůžu mu odepřít, že to nebylo poutavé, každou minutou jsem to chtěl vypnout a nemohl, stále jsem čekal na novou ninformaci, která mi pomůže rozluštit tuhle hádanku. Bohužel jsem čekal dlouho, a přesto nedočkal. Kelly po úspěchu Donnie Darka neslyšel nic jiného, než jaký je profík, jak se podobá Lynchovi v mysterioznosti, a proto natočil doslova nonsenc, kde spojil několik filmů dohromady a udělal z toho slátaninu obrovských rozměrů. Hvězdičku za krásnou Gellar, wau, ta bylo dost sexy. ()
Republikáni, porno, neomarxisté, Pixies, válka v Iráku a prozatím nejdokonaleji zvládnutý film na motivy románů Phillipa K. Dicka, přestože se o adaptaci žádného z jeho románů nejedná. Subjektivní tak může a dokonce musí být bráno rázem jako objektivní a jak boxer Santaros/Jericho Cane prostřednictvím svého scénáře, tak Ronald/Roland Taverner pomocí drog určují, co je realita. Kelly uvařil bezbřehý postmoderní guláš, kdy odkazuje, cituje a parafrázuje vše možné, dokonce i svůj první film, ale jednotlivé ingredience k sobě dokonale pasují a výsledkem je mimořádně chutná krmě. A jelikož "bezbřehý" nemusí nutně znamenat beze smyslu či zmatený, tak ani onen výsledek není zdaleka nesrozumitelný. Jen to chce trochu pozornosti. Zároveň se ovšem nedá vyloučit možnost, že jsem viděl to, co jsem vidět chtěl. No a co? ()
Reklama